Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

RV 7, ei oikein mitään pahoinvointia, pitääkö huolestua?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Nyt alkoi rv7, tarkka on 6+4. Viime viikolla rintoja särki, oli hyvinkin etova olo, oikein mikään ei maistunut. Viikonloppuna tämä etominen on helpottanut, aamuisin on hetken paha olo, oksettaa n.15min, mutta en ole vielä kertaakaan oksentanut, tämän jälkeen olo helpottuu ja on lähes normaali. Tänään on ollut lähes samanlainen hyvä olo koko ajan.

Onko syytä jossain vaiheessa huolestua että onko tuolla vatsassa mitään elämää, onko jotain tapahtunut? Vai voiko muka olla niin hyvä tuuri, että minulle ei pahemmin huonovointisuutta tule...? Ensimmäinen lääkärikäynti (vai onko se sairaanhoitaja vai kuka ensimmäisellä kerralla?) on kahden viikon kuluttua. Kannattaisiko käydä esim. yksityisellä?

Kommentit (8)

Vierailija

Ole vaan iloinen siitä, ettei pahoinvointi vaivaa! Itsellänikin on eka odotus menossa ja pahoinvointi on rajoittunut muutamaan satunnaiseen ällöoloon. Ei yhtään oksennusta - onneksi! Nyt on alkanut selkä reistailla, joten myöhemmässä vaiheessa voi toki jotain kremppaa tulla. Mutta niin kauan kuin olo on hyvä ja jaksaminen kunnossa niin kannattaa vaan nauttia odotuksesta täysin siemauksin.

Suippo 31+4

Vierailija

Kyllä tuo huonovointisuus on todella yksilöllistä. Itse pääsin todella helpolla sen suhteen, kertaakaan ei edes meinannut oksennus tulla. Aamuisin ei ollut koskaan etovaa oloa, ainoastaan iltaisin ja mikäli ei syönyt säännöllisesti eli ns. nälkää ei saanut päästää tulemaan ollenkaan :) Tuokin kyllä sitten loppui heti rv 10 jälkeen ja sen jälkeen olen voinut oikein hyvin, ruoka on maistunut ja paino noussut 6 kg...Johtunee kyllä varmasti osittain siitä, että liikunnan jätin kokonaan (tyhmä minä!!!) rv 7+4, jolloin plussatestin tein!

Nyt ollaan viikolla 21+1 ja tarvis varmaan ruveta vähän katsomaan noita syömisiä, kun jotenkin on antanut itselleen luvan syödä kaikkee hyvää syystä, että olen aina ollut hyvin tarkka ruokavaliostani.

Onnellista odotusta! Toivottavasti säästyt sinäkin pahoinvoinnilta :)

Terkuin: Je_Ni & Pikku-Isäntä

Vierailija

Ole vain tyytyväinen että pahaolo ei vaivaa. Ensimmäistä lastani odottaessa oli pahoinvointia KOKO raskauden ajan. Joka päivä oksennusta ja heikotusta. nyt toista odotellessa oli eka 3kk painajaista. Nyt ei tarvitse kun aamuisin käydä vessan kautta, että ole oikeasti onnellinen siitä että ei pahaolo jyllää... Kaverilla ei ollu koko 9kk aikana päivääkään pahaolo....

Vierailija

Olen ehkä hiemän väsyneempi kuin normaalisti mutta pärjään kuitenkin ihan normaali rytmillä ilman päiväunia. Oudointa on kun edellisissä raskauksissa oireet olleet aivan selvät, nyt ei mitään. Joten ymmärrän huolesi oireettomuudesta, itse pähkäilen ihan samaa! En ole aikaisemmissa raskauksissa käynyt yksityisellä ultrassa, mutta nyt olisi kova hinku kun on niin epäilevä olo!! Tiedän kyllä, että olen onnekas jos olo on näin hyvä koko raskauden ajan mutta takana on 2 lasta ja 4 keskenmenoa ja kaikki on alkaneet Rv:lla 4, pahoinvoinnilla ja rintojen arkuudella ja nyt ei mitään! Mutta onneksi noita oireettomiakin raskauksia näköjää löytyy joten eiköhän vain nautita siitä ; ), yritetään ainakin !!

Vierailija

samaa ääläkin ennen oli huonovointisuutta ja etova olo vähän väliä ja nyt rv 7+5 olo on mainio.

Olen miettinyt ihan samaa juuri että onkohan kaikki ok kun noin äkisti loppui oireilut,mutta toivotaan että kunnossa on,ja kuitenkin sitten huomaan että vointi huononee jos en syö tasaisin väliajoin.

Joten kai sekin normaalia on ettei aina huonoa oloa olekkaan.

Vierailija

En tiedä haluanko enää lapsia, kun kahdessa raskaudessa ensimmäiset 3-4 kuukautta on olleet ihan helvettiä... Nauti raskaudesta kerta voit! :)

Vierailija

itse olen viikolla 9 ja voin aivan loistavasti! viime viikolla minulla oli jatkuvasti pientä pahoinvointia, olin sitten nälissäni tai en. ihmeellistä! väsymystä minulla ei juurikaan ole ja pahoinvointi on helpottanut tällä viikolla. olo on lyhyesti sanottuna energinen enkä ikinä olisi uskonut että raskaus voi olla näin ihanaa.

ensimmäinen neuvolakäyntini oli perjantaina, jolloin minulla viikkoja 7+6. neuvolakäyntiin asti olin ollut hieman epäilevä ja ajattelin, että minulla voisi olla tuulimuna koska olo on niin " normaali" . terveydenhoitaja löysi kuitenkin sydänäänet pieneksi hetkeksi ja nyt näyttää siltä että mahassa on kuin onkin joku!

Uusimmat

Suosituimmat