¨¨¨¨JOULUISET VIIKOLLA 21¨¨¨¨

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ilmat on kauniita ja jo vähän lämpimämpiäkin kuin viime aikoina. Koitetaan silti kirjoitella lyhyesti edes kuulumisia. :D

Galluppia: Liinuksi eilen kyseli, että montako tuntia vuorokaudessa teidän vauvat on hereillä? Tämä ikuisuusaihe ;) kiinnostaa minuakin, joten vastailkaa jookos?

Oikein mukavaa toukokuista viikkoa kaikille!

Sivut

Kommentit (62)

Vierailija

Siitä meikkijutusta piti kysymäni: kuinka moni teistä jaksaa vielä laittaa itseään? (entisen verran, siis.) Itselläni kotiäitiys näkyy eniten vaatteissa. Kuljen käytännöllisissä roiskoissa ja kaikki uudet vaatteet ovat tapojeni vastaisesti huppari ja olohousut. Tosin treenaamisen aloituksellakin lienee osuutta asiaan. On kivaa, kun kaiken tämän läskin alla tunnen myös lihaksia. Toivonkin, että imetyksen loppuessa lihaksen polttavat rasvan pois! :)

Minuakin ahdistaa töiden alottaminen rankasti. Mutta paitsi etten koe meillä oelvat varaa minun jäädä hoitovapaalle, en myöskään uskalla jäädä pois töistä. Pelkään, että uusi pomo, jonka kanssa en ole päivääkään työskennellyt, ei tajua arvoani...

Vierailija

Juho parvekkeella unilla koska kuumetta ei enää ollut.

kaksi päivää kuumetta ilman syytä,outoa??

on se aika haikeaa kun iso masuja kulkee ja on niin pieniä nyyttejä joillakin,meillä on vaatteet 70-74cm jo,voi mun isoa pötkylää=)

tosin mahaa ei oo ikävä,se oli mulla niin valtava ja nyt oon alkanut mahtua joihinkin vanhoihin housuihin ja se tunne on mahtava!!vaikka kiloja onkin vielä monta ylimääräistä!

mitähän Juho valvoo,se tietty vaihtelee mutta laskenpa tässä nyt suunnilleen vaikka eiliset unet...

juu eli eilinen valvominen Juholla oli 9,5h

äitiliini kera Juhon loppuviikosta 6kk jo!!

Vierailija

että minäkö plussata.. :S:S APUA! Aina voimat riitä yksin ton yhdenkään kanssa.. Okei, on se kyllä mielessä käyny et pitääköhän sitä taas testiä tehdä kun on ne kuukautiset taas myöhässä.. :( Vaan eipä ne mitkään säännölliset etes ole että ei sen puoleen, PCO:n takia ne on aina seilannu välillä 60pvässäkin siis ennen kun aloin tyttöö oottaan. Joo. Taitaa olla tää tauti semmosta sitkeen sorttista, luojan kiitos se kuume ja armoton lihassärky on kadonnut jo sitten tiistain. Ne kaks päivää oli kyllä mitä hirveimmät kun ei mitään saattanut syödä ja niin kipee olo ku vaan olla voi.

Tänään oon ollu jo ahkerakin ja tiskasin kaikki tiskit mitä oli sairastelu aikana kertyny. Eli siis koko astiavarasto suurinpiirtein.. Hyvä minä! :D Olin Reipas. :)

Mä taidan siirtyä töllön ääreen. Tyttökin jo yöunilla. Ihanan rauhallista, silläkin oli joku omituinen itkuhetki illemmalla. Säikähti kun matalalla äänellä kysyin siltä että mikset sä mulle naura ollenkaan... :O Kauheena venytti alahuultaan ja hirvee märy.. Säikähti tieten.. Saa nähdä joko se vierastaminen tästä alkaa kohta.

Quarra taaaas

Vierailija

Milja yritti kääntyä viime yönä mahalleen sängyssään. Voi ei! Toivottavasti tästä ei ala levottomat yöt. Vaikka pakko kai niiden joskus on alkaa, Milja on aina ollut aika hyvä nukkumaan. En jaksa uskoa, että niin jatkuisi ikuisesti. Pessimisti vai realisti, ehkä molempia :D Niin, ja neiti päätti sitten valvoa viidestä kuuteen. Onneksi nukuttiin kuitenki seitsemään, muuten ois hiemän ärhäkämpi äiti liikenteessä. :D

Tänään Milja saa mustikkamaistiaisia! Aattelin ensin, että ei jos se kovettaa mahaa. Mutta viimeksi aloitettu kesäkurpitsa löysentää mahaa, joten mustikka voi olla ihan hyvä vastapaino. Tänään toki maistetaan vain lusikallinen tai kaksi ja päälle ruusunmarjaa. Saas nähdä, joko huomenna tulee mustaa kakkaa??? ;) Alan kohta keittelemään peruna-kesäkurpitsasosetta. Aion pakastaa sitä. Minusta on ihan hyvä vaan, että Milja tottuu ruokiin, joissa on erilaisia koostumuksia. Eli jos se pottu meneekin hieman rakeiseksi... Ja Miljan herkkua on maissisose, eikä se ainakaan mitään maailman sileintä mössöä ole, vaikka kaupan purkista onkin. Loppuviikosta, mikäli mustikka ei aiheuta mitään oireita, aloitetaan porkkana. Sitten siitä muutaman päivän päästä (olen pitänyt 5 pvää väliä uusissa mauissa, koska ei ole mitään ongelmia ollut) aloitellaan kaurapuuro. En vaan vielä tiiä, maistellaanko sitä pari ekaa päivää aamulla vai suoraan illalla, koska iltapuuron paikan se ottaa... Hmmm... Kovasti on mietittävää näissä sapuskoissa. Ihan jänskää silti. Pitää vaan muistaa mennä maltillisesti, niin ehtii maha kunnolla tottua.

G: Milja valvoo vuorokaudessa 8,5-10h. Yleisin määrä on 9h. Päiväunien pituus on kovasti lyhentynyt ja tällä hetkellä niitä nukutaan useimmiten kolmet, mutta ei siinä mitään. Viimeisiltä päikkäreiltä pitää vaan usein herätellä. Milja menee klo 20 nukkuun yöunille, joten viimeisiltä päikkäreiltä täytyy herätä viimeistään vähän viiden jälkeen... Olen kuitenkin sitä mieltä, että Miljan on tärkeä mennä nukkumaan yöunia aina samaan aikaan. Ja Milja nukahtaa iltaisin aika helposti, yleensä menee 5-10 minuuttia. Eikä yleensä tarvi käydä edes laittaan tuttia uudelleen suuhun! :D Joten Miljalla tämä toimii hyvin näin :) (Ja kuten olen ennenkin maininnut, vaikka neiti valvoisi illalla pitempään, aamuherätys on silti samaan aikaan tai jopa aikaisemmin...)

Nyt kotityöt odottaa! Hyviä vointeja kaikille! :)

Äippä ja Milja 4kk3vko

Vierailija

Oli pakko tulla kirjoittamaan heti kun näin eilisen päivän viestit! Uskomatonta, mitä ohjeita terveyskeskuksissa annetaan! Remo-Wax on aine, jota käytetään vaikun pehmittämiseen korvissa ennen korvien huuhtomista. Remo-Waxia EI SAA käyttää särkeviin ja tulehtuneisiin korviin tai korviin, josta on tärykalvo puhjennut/puhkaistu. Kyllä jos lasten korvista on kyse, kannattaa ne aina käydä näyttämässä lääkärille ennen kuin niitä alkaa itse lääkitsemään! Jotenkin aivan uskomatonta, että tuollaisia ohjeita annetaan! No se siitä, palailen myöhemmin kertomaan muut kuulumiset.

Vierailija

Onpas inhottava ilma! Aivan hirmunen tuuli. Neiti nukkuu aamunokosiaan ja mun pitäis alkaa siivoomaan kun anoppi on tulossa käymään. Ei vaan jaksais¿ Viime yön nukuin todella huonosti, ensin en millään meinannu saada unta ja kun vihdoin sain ni tietysti näin ihme painajaisia¿.

Niin ärsyttävää!!! Eilen illalla meni korva lukkoon ja nyt paukkuu ja poksuu ja välillä vihloo:( Tungin jo remo-waxiakin jos auttais. Tosi inhottava olo kun ei kuule oikeen mitään. Argh!

Meillä ei toi kiinteiden syöminen ota onnistuakseen. Ida suostuu muutaman lusikallisen syömään irvistäen ja sen jälkeen ei suostu suuta aukaisemaan ollenkaan. Kokeiltu ollaan perunaa, peruna-porkkanaa, peruna-kukkakaalii ja maissia. Tänään aattelin yrittää kasviksia¿ Lisäksi ruusunmarja ja luumu öklöttää ja laittaa tytön oikeen kakomaan kun on niin pahaa¿ Eikä edes aurinkoinen mee ilman kauheita naamanväänteitä. Oon nyt kerran päivässä koittanu antaa, tänään aattelin yrittää 2 kertaa. Jos väkisin koitan vaan tunkee ni tulee kauhee itku¿ Noh eiköhän tää tästä. Toivottavasti.

Ens viikolla ois 5kk neuvola. Kiva nähdä taas kuinka neitokainen kasvanut¿ Meillä ei edelleenkään käännytä selältä masulleen, mutta eiköhän sekin aika viel tuu. Akselinsa ympäri pyörii kyllä kuin hyrrä.

Ajattelin lähteä viikonloppuna mökille Idan kanssa kun mies lähtee lauantaina viihteelle. Mitäpä mä kotonakaan kökötän. Möksällä kun on seuraa kun mun äiti, veli+tyttöystävä, sisko puolikas, kummit ja serkku miehensä kanssa on tulossa kans. Lauantaina aateltiin lähtee Saloon ostoksille josko löytyis jotain juhla vaatetta kun tuttava perheen poitsulla on ylppärit tulossa¿

No mut jospa mä nyt alkaisin tiskaamaan:( Yök mä vihaan kaikkee siivoomiseen liittyvää!!!!

Tiituliini81 ja Ida kohta 5kk

Vierailija

Ethän vaan ole ensimmäinen jouluisten porukasta joka tekee kohta plussa testin ;o)

Eikö teillä ollut vähän meininki että saa tulla jos on tullakseen, jos nuo sun taudin oireet onkin jotain muuta kuin oksennustautia???

Aattelin vaan ;) Pidäthän meidät ajantasalla jos niin on käynyt!!!!

Oispa ihanaa kun joku kertoilis vauva-uutisia!!!

Lähdenpä jatkaan pihatöitä kun on vaihteeksi kohtalainen ilma.

Liili

Vierailija

Pitkasta aikaa ehdin tannekin. Oon tilaamassa kaikenlaista vauvatavaraa netista, mutta saitti on hidas niin ajattelin tulla lukemaan mita muille jouluisille kuuluu :-)

En ole koskaan laskenut paljonko meilla ollaan vuorokaudessa hereilla, mutta tuntuu etta ehka vahan vahemman kuin 10h. Younille mennaan 19.15-19.30 ja pitkin yota heraillaan siihen kun neiti pyorii ja hyorii ja joskus tarvitsee apua kun juuttuu sankynsa kulmaan... Ryomimisharjoituksia on oisin paljon enemman kuin paivalla!! Mutta yleensa aamulla noustaan noin 8, tana aamuna meni taas yhdeksaan asti (syodaan yleensa kerran neljan-viiden maissa). Paivaunet on lyhyita, korkeintaan noin 40min kerralla ja niita on yleensa kolmet paivassa.

Meilla loppui taysimetys lauantaina - ei ihan paasty sinne kuuteen kuukauteen mika oli tavoitteena (2 viikkoa vajaaksi jai). Neiti alkoi viime viikolla siihen malliin tavoittelemaan ruokaa lautaselta ja tuijotti kun vauvakaverit soivat etta paatettiin sitten kokeilla - se otti sitten lusikankin omaan kateen ja soi niinkuin olisi aina tehnyt niin :-) Lauantaina neiti sitten teki myos tissilakon sen jalkeen kun oli ' oikean' ruuan makuun paassyt - onneksi palattiin kuitenkin normaaliin sitten sunnuntaina, kylla oli tisut poksahtaa lauantai-iltana kun ei neitille kelvannut!

kesaa odotellessa vesisateessa,

Tumble

Vierailija

ja noista menkoista vielä,kun äityliini kyseli.. ei oo kuulunu eikä näkyny.. hiukan huolestuttaa,milloin niiden kuuluis oikeesti ilmaantua??

muhun on kyllä iskenyt kamala vauvakuume,ihanaa,jos oisin raskaana tai jos tulisin pikaseen :) mies ei kyllä tykänny ideasta,joten se tyssäs siihen,mutt kummihnkin.. nyt iskee sit poika käsiään näppäimistöön,kun nappasin se syliin,joten täytyy taas mennä.. morjens

Vierailija

Juhon kuumeilu jatkui ja valvomiset ja huonosti syö ja juo ja tänään lääkärissä:

Korvatulehdus(eka) molemmissa korvissa,toisessa korvassa mätääkin,ylähengitysteissä rohinaa ja tulehdusta,antibioottikuuri ja pitää koittaa juottaa enempi kuin eilen(440 ml),ettei kuivu ja sitten joutuu sairaalaan jos en saa juomaan paremmin=( tänään:maitoa 160 ml,velliä 90 ml,vettä 40 ml,siinä kaikki syömiset ja juomiset..pitää kun herää,tuputtaa jotain juotavaa...

äityliini kera kipeän Juhon,pyhänä 6kk

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat