HUHTIKSET ' 05 VIIKKOON 21

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

Olipa kurja kauppareissu !!!!!!!!! Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ;-) Eiks niin?? Mutta totta tosiaan, muokin aina harmittaa, että keksin sen 5 minuuttia liian myöhään, mitä oikeesti olis pitänyt sanoa ja tehdä, höh.

Meidän esikoinen silloin 6 vee oli kerran uudella kaverilla kylässä ja kun mies meni häntä hakemaan ( esikoinen on aina ollut erittäin surkea lähtijä mistään kylästä tai kutsuilta), niin poikapa oli juossut karkuun ympäri kämppää ja huutanut, että :" älä isi lyö" :-0 Vähänkö mies oli hävennyt silmät päästään näiden meille tuntemattomien tarhavanhempien edessä. Ja ikinä ei ole kyllä lapsiaan lyönyt ( korkeintaan mielessä ;-)) Sen jälkeen meillä käytiin esikoisen kanssa aika vakavat keskustelut aiheesta, mitä oikeesti voi seurata jos huijaa ja huutelee tuolla pihoilla tuommoisia.

Tääkin taitaa olla niitä aiheita, mitä ihmetteli ja kummasteli silloin ennen omia lapsia : " miten jotkut lapset käyttäytyvät kaupassa tuolleen/ miten vanhemmat eivät saa lapsiaan kuriin ?"

JOO; EI TARVII ENÄÄ MIETTIÄ ;-)

Mutta häntä pystyyn Kent. Älä anna tuollaisen ala-arvoisen tantan pilata mieltäsi,( heh mä olisin varmaan paiskonut huonekaluja, jos mulle olisi käynyt tolleen, että paraskin sanomaan ;-)

Aamupaloista vielä. Elmolle kelpaa mikä vaan aamupalaksi, jos hänelle antaa oman voileivän, mitä saa samalla itse tunkea suuhunsa/ hieroa päähänsä/heitellä lattialle, sun muuta mukavaa. Meidän uusin herkku on mansikkaviilis.

Vierailija

Juuh, nyt vasta kerkeän kirjoittamaan, on nautittu aurinkoisesta päivästä poikien kanssa. Iltapäivä vierähti ulkona, Anton nautti selvästi. Nyt alkaa maailma aueta Antonille, ollaan usein ulkona ystäväni ja hänen lastensa (5v ja 1v10kk) ja Anton yrittää kovasti mennä mukaan, seuraa nuorempaa heistä ja tahtoo tehdä kaiken mitä hänkin. Kuvioihin on tullut myös tavaroiden kuljetus, Anton kun ei kävele, menee polvillaan ja pitää tavaroita kädessä ja hermo menee nopsaan, kun liikkuminen on tosi hidasta.

Kohta puoliin teen sen siirron, että pojat pääsevät samaan huoneeseen nukkumaan ja lopetan yötissittelyn eli unikoulu alkaa meillä.

Mutta nyt järjestelmään, hauskaa viikkoa kaikille

Mareila+Anton

Vierailija

Monen teksteihin olisi kommentoitavaa, mutta ehkä taas ensi viikolla, kun on töissä. Yllättäen siellä on enemmän aikaa näpytellä :)

Pihla touhuilee omassa huoneessaan palikoilla, yhä yöpuvussaan, kun ei tuonne ulos viitsi kaatosateeseen lähteä. Esikko katsoo Titi-nallea yläkerrassa. Ihanaa, kun on vaan aikaa olla. Eilinen päivä oli tosi mahtava, kun oltiin kotosalla koko perheen voimin, ulkoiltiin, tavattiin pihalla uusia kavereita, seikkailtiin metsässä, syötiin, herkuteltiin, leikittiin.. Kokeilimme uutta vuodesohvaamme ja köllittiin siellä koko perhe. Kiukuttelua ei kuulunut, toisin kuin hoitopäivinä, jolloin aikaa ei vain ole tarpeeksi. Niin, täällä yksi syyllistynyt äiti...

Tänään suuntaamme vanhemmilleni yhdeksi yöksi. Kivaa sekin.

Sanavarastosta on ollut puhetta. Pihlahan on ollut aina tuonne tammikuulle asti käytännössä hiljaa. Sitten tuli ekat jokeltelut: an-na, kun saatiin halkio suljettua. Pihla ymmärtää aivan valtavasti, mutta heittää sanoja vähän. " Kakka" on tullut muutamia kertoja, ja " ankka" , mutta niitä ei nyt ole taas kuulunut. Ankkaan hän kyllä matkii. Tällä hetkellä mieluisimmat sanat ovat " äiti" ja " aatu" (koiramme). Mutta halkion reijästä johtuen(ko) t-kirjain jää uupumaan. Itse tunnistamme siis edellämainitut sanat, mutta vieraalle voi tehdä vaikeaa. Eilen muuten Pihla huusi sängystään ekan kerran äitiä, ja se oli aika liikkistä. Puheterapia Pihlalla on muuten ekan kerran 2-vuotiaana, joten kehitystä tarkkaillaan ja apua on saatavilla jos sitä tarvitaan.

Nyt sain koneelle seuraa, ja haisevaa sellaista. Siis ei ku hommiin! Ihanaa muuten tuo vaipanvaihto, kun neiti ei pysy paikallaan hetkeäkään.

Hauskaa viikonloppua!

Vierailija

Sori, tää ei liity mitenkään meidän hippuun mutta pakko johonkin purkaa oloa. Maanantaina mulle sanottiin hirvein loukkaus mitä oon ikinä kuullut ja nöyryytettiin todella ilkeesti. Olen aina puolustanut saksalaisia mutta nyt palo käämit niin että...

Oltiin kaupassa ma-iltana. Meidän oli kaikkien pakko mennä koska mä tarvin asioita joita mies ei osaa ostaa ja hän tarvi rautakaupasta omia juttuja. Esikoinen jo kotona kiukutteli ettei halua mukaan mutta koska viimeks ne oli naapurin tytön kanssa rikkonut sääntöjä niin nyt tytön oli pakko tulla. No, esikoinen sitten kiukutteli kaupassa mutta mua ei oikeestaan edes häirinnyt koska meillä oli (tai piti olla) kiva ilta tulossa. Siellä kaupassa on sellasia, tiedätte varmaan, autovaunuja joissa pienet voi istua niin kun auton sisällä. Nämä vaan eroaa suomalaisista niin että massiiviseen autoon on yhdistetty vielä tavallinen ostosvaunu eli pituutta systeemillä on 2m ja sitä on todella melkeen mahdotonta työntää ilman lastiakin. Erityisesti kääntymiseen tarvittais kolme ihmistä. Meidän keskimmäinen kuitenkin halus sen, joten hän istu autossa, Amanda siinä " tavallisella" tuolilla. Sitten aika lopussa esikoisemme (siis 6v9kk) päätti mennä istuen roikkumaan sinne vaunun etuosaan. Käskettiin alas mutta hän oli oikeen uhmatuulella ja mä ajattelin sitten että sama se, en halua mitään riitoja.

Nyt tämä sitten tapahtuu: yritin kääntää vaunut jauho-osastolla mutta ne ei totellu vaan liukuivat itsekseen niin että esikoisen jalka jäi vaunun ja yhden hyllyn väliin. No, kuten tuonikäsen tapaan kuuluu hän rupes _kiljumaan_ auaaua, äiti paska sä teit ton tahallaan jne jne jne jne. Menin tytön luo, katsoin silmiin, sanoin että en todellakaan tarkottanut ja olen pahoillani! Esikoisemme rupeaa lyömään ja huutaa ja tarttuu hyllyltä johonkin purkkiin. Otan hänen molemmat kädet kiinni ja käsken katsoa silmiin, juuri niin kun meillä aina tehdään ja joka käsittääkseni kuuluu ihan oikeaoppiseen kasvatukseen. Tyttö huutaa edelleen auaaua miten sattuu. Sillon hyllyn välistä pelmahtaa vanhempi rouva ja sanoo minulle että " ja jo toisen kerran" . Luulin että hän tarkotti tyttöni huonoa käytöstä ja huutoa. Tämä rouva pyörittelee päätään ja katsoo minua, mun on pakko kysyä tosi tökerösti " was?" Sitten tää piru ottaa asiakseen julistaa koko hemmetin kaupalle että " tuo äiti löi lastaan kaksi kertaa todella julmasti" . Kaikki kääntyy katsomaan ja pyörittää päätään ja mulla on konseptit NIIN sekas, en tajua yhtään mitään mitä tapahtu. Siis minä LÖIN??? Voi helvetin helvetti! Mua rupes itkettämään ihan hirveesti, miten joku kehtaa valehdella noin. Jälkeenpäin toki keksin mitä olis pitänyt tehdä ja sanoa mutta siinä tilanteessa olin aivan shokissa.

Siis kun tämän tantan käytös johtui yksinomaan siitä että olen liian nuori äiti, minulla on liian monta lasta (Saksassa äiti on yli 40v ja hänellä on yksi lapsi) ja mikä hirveintä, puhun vierasta kieltä. Tästä kaikesta olen kyllä saanut kärsiä törkeiden kommenttien merkeissä 5 vuotta mutta mitään noin ikävää en ole sentään vielä saanut osakseni.

Kotona mua kiukutti ja itketti ja mulla tuli niin vihan tunne ettei ole tottakaan. Mä en enää kyllä naamaani näytä missään kun varmaan kohta koko kylä on kuullut että minä olen " lapseni pahoinpitelijä" . Ja jos mä johonkin meen niin annan sitten lasten riehua just niin paljon kun niitä huvittaa! Meillä saattaa lapset mielentilasta riippuen huutaa AU vaikka niille vaan sanois jotakin - niin kun olen ymmärätnyt jokaisen lapsen joskus käyttäytyvän.

Kiitos jos luitte, ehkä mä pystyn taas jonkin ajan päästä keskittymään normaaleihin asioihin.

Vierailija

Ihanaa, isi on nukuttamassa Lauraa ja minä pääsin nopsaan pinoon ennen kuin Noora menee naimisiin! Siis kerta kaikkiaan, mieheni onnistuu saamaan Lauran nukkumaan puolet nopeammin kuin minä! Harmittaa vähän: mitä ihmettä minä teen aina väärin?!? Samat systeemit meillä on molemmilla käytössä.

Mugskab kyseli miltä rinnat tuntuvat nyt imetyksen loputtua. Suoraan sanottuna: tyhjiltä! Ja erityisesti ne myös näyttävät siltä. : ( Pari kaveriani on kuitenkin lohduttanut, että niiden pitäisi ajan myötä edes vähän palautua entiseen suuntaan... mitä mieltä olette tästä, päteekö tuo lupaus? Mulla ei maito sillä tavalla kunnolla noussut enää moneen kuukauteen; tai en ainakaan tuntenut sitä samalla tavalla kuin alussa. En esim. imetyksen pikku hiljaa vähentyessä ole kertaakaan joutunut pumppaamaan " ylimääräisiä" pois. Mutta täähän on varmasti tosi yksilöllistä!

Miljamaaria, onnea odotuksen loppumetreille ja sorry nimimerkkisekoulusta! Olisipa aika hurjaa, jos jo nyt olisi uusi vauva hoidettavana, huh!

Nyt pitää mennä availemaan telkkaria, sillä mun on pakko nähdä miten siinä hullussa naimisiinmeno-ohjelmassa tapahtuu. Kuulumisiin,

Ompunäiti

ps. Mareila; miten mustakin tuntuu, ettei Anton ihan hevillä tissistä luovu! : )

Vierailija

Vaakamom, juu, mekin itse asiassa oltiin just puhuttu tytölle kotona että ymmärtääkö se miksi ei koskaan saa sepitellä tarinoita että äiti lyö jne, vaikka olis miten vihanen. Autossa tyttö oli jo nimittäin matkalla naureskellen laulanut että " äiti ja isä lyö mua sata kertaa" . Mies meinas pysäyttää auton sillä sekunnilla. Puhuttiin jo parkkipaikalla miksi hän sanoo tuollasta. Syy selvisi, katsokaas kun tyttö on kaiken ns. herkkyytensä keskellä myös hyvin kipuherkkä. Häneen ja auatteluihin on muutama lastenlääkärikin hermostunut, siis kun tyttöä muka sattuu ihan hirveästi kaikki tutkimukset missä vaikka katsotaan kurkkuun =0 Enkä halua aliarvioida, jos hän on kipuherkkä niin sitten hän on. Nyt hänellä on silmätulehdus ja voi GRRRRR kun se lääke pitää laittaa. Siis hän EI SUOSTU. Mä en ymmärrä, antibiootit ym ottaa kyllä ja särkylääkkeen, mutta ne tipat on liikaa. Tyttö menee kyllä makaamaan mutta sitten puristaa silmät kiinni ja rupeaa huitomaan käsillä, pyörittää päätä ja kiljuu. Öh, tulee ihan mieleen Amandan alkuaikojen syömiset... Kuitenkin siis miehen kanssa meidän on pakko tehdä niin että yksi pitää kiinni molemmista käsistä ja toinen ikäänkuin istuu tytön päällä (Ei siis tietty oikeesti istu) ja yrittää pitää kroppaa kurissa ja saada ne helkkarin tipat silmiin. Niin, tässä me kuulema joka päivä on lyöty sata kertaa. Mutta toivottavasti se nyt tajus että tuollaisia juttuja ei seposteta koulussa kavereille.

Mutta muuten se on mun rakas pieni ja tosi ihana ollessaan hyvällä tuulella! Ja vielä vaakikselle, kyllä mäkin aina vihasesti ihmettelin ennen lapsia että miten ne tuolla tavalla käyttäytyy ja onpas kauheaa ja varmaan niillä on päässä jotakin vikaa...

Vierailija

Heipsan vaan,

onpa ollut taas monenmoista, en ole ehtinyt nettiin ollenkaan.

Mareilalle, jostain on jäänyt takaraivoon sellainen, että kävelemään oppimisen keskiarvoikä olisi noin 1v2kk. Mutta uskon, että ottaa päähän, kun vieraat tulee ihmettelemään. T on ollut aikainen liikkuja ja huono puoli on ollut siinä, että meno on ollut aina ihan holtitonta. Eli muksahduksia on sattunut todella paljon, kun tasapaino? ei ole kuitenkaan vielä kehittynyt.

Samoin nukkumisesta Ompun äidille, T rupesi ihan yhtäkkiseltään nukkumaan enemmän. Aiemmin ihan selkeästi heräsi aamuun liian aikaisin (kuuden maissa), mutta nukkumaan ei enää saanut millään. Aamu olikin yhtä kiukkuamista ja ekoille päikkäreille oli valmis jo yhdeksältä. Nyt nukkuu kahdeksaan, jopa puoli yhdeksäänkin ja kiukut ovat vähentyneet. Päikkäreille menee kahdentoista maissa ja nukkuu reilun kaksi tuntia. Illalla valmis nukkumaan kahdeksalta. En tiedä, mistä moinen.

Maidosta kyseli viime viikon pinossa MugSkap, terveydenhoitaja sanoi, että puoli litraa maitoa tarvitsisi 1v ikäinen. Onko muut saanut samanmoisia ohjeita? T juo sen puoli litraa maitoa plus sitten saa yleensä lisäksi raejuustoa/normaali juustoa/jugurttia/viiliä. Mutta T onkin pikku suursyömäri : ) ja annan mieluummin kylässä käteeen juustonpalan kuin keksiä/pullaa. On kyllä saanut kyseisiä herkkujakin, mutta yritän kuitenkin vähän rajoittaa. Ja jätskiä on saanut myös.

Sanoja tulee jonkin verran, äiti, titi = isi, miehen ja minun etunimet, mummo, kukka, kakka, paippa=vaippa, ei, joo, hei hei, Anni, heippa, okka ja sitten noin parin viikon aikana oma selittämätön pälpätys on lissäntynyt. Jos esim. olen ollut jossain ja tulen kotiin, niin saan pitkän sepustuksen kotiintulo lahjaksi. Ihan kuin selittäisi, mitä on tehnyt. Auton, mopon, traktorin tai muun moottorin päristely on myös runsasta. Lempi lelu on potkumopo, sillä menee lujaa ja päristää niin, että naama on märkä.

Sellaista sateiseen tiistaihin.

K&T 030405 ja pikku-pippuri

Vierailija

Elmolle supersuuret onnittelut! Tosi hieno homma, vaikka äidille tietysti työtä enemmän...

Mareila kyseli aamupalasta, muistaakseni: Amanda syö puuroa ja nakertaa pienen palan leipää. Ja potasta: mäkin vaan yks aamu vein ex-tempore Amandan potalle ja oli niin kummissaan että pissas sinne hienosti. Mutta annas olla kun potta päivänmittaan otettiin uudestaan kuvioihin niin sehän oli aivan hirveä vehje. Amandan jalat jäykisty kepeiksi kun olis pitänyt istua.

Errj, kuulostaa ihanilta nuo teidän vessasysteemit... Muuten Errj mainitsi jotaki Korelian kotiin murtautumisesta. Se on mennyt multa ihan ohi, aika hirveetä kuitenkin!

Amanda on nyt ruvennut urakalla seisomaan tuetta ja pari askelta uskaltaa ottaa mutta kävelyyn menee kyllä varmaan vielä vähän aikaa. Puhe on mitä on =) Amanda on ihastunut p-ääteeseen eli sanat ovat " apppppu, ipppu, öppppu, hipppuu" ja asiayhteydestä voinee sitten päätellä mitä tarkottaa. Sisarusten nimiä tavailee paremmin ja mammaa kuulee myös. " Pappppppa" sujuu tietysti ihan rutiinilla. Vihainen " Maannnn" tarkottaa ruokaa/juomaa. Ja " mekke" on nukke. Amanda tunnistaa useampia sanoja, nyt on opiskellut ahkeraan missä korva/nenä/suu/silmä/tukka jne.

Meillä on mennyt aika tässä erinäisissä kodin sisustus- ja korjaustöissä. Hankittiin sellanen iso kivigrilli joka saatiin eilen koottua. Mies vei myös eilen jätteiden lajitteluun kaksi autollista remontti- ym jätettä (ja meillä on iso auto, varsinkin kun keski- ja takarivin penkit on poissa). Pihalle saatiin myös lapsille iso puinen keinu-liukumäkiyhdistelmä - vai joko mä siitä mainitsin aikasemmin. Joka tapauksessa mukavin juttu on että Amandasta on huisin hauskaa kiivetä kaksimetrinen liukumäki ylös ja sitten siellä ylhäällä kokeilla miten hyvin tuetta seisominen sujuu.

Mies on vieläkin anopinhakumatkalla, kone oli yli tunnin myöhässä ja kaikki jatkoyhteydet meni siis mönkään. Taidetaan tilata pizzat.

Ai, oliks se vaakamom joka sano räkätaudista. Tunnistan taudin. Siis mulla on nyt ollut yli 2 vko:a kurkku kipeenä ja nenä tukossa varmaan kuukauden. Tämä ei siis ole allergiaa, allergiaräkä on erilaista ja sen saan aika hyvin lääkkeillä pysymään poissa. Ihanat jutut minullakin. Kaikkia varmasti kiinnostaa mun rään laatu... Yök!

Vierailija

Mä olen käynyt läpi kaikenlapsia ajatuksia ja mulla kävi jo mielessä että nostan syytteen jostain kunnianloukkauksesta. Toisaalta vaan tuo lyöminen ei taida täällä olla laissa kiellettyä, muuten toi on musta ihan sama kun mä vaan yhtäkkiä ottaisin jonkun kovaäänisen ja kertoisin miten joku täti juuri oli aikeissa varastaa vaikka aikakauslehden hyllyltä.

Sitten meillä oli miehen kanssa kotona oikeen kunnon suhteentuuletus (onneksi tosi hyvin tuloksin), mä kiljuin jo sillekin autossa että mitä V***UA sä seisot siellä tumput suorina mitään sanomatta vaikka tiedät että osaisit saksaakin paremmin kun minä että millasen passiivisen pelkurin mä oon nainut. (Ok, tiedän kyllä että mies suhtautuu tollasiin niin että ei sano yhtään mitään vaan jatkaa omiaan niin kun ei ois kuullutkaan. Sano että hän ei kunnioita tuollaisa tätejä sen vertaa että jaksais suutaan avata.)

Ehkä tätsy on kattonut asiakseen puhdistaa Saksaa ulkomaalaisista, kyllä sillä on ilon hetket seurata paikallisia italialaisia, espanjalaisia ja turkkilaisia äitejä jotka oikeesti läpsii lapsiaan sormille vähän joka välissä.

Just mietin että meillähän Amanda on jo oppinut tämän itkun ja auattelun voiman. Eli jos haluaa huomiota niin isoveljen silitys riittää aiheuttamaan kamalat voivotukset. Samoin ku olen sanonut temperamenttiselle esikoiselle että lyö sitten mielummin vaikka sohvaa kun veljeäs jos et muka todella pysty hillitsemään. Hän on nyt ottanutkin joskus sen käytännön ja silti (olen seurannut sivusta) kun tyttö lyö sohvaa niin pikkuveli alkaa huutamaan äitiä ja sanoo että sattu niin hirveesti kun isosisko löi tosi pahasti.

Mutta ehkä mä olen vähän liian herkkä ja pistän nyt tämän jutun taakseni. Errj, minulle on jo kommentit valmiina, hyvä kun en oo paperille kirjottanut ;-) Amanda nukahti juuri ja pitää siivota ennen kun anoppi tulee illalla. Nyt pystyn vähän rauhallisemmassa mielentilassa lukemaan muiden hippuperheiden kuulumisia ja saan toivottavasti piristystä.

Vierailija

-Piimää+marjoja

-piimää+marjakiisseliä

-piimää+marjoja+kauraleseitä

-piimää+mehua

(joskus jopa: piimää+PUUROA+marjoja)

Sauvasekoitin tai tehosekoitin tekee tarpeeksi hienoa jälkeä. Ja Helvi juo oikein mielellään paksulla pillillä, vaikka osaakin juoda myös mukista, mutta kai siinä pillissä on " hohtoa" noinkin pienen mielestä?!

Perunamuussi tuntui tänään maistuvan hyvin, ehkä koetan tosiaan huomenna sekoittaa joukkoon jauhelihaa tai kalaa (olen hirveän huono tekemään kalaruokia, mutta Helville sitä yrittää joskus muistaa)... Ainoa varma tapa saada liharuokia syötyä on tehdä niistä lihatikkuja/palloja, joita voi syödä käsin. Silloin kyllä maistuu. Jos liha on sekoitettuna kastikkeeksi tai soseen joukkoon ei ole ollenkaan yhtä hyvää. Ja äidin kokintaitoja oikein kehutaan, kun kaupan soseruoat tuntuvat maistuvan paremmin kuin itsetehdyt herkkuruoat!

Vierailija

Toimit ihan oikein ja täti tosi väärin, oli niin törkeästi tehty tädiltä, inhottavaa. Varmasti kukaan ei kuvittele, että pahoipitelisit lapsianne. Meilläkin esikoinen saattaa huutaa AU, vaikka ei sattuisi ja helposti juuri tilanteissa joissa ollaan esim. kaupassa ja otan käsistä kiinni (ikinä en satuta) ja katson silmiin samalla pysäyttäen homman, että poika kuuntelee mitä sanon. Minulle kerran eräs täti sanoi, tai oikeammin pojalle, kun hän oli 3 v ja ulvoi karkkia kaupasta " onpas äiti julma kun ei osta" Pojalla ei ollut karkkipäivä ja muutenkin reissu oli mennyt enemmän ja vähemmän kiukutellessa. Hali sinulle ja parempaa mieltä sinne.

Mareila, jota sapettaa muiden asiohin puuttuvat tädit

Vierailija

Karsura: kiitos, kun kyselit tuosta maidosta. Ei ole minullekaan kukaan antanut ohjeita maitotuotteiden määrästä. Tuo 5dl kuulostaa hyvältä, sen verran helvin saa syömään, kun vain muistaa tuouttaa...

Mareila: Niin kauan kuin Anton saa rintaa, ei varmaan ole huolta maidon määrästä. En muista, oletko kertonut kokeilleesi muita maitotuotteita? Helvikään ei välitä maidosta, mutta piimä, jugurtti ja rahka ovat herkkua. Maistuisiko Antonille piimää+marjoja -" pirtelö" , joka on Helvin välipalaherkkua?

Vierailija

Aina pitäisi mennä nukkumaan Helvin kanssa samaan aikaan, että aamulla jaksaisi herätä pirteänä, mutta kun kaipaa hetken omaa aikaa ennen unia. No, tänään tulikin nukuttua parit parin tunnin päikkärin Helvin kanssa, eli ei ihan oikeastikaan nukuta.

Helvin päiväunirytmi on muuten muuttunut ihan hassustui päin. Helvihän ei vauvana nukkunut päiväunia oikeastaan ollenkaan, ja jos nukkui niin korkeintaan tunnin. Nyt on jonkun aikaa nukkunut parit päikkärit 1,5-2h kerrallaan! Eikös päiväunien pitänyt vähetä tässä isommaksi kasvaessa?

Perunamuussi+jauheliha maistui ihan hyvin. Toista liharuokaa en kyllä saa mitenkään mahtumaan päivän ruokahetkiin. Syödäänkö teillä muilla kaksi " oikeaa" ruokaa päivässä, vai riittääkö yksi? Jotenkin vaan nuo päiväunet vievät ruoka-aikoja meidän perheessä. Ei Helvi tunnu ollenkaan nälkäiseltä nukuttuaan ruoka-aikojen välissä verrattuna siihen, kun touhusi sen ajan. Ei siis missään välissä maistu enää toinen soseannos, vaan mennään pienellä jugurtilla tai hedelmällä ihan hyvin iltapuuroon asti. Nuita keittoja voisi kyllä kokeillakin, tulisi itsekin vähän kevennettyä (vielä 10kg normaalia painavampana...)

Ai, niin Mareila: lähetäpäs minullekin vähän suklaamoussea - alkoi hirmusti tehdä mieli!

Vierailija

Räkäiset terveiset täältä espoosta. Pää on niin täynnä taas räkää, ettei voi kun miettiä, mistä ihmeestä sitä riittää. Jätin allergia-lääkkeet pois viime viikolla, kun en uskaltanut syödä niitä pidempään....... no nyt on joko pukkaamassa flunssa päälle tai sitten allergia-oireet jatkuvat/uusiutuvat. Höh !!!!!

Elmo se sitten oppi vihdoin ja viimein perjantaina konttaamaan!!!!!! Ja ehkäpä kaikkien yllätykseksi suunnisti tietysti heti ensimmäiseksi videoiden/tietokoneen kimppuun ;-) Mutta Elmo tietää kyllä aivan tasantarkkaan, että niihin laitteisiin ei saa koskea ja toistaiseksi on jopa totellut, kun on tarpeeksi kovaa kieltänyt.......eikä ole edes purskahtanut itkuun, vaan jatkanut matkaansa. Lisäksi ihan selvästi lähestyessään videoita tarkkailee minun reaktiotani. Fiksu lapsi :-)

No kun oli tuo konttausvaihde saatu päälle, niin heti sunnuntaina Elmo päätti, että, mitä suotta enää panttailemaan, voisihan tässä nousta samantien seisomaan !!!!!!!

Ja tänään yllätin herran yrittämässä kiivetä sohvan päälle ;-)

Että eiköhän täälläkin kohta kopsahdella ja lujaa. Toisaalta herralla kyllä alkaa olla aika hyvä tasapaino, eikä meno ole " aivan" päätöntä.

Nyt on äidillä vaan totuttelemista siihen, että koko ajan saa olla tarkistamassa, missä pikkumies viilettää ja mitä tekemässä. On tuosta uudesta taidosta ollut Elmolle yllätyksiäkin tiedossa. Esim. tänään konttasi kylpyhuoneeseen katsomaan pesukonetta, mikä peijakas alkoi linkoamaan samantien ja siitäkös parku pääsi ;-)

Elmo juo maitoa päivässä melkein 8 dl...siihen päälle jogurtit, raejuustot, leivän päällisjuustot, joskus jätskit etc. Taitaa olla maidosta tehty koko mies :-)

Viime päivinä on ollut aika äkäinen ja syykin on selvä. Ikenissä todella pullottaa ainakin 4 :ssä kohdassa, joten uusia hampaita odotellessa.......

Vierailija

Kiitos taas uusista aamu- ja välipalavinkeistä! Meillä syödään kai ihan terveellisesti ja sopivasti, mutta ehkä tuota vaihtelua voisi olla enemmän. " Koko perheen ruokia" olen ruvennut pikkuhiljaa kokkailemaan; ts. opetellut maustamaan ruokia ilman suolaa. Tällä hetkellä Lauralle uppoaa jauhelihakastike + pasta tai perunamuusi, purjo-perunasosekeitto, lohikiusaus, lihamakaronilaatikko ja lihapullat+perunamuusi. Eipä kovin yllätyksellinen meny näin lapsiperheessä! : )

Täällä on meneillään ihana lauantaiaamun hetki. Laura heräsi jo klo 5.40 (!!!), ja sen jälkeen ollaan ehditty syödä aamupalat ja käydä koiran kanssa tunnin lenkilläkin. Laura simahti rattaisiin lenkin lopussa, ja nukkuu nyt parvekkeella. Täytyy nyt taas kerran pähkäillä, pitäiskö sittenkin palata kaksiin päiväuniin varsinkin, kun nuo aamuherätykset tuntuu vaan aikaistuvan...

Sitten tarinaa erään imetyksen lopettamisesta! Se kävi kaikessa hiljaisuudessa ja melkein huomaamatta tämän viikon alussa. Muutaman viime viikon ajan imetin enää aamuyöllä ja illalla, ja viime viikolla lopetin sen aamuyönkin imetyksen. Maanantaina jäi iltaimetyskin väliin, kun olin illalla menossa ja Laura oli mennyt nukkumaan kun tulin kotiin. Silloin tajusin ensi kertaa, että ohops, tänään en olekaan imettänyt kertaakaan! Tiistaina ja keskiviikkona mietin asiaa aina välillä, mutta koska Laurakaan ei tuntunut kaipaavan tissiä, ajattelin että okei, ehkä tämä voi mennä nyt näin. Luulen, että tämä meni nyt helpommin kuin jos olisin etukäteen päättänyt lopettamisajankohdan ja tiennyt, että " tämä on nyt sitten vika kerta" . Pari kuukautta sitten surin asiaa etukäteen paljonkin, mutta nyt olo on ihan okei! Lähinnä olen tosi iloinen siitä, että imetys onnistui meillä näin kivasti. Ja sekin varmaan vaikuttaa, että Lauran kasvettua niitä läheisyyden jakamisen muotoja on tullut lisää - L esim tulee monta kertaa päivässä luokseni ihan vaan " haliakseen" minua. Liikkistä!

Mugskab; minäkin olen jo viime syksystä lähtien miettinyt kuukuppia, mutten ole saanut aikaiseksi hankkia sitä. Kyllähän sitä tosi paljon kehutaan.

Nyt täytyy lopetella, sillä aion lähteä pitkästä aikaa tekemään kirpparilöytöjä! Mukavaa viikonloppua kaikille teille,

t. Ompunäiti

ps. Enkelit ja demonit on jo varattu kirjastosta!

pps. Hei oliko se muuten Nolaana, jolle olisi syntymässä näillä hetkillä uusi pikkuinen? (sorry jos nyt sekoitan henkilöt) Mitähän sinne päin kuuluu?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat