MAALISMUSSUKOIDEN ALKUVIIKKO (ma-ti)

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

[color=pink]Ja viikonlopun kuulumiset löytyvät täältä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7315340&p=&mpage=1&tmode=1...

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Miekii oon tehny viime aikoina niin, että kun poika syö aamulla joskus viiden kuuden välillä ja nukkuu siitä vaan noin seittemään ennenku alkaa hurja ähinä, ni käännän masulleen ni nukkuukin parhaimmillaan vielä yheksään asti. Miekään en uskalla nukuttaa masullaan " vahtimatta" ja kun poika nukkuu eri huoneessa, ni sit sen loppuajan torkun ite pojan huoneen sohvalla... Varmaan voisi hyvillä mielin antaa nukkua " vahtimattakin" kun poika jo osaa hienosta päätään nostella ja käännellä, mutta en vaan uskalla...

Vierailija

Sateinen päivä vaihteeksi, no tuleepahan oltua välillä ihan kotonakin, myö kun ollaan aika kovia menijäitä vauvan kanssa.... tai siis mie oon ja vauvalta ei paljon kysellä. En vaan jaksa täällä neljän seinän sisällä paljon oleskella.

mistäs päin itä-suomea Maisa71 on kotoisin? myö ollaan Lappeenrannasta tänne Helsinkiin rantauduttu ja iloiseen Itä-Suomeen on aina hauska mennä....

3.x. kyseli KUOLAAMISESTA, meillä poika on kans kuolannu jo jonkuu aikaa, alko varmaan n. 2kk vanhana, toivon ettei vielä olis hampaita tulossa.

Mie oon kans (niinku Browniette) jounu muutamia lasillisia viiniä sillon tällön, vaikka imetän... (max 2 lasia) Mites muut? Väkevämpiä juomia en varmaan vielä joisi... tai ei oo vielä ainankaan semmosta tilannetta tullut eteen et olis tullu mietittyä et otanko vai en...

Muuten meille ei kummempaa kuulu, poika ähisee sitterissään siihen malliin että taidan mennä taas yhet kakka-vaipat vaihtamaan :)

Mukavaa tiistaita kaikille

fiona77 ja poitsu 2,5kk

Vierailija

Meidän tyttö kuolaa aika paljon. Ja pulauttelee ihan hirveesti. Vaatteet on koko ajan märät.

Alkoholista... mä olen ottanut pari siideriä tai pari viinilasillista, ja imettänyt. Jos olen ottanut enemmän, niin en ole hetkeen imettänyt. Mä otin pari siideriä lätkämatsia katellessa, ja seuraavana aamuna oli pää kipeä! Vaikka en nyt parista siideristä humaltunut, niin kyllä se seuraavana aamuna tuntui...

Vierailija

Onpa täälläkin tosiaan hiljaista.

Mulla vähän aikaa kirjoittaa, kun tytskä simahti vaunuihin.

Nyt oon aika väsyksis, ku eilinen päivä oli yhtä hulinaa ja sitte Melissa itki tuskissaan illalla :(, masuun otti kipeää. Oksensikin kaarella maidot pihalle -voi raukka!

Yö meni aika hyvin, söi ekan kerran 5maissa, sit puol 8. Vähän pientä ähinää, mutta ei mitään suurta.

Tämä ilmakin varmaan mulla vaikuttaa, ku on niin synkkää!

Tänään mennään tosiaan neuvolaan, mukava saada tietää kuinka meidän mussukka on kasvanut.

Onko kellään muulla rela-tipat vaikuttaneet huonompaan suuntaan?

Meillä nimittäin on, kokeiltiin tuossa pariviikkoa ekan kerran relatippoja, ku tuttava käski kokeilla. Niillä oli auttanut heti.

Mut meillä meni hullumpaan suuntaan, tyttö itki aivan kaares, joka kerta ku kakkas. Ennemmin ei ollu semmoista. Käytettiin jotain 3-4päivää, mut tulos ei muuttunut,joten lopetettiin.

Nyt eilen taas kokeiltiin, kun neiti ei ollut kakannut 4päivään (ennnemmin kakkas joka päivä, monta kertaa). No kakka kyllä tuli -ja sitä oli paljon!!!!!!!!!!!! Tyttö oli niin tyytyväinen sen jälkeen, mut illalla taas itki kovaa masuansa. Luulen että ne johtuvat tipoista...

En tohdi enää niitä antaa.

Voi, kun jaksaisi siivota. Koirista lähtee ihan sikana karvoja ja sais olla imuri kädes aina.

Tilasin kans vauva-lehden ja eilen tuli eka numero :). Odotan innolla sitä kantoliinaa, jospa saatais siinäkin unet onnistumaan.

Tuun ilmoittelemaan mittoja myöhemmin.

Maya ja Melissa (huomenna 2kk <3)

Vierailija

Taas on muutama päivä vierähtäny siitä kun viimeksi mitään kirjoittelin, lukemassa oon kyl käyny. Mistähän täällä on juteltu? Nukkumisesta tais olla puhetta. Meillä nukutaan yöllä 11-12 tuntia kahdella syötöllä. Aamulla ollaan noin tunti hereillä ja sit nukutaan ulkona n.4 tuntia. Eilen tosin nukkui 4,5h. Muuten sit nukutaan sellaisia pieniä torkkuja pitkin iltaa.

Täälläkin kurja ilma. Piti lähteä kaverin luo heti aamusta mut kun siel ei olis saanu rattaita katoksen alle niin jätettiin menemättä. Kotona vauva nukkuu kuistilla ilmasta riippumatta, ei tietenkään hirmu pakkasilla (niitä ei nyt kyllä oo odotettavissa).

Joku aika sitten oli puhetta työhön paluusta. Mä meen töihin sitten kun löytyy jotain kivaa työtä josta maksetaan edes suhteellisen hyvää palkkaa. Mulla on kyllä työ minne palata mutta ite en tahdo, siellä kun sitä palkkaakaan ei tuu kun varmaan sen minimin. Kahden kanssa joutuu jo vähän miettimään tota palkkaa kun hoitomaksut kahdesta on sen 300e. Kotona olisin mielellään sen 3 vuotta, rahallisesti se vain ei taida olla mahdollista.

Meillä oli sunnuntaina ristiäiset ja kaikki meni todella hyvin. Vauva oli kuin enkeli eikä itkenyt ollenkaan. Onneksi saatiin hyvä ilma, olisi voinut tulla sisällä ahdasta (n. 70 neliön talo ja n.20 aikuista ja 7 lasta). Kakkuakin jäi yli joten sain kotonakin viel herkutella. Minä taas todistin kuinka laho se pää tosiaan on... Unohdin ladata kamerasta akun... Onneksi kaverilla oli digikamera ja saan ne siirrettyä omalle koneelle.

Eipä tuu nyt muuta mieleen! Palaillaan!

Kati ja tytöt 3v ja 2kk 4pvä

Vierailija

Onpas kurja ilma, sataa vettä.

Täällä ei mitään ihmeellistä, arki rullaa eteenpäin tavallista tahtia. Eli kaikki on hyvin.

Kävin tosiaan sunnuntaina kävelemässä Naisten Kympin, vieläkin on jalat kipeenä...

Vierailija

vaikkén oo ehtiny pinoutuu. Meillä kauheet ristiäisjärjestelyt täällä käynnissä. Oon lasten kanssa täällä mun vanhempien luona, kun pidetää ristiäiset täällä. Yritän taas pinoutua, lukemassa ainakin käyn.

-Monkey ja Väpä 2+kk-

Vierailija

Huhuu mihis te kaikki otte menneet??? Ei saa tolla tavalla mennä piiloon ja jättää meitä tänne yksin kirjoittelemaan, eli kömpikääs pikaisesti takaisin linjoille että on sitten päiväkahvilla iso pino luetavana:).

Vaikka vähän " tapahtumaköyhää" tämä elämä tällä hetkellä ainakin mulla tuntuu olevan. Päivät kuluva samaa rataa, ruoanlaittoa, ulkoilua, pyykkäämistä lasten kuskaamista kouluun ja kerhoon jne....huoh alkaa tuntua aika puuduttavalta tämä kotona olo.

Onneksi tällä viikolla miehellä on enää yksi työpäivä ja sitten torstaina suunnistamme auton kohti mummollaa, iloiseen Itä-Suomeen...

Ja onneksi kesä ja miehen/isojen lasten kesälomakin on ihan nurkan takana, pääsee ainakin tosta lastenkuljetusrumbasta vähäksi aikaa.

Kesälomasuunnitelmat tuottaa kyllä oman päänvaivansa tällä hetkellä. Tällaisella porukalla kun ei ihan mihin tahansa lähdetä tai no joo lähdettäisiin jos olisi suuri tukku seteleitä takataskussa ja vanhemmilla enemmän seikkailumieltä kuin meillä.

Eli kotimaassa loma menee tyyliin mummolat/mökki ja varmaan jokin pieni risteilyjuttu sitten elokuussa kun tyttö on vähän isompi.

Tyttö porskuttaa ennallaan,. Eilen kun oli lämpimämpää nukkui levottomasti ulkona, mutta yö menikin sitten yhdellä syötöllä ja sekin vasta 05.30 ja iltahuudotkin oli minimissä vaikka toisin luulin ton päivän rikkinäisyyden vuoksi.

Nyt täytyy lähteä hakemaan ykkönen koulusta kun pääsevät tänään jo kello 11.00. Illalla jumppaan ja siivotakkin pitäisi kun villakoirat senkun vilistävät pitkin lattiaa...

Ihanaa päivää kaikille tasapuolisesti toivottelee,

Maisa ja nelikko

Vierailija

kasvatetaan nyt oikein urakalla tätä meidän pinoa tälle päivälle.

Fiona77 Savonlinnasta olen kotoisin ja työ on minut tänne eteläsuomeen tuonut. Ihanaa olisi joskus (vaikka sitten eläkepäivillä) tonne synnyinpaikkaan muuttaa takaisin.

Pinohäirikkö Maisa

Vierailija

[color=blue]

Kyllä nämä päivät vilistävät nopsaan!!

AAMUÖHINÄstä oli keskustelua ja tuntuu olevan yleistä....Meillä Eppu syö siis 02-03 välillä ja sitten 06-07 välillä ja sen jälkeen alkaa ähinä ja tuhina, mutta on kuitenkin selkeästi vielä väsynyt... Yksi tuttu suositteli kokeilemaan mahallaan nukuttamista, jolloin ei pääse käsillä huitomaan ja näin rauhoittuu unille...

Nyt ole parin viikon ajan kokeillut ja TOIMII!! Aluksi ei oikein mielellään olisi jäänyt masulleen, mutta pienen vastarinnan jälkeen nukahti ja nyt olen joka aamu laittanut masulleen nukkumaan ja enää ei " laita hanttiin" .

On ilmeisesti masullekin hyvä asento, koska paukuttelee aina tyytyväisenä ja kun nukkuu aamusyötöltä mun vieressä niin en pelkää tukehtumista, koska kuulen kuitenkin kaiken öhinän heti 10 sentin päässä hyvin. On muuten oppinut tällä viikolla nostamaan päätään mahallaan niin, että saa itse käännettyä pään puolelta toiselle.

meille ainakin oli siis hyvä neuvo ja kokeilu kannatti-suosittelen!

Muutoin kuuluu ihan hyvää. Eppu syö nukkuu ja kasvaa ja minä olen laittanut innoissani pihaa!! Ihana möyriä ja istutella kukkia yms..

Kovasti Eppu syö käsiään ja välillä olen jo tarkastellut, että tuleeko hampaita, kun oikein iskee nyrkkejä suuhun??!!?? Mutta ei siellä tunnu eikä näy mitään..Kuolaa ei vielä oikeestaan ollenkaan, että senkään puolesta ei johdu hampaista, vaan tykkää ilmeisesti muuten vain maistella " juustokäsiään" (minusta vauvan kädet haisee ihan juustolle!)

Sateista, mutta raikasta ja hyväntuoksuista ilmaa pitelee....hyviä vointeja kaikille!! Urkki ja pojat

Vierailija

Isommat lapset onneksi olivat päikyssä tänään niin saivat vähän virikiettä..Minua kun ei ulos huvita kaatosateeseen mennä ; ) Joel nukkui sujuvasti vaunuissa katoksessa pari tuntia päikkäreitä. En ihan taivas alle oo viittiny laittaa vaikka se sadesuoja onkin..

Yökin nukuttiin tosi ruhtinaalisesti. 21,30-06!!! Syöttö ja vielä torkuttiin reilu tunti. Paras ennätys tähän mennessä..8,5 tuntia putkeen unta ja itsekin nukuin 8 tuntia. Liian hyvää ollakseen totta ; ) Meillä usein niinpäin Joelin kohdalla että mitä huonommin päivällä nukuttu sitä paremmat yöunet vaikka useimmilla lapsilla se on toisinpäin..Nytkin on illalla Joel valvonu pian 3 tuntia ja nyt alkoi iltakitinä eli pian on laitettava poika unille. Vaikuttikohan helle taas eilen huonoihin päikkäreihin?!

Meidän kaks vanhempaa lasta alkaneet kunnolla kääntyillä vasta 5-6 kkn iässä, mutta kyljelleen ovat kääntyneet jo 2,5-3kk ja Joel täyttää nyt ens lauantaina sen 3 kk eikä käänny kyljelleen. Hiljaa hyvä tulee sitten vissiin. Meidän vanhemmat lapset ovat sitten nopealla tahdilla edenneen siitä kääntyilystä, ryömimiseen, istumiseen yms vaikka käveleen ovatkin lähteneet noin 1v3kkn iässä. Taitaa Joel noudattaa samaa kaavaa. Lattialla pidän poikaa niin paljon kun voin pelkäämättä että sisarukset astuisi päälle eli aina kun vaan ehdin vieressä istua. Vähintään pari kertaa päivässä kuitenkin ja vatsallaankin pieni hetki tai niin kauan kuin poika viihtyy eli max 5 min ; ))

Yönsä nukkuu vatsallaan mutta meillä se ei aina oo ähinöihin auttanut..alkuun auttoi mutta viimeaikoina ei. silti yöt rauhallisempia kun hän nukkuu vatsallaan. Nyt täytyy mennä laittaan Joelia yöunille. Mies laittoi jo isommat. Se on moro taas!

t.lyytikki kera kolmikon

Vierailija

Ja pakko raahautua liikenteeseen jossain vaiheessa, mut siitä myöhemmin!

Ihan ensiks tosta kääntymisestä. Meillä ei neiti vielä osaa kääntyä selältä mahalleen (eikä edes kyljelleen), mutta eipä tytöllä ole juuri ollut tilaisuuksia harjoitella kun niin vähän oon lattialla pitänyt. Me nimittäin asutaan maatasossa ja jos joku jättää rapun ulko-oven auki (sitä tapahtuu täällä usein ARGH!) niin meillä on lattia tosi kylmä ja veto käy. Pidän vilttiä tottakai alla, mut silti on ihan jäiset kädet tytöllä eli täytyy viltti vielä lämmikkeeks päällekin laittaa ja sit pakko hattu laittaa korvien suojaks ettei vaan tulis korvatulehdusta. Ja sekin vielä, et kun on se refluksi niin lääkäri kehotti mahdollisimman paljon pitämään pystyasennossa (eli asentohoitoa, jotta ruoka ei nousis ruokatorveen niin helposti) niin sitäkin täytyy miettii, et syömisestä olis vähintään tunti ennen kuin vaakatasoon lattialle laittaa. Huh, onpas monimutkaista nyt kun ihan mustaa valkoselle kirjoittaa.. oppiikohan neiti ikinä kääntymään selältä vatsalleen ku ei tilaisuuksia paljoo oo?! =/ Täytyy kyl nyt rupee kaikesta huolimatta paljon pitää lattialla.

Joannalta kans kuolaa valuu hirveesti ja nyrkit ois suussa koko ajan. Mut en usko, et hampaista johtuu ku mullekin vast 9kk iässä eka hammas tullu. Meidän suvussa muutenki kehitytään hitaasti eli en panikoi vaikka muiden vauvat oppii ties mitä taitoja ennen " meitä" , tiedän kuitenki et perästä tullaan jossain vaiheessa =D

Tosiaan, pakko lähtee tänään taas kaupoille nimittäin ostin viime viikolla Hemtex-liikkeestä (kun oli -40% ale) kaksi pussilakana settiä Pesin ne ja eilen kun vaihdoin petivaatteet niin pussilakanaa repes saumoista oikeen kunnolla! Tarkistin sit niin kaikki reunat päätelty tosi huonosti eli hajois ihan kokonaan jos yrittäis laittaa uudestaan! Tarkistin myös sen toisen setin ja ihan sama homma! Kyllä on pas*aa laatua, ei voi muuta sanoa. En enää ikinä osta sieltä mitään. Onneks pidin ne itse kun meinasin antaa toisen setin lahjaks. Nyt sentään voin palauttaa ne. Harmittaa kun oli tosi nätti kuvio. Täytyy näköjään panostaa ja ostaa kalliilla laadukkaat. Meillä on nimittäin tällä hetkellä varmaan yli 10v vanhat petivaatteet käytössä ja kyllä on lujaa/hyvää/pehmeää laatua, mutta kun alkaa pikkuhiljaa tympiä ku ne on niin rumia =)

Sit nukkumisesta: Yöunet on n. 12h kolmella syötöllä. Ekan kerran neiti herää itse n.4h päästä ja sit siitä 3h eteenpäin niin mun on annettava refluksilääke (kun se täytyy antaa 3xvrk eli 8h välein) ja 15min kun on vaikuttanu niin syötän sit. Onneks tosta on tullu jo rutiinia niin ei haittaa ja yleensä Joanna unissaan imee sen lääkeen, et nukkuu sen 15min ku pitää odottaa ennen syöttämistä.

Päivisin taas vaihtelee tosi paljon millon nukkuu ja kuinka paljon. Ihan riippuen siitä onko hiljaista ja nukkuuko ulkona vai sisällä.

Mä tässä pähkäilen lähdetäänkö miehen kans ruotsin risteilylle sunnuntaina tai mies menee yksin ja mä ja Joanna lähdetään Joensuuhun viikonlopuks mun vanhempien kans " sukuloimaan" . Luultavasti Joensuuhun kun kaikki on niin paljon kyselly ja laivalle pääsee aika helposti tästä helsingistä... tosin kesän risteilyt on aika täynnä jo.

-S & J 3,5kk-

Vierailija

Eilisestä lievästä kankkusesta toivuttu ja yökin nukuttiin melko hyvin..Eli noin klo 22 kävin itse nukkuun. Joel puoli tuntia aiemmin. 03 syöttö ja 07 mies nousi syöttään ja toi Joelin sen jälkeen mun veikkuun ja nukuttiin 8,30 asti. Oltais nukuttu pidempäänkin kai mutta meidän tonttinaapurina lasten leikkipuisto ja siellä kaupungin ukko alkoi ajaa nurmikkoa tosi kova äänisellä leikkurilla. Mies vei siis isommat lapset jo 8 päikkyyn kun heillä retkipäivä.

Luin tuolla että joidenkin vauvelit kääntyilevät jo..Pitäisköhän huolestua kun Joel ei edes käänny selältä kyljelleen vaikka kuinka äsken yritin lelua viedä tarpeeksi sivulle että kääntyi myös pää ym..Joel täyttää ens lauantaina " jo" 3 kk. Keskimmäinen lapsemme on kääntynyt kyljelleen " jo" 2,5 kkn iässä. Pystyyköhän tätä harjotteleen ollenkaan? Pidettävä vauvelia vaan lattialla mahd paljon?! Meillä se ei tosin montaa kertaa päivässä onnistu kun aina olis oltava itse vieressä etteivät isommat sotke pienen päälle...

Nyt lyö pää tyhjää taas. Pitäis pian hakea isommat hoidosta ja miettiä ruokapuolta..Illalla olis kiva päästä vielä ulos lasten kans ja vielä kävely tai pyrälenkille. Täällä vähän ukkostaa joten saapi nähdä miten iltasuunnitelmien käy. Se " ministepperi" on tullut postiin minkä tilasin tv-shopista , ) Pitäis saada se sieltä haettua niin ei tarvis miettiä sataako illalla ja pääseekö lenkille. Sillä kun sitten sisällä voi lenkkeillä koska vaan ; ) Melko kallis paukku oli 156,90!!! Siksi se onkin vielä postissa vaikka perjantaina tuli jo saapumis ilmoitus.

Kai se on pakko vääntätyä hommiin taas. Heipat!

t.lyytikki kera kolmen lapsen

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat