SYYSTOIVEET -06! **VIIKON 21 PINO**

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Aurinkoista maanantaita syystoiveet!

Lordi sitten meni ja voitti. Aika uskomatonta. Olin jo nukkumassa kun mies tuli herättämään, että et usko mitä tapahtuu..

Olin jo hetken pihalla kukkapenkkiä tonkimassa kun poika nukkuu, mutta päätin tulla vielä ennen heräämistä kurkkaamaan tännekin.

Täällä etelässä on ainakin tosi kaunis aurinkoinen sää, nautitaan siitä!

Jatkan myöhemmin...

Jondeliini

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Tilasin juuri netistä raskaustestejä... Elokuuhun on vielä reilu 2 kk. Toisaalta, jos ajattelee positiivisesti, niin enää 2 kk. Ja hyvähän sen on olla varustautunut ajoissa. :)

Käytiin eilen illalla tuttavaperheen luona kylässä. Heillä on 3 vkon ikäinen poika. Voi että se pikkuinen oli niin pieni! Ja niin kevyt, vaikka olikin yli 4 kg. Oma vuosikas tuntuu niin huisin isolta pojalta sellaisen tiitiäisen rinnalla. Ja kun se vauveli oli niin suloisen avuton. Kyllä hoivavietti kohoaa korkeuksiinsa...

Vierailija

Joku kyseli että miten on tärpännyt..meillä eka lapsi sai alkunsa kolmannesta kierrosta,toinen toisesta ja se kolmas joka meni kesken tärppäs ekasta..että näinkin helpolla voi raskautua..saa nähä miten sit käy tän neljännen yrityksen kanssa..Ja sekavuuksien välttämiseksi puhun sitten nytkin kolmosen tehtailusta..2 lasta,yksi enkeli ja kolmatta tehtaillaan.:) (meni vähän ohi aiheen)

Ja joku muu kyseli että miten on synnytyksen jälkeen alkanut menkat..ekan jälkeen alkoi viikko jälkivuodon loppumisen jälkeen ja toisen synnytyksen jälkeen menkat alkoi n.2viikkoa jälkivuodon loppumisen jälkeen..mutta minulla näin varhain kuin en pystynyt imettämään kuin 2 vkoa ja toista 5 pvää.

Vierailija

Kurja ilma ollut tänään,korkeasaaren oli tarkoitus tänään lähteä tytön ja mummin kanssa,mutta eipä siitä sitten tullutkaan mitään:/ Pitää katsoa jos perjantaina olis vaikka parempi ilma!

G: Edellisen kerran kun jätimme ehkäisyn pois,niin kolmannella kierrolla tärppäsi.Mulla on myös samanlainen pelko,kuin parilla muullakin täällä olevista,että menee tosi kauan ennekuin seuraavan kerran tärppää.Häät olisi suunnitteilla ensi vuoden heinäkuulle,eli toivon todella että tulisin raskaaksi nopeasti,jotta pääsisin naimisiin ilman jättimahaa:)

Manteli:itse myös viime kesänä viimisillään ollessani vannoin itselleni,ettei tälläistä mahaa tule näkymään mulla kuin aikasintaan 2-3 vuoden päästä,mutta tässä se taas nähtiin;)

En ole ajatellut mittailla lämpöjä tai tehdä ovistestejä sen enempään kuin viimeeksikään,ellei nyt sitten näytä siltä ettei meinaa milään tärpätä.

Katie77: Minulla kuukautiset alkoivat n.1kk päästä imetyksen päättymisestä.

Tuutupii:Kiva jos viitsisit alkaa pitämään sellaista listaa,itse olen niin kädetön koneitten kanssa,ettei musta siihen hommaan ole:)

Nyt täytynee mennä,tyttö on kiukutellut koko päivän vähän väliä..varmaan hampaat tekee tuloaan.Iltaisinkin on alkanut takkuamaan nukkumaan laittaminen.Puoli tuntia möykkää/kitisee sängyssään ennenkuin nukahtaa.Ei varmaan meinaa malttaa alkaa nukkumaan,kun on oppinut tässä muutaman päivän sisällä kaikkia uusia asioita niin vauhdilla:)

T.Vuokko

Vierailija

Eli että kakkosvauva ei ehkä tule niin helposti kuin ykkönen. Ensimmäinen tärppäsi kolmannesta kierrosta (oikeastaan toisesta yrityksestä, koska yksi kierto välissä oli sellainen, ettei sopivaan aikaan miehen kanssa päästy puuhastelemaan, kun olin töissä toisella paikkakunnalla). Nytkin koko ajan laskeskelen, että jos vaikka tokasta tai kolmannesta yrityksestä onnistuis, niin la olis sitten kesä-heinäkuussa. Mutta kun ei se välttämäti mene niin. No, toivossa on hyvä elää. Sinänsä toivoisin nopeaa tärppiä senkin takia, että syksyllä joudun olemaan muutamia päiviä viikosta taas toisella paikkakunnalla, joten plussan aikaansaaminen voi hieman mutkistua.

Vierailija

ehdin jo käydä pomppimassa.

Alkuperäis suunnitelmaan palattu(yksi harhalaukaus ja luulin jo tulevan tammi vauvan=))

Olen joskus aiemminkin tänne kirjoitellut mutta palaan häntä koipien välissä=)Pääsenkö???

Eli pikku kuutosta olen enemmän ja vähemmän kuumeillut vuoden.Kaikenlaista mutkaa on matkaan mahtunut ja nyt kuitenkin palattu siihen suunitelmaan että vauva saa tulla jos tullakseen elokuusta eteenpäin=)

Etelä suomesta olen ja lapset 96,98,99,01 ja 04 syntyneet.

Itse 30v ja mies hieman vanhempi.Naimisissa olemme olleet yli 10v

Piipikän kysymykseen:

Kuinka teillä muuten on käynyt edellisissä raskauksissa, onko raskaus alkanut heti, kun sitä on toivottu/yritetty, vai pitikö odottaa pitkäänkin? Meillä tärppäsi heti ensimmäisestä kierrosta ja nyt pitäisikin saada itselleen taottua päähän, että toisen kanssa ei välttämättä onnistukaan yhtä helposti..

Mulla eka tuli ekasta yritys kierrosta.Yritystä oli paljon koska meidät oli vihitty juuri eli kuherruskuukausi vauva tuli=)

Toinen yhdestä ehkäisemättömästä yhdynnästä.Esikko 6kk täysimetin eikä menkkoja.Mutta kakkonen tuli.

Kolmatta tehtiin 6kk.Ja olin jo vaipua epätoivoon=)

Nelkku tuli yhdestä samoin kuin viitonen yhdestä ehkäisemättömästä kerrasta.Eli olen varsin sikiävää sorttia.Siksi ehdin jo luulla taas olevani raskaana kun hetkellinen mielenhäiriö kävi meihelläni ja ehkäisy unohtui juuri oviksen aikaan.Mutta nyt ei käynyt yhtä hyvä tuuri...

Ja siitäpä kerään paniikkia jollei sitten syksyllä mene yhtä hyvin kuin aiemmin,ikääkin kun on tullut lisää...

Leanna kera viiden muksun

Vierailija

Laitan tuonne Vauvakuumeen " päävalikkoon" uuden aloituksen otsikolla Syystoiveiden esittelykysymykset. Laittakaa listaan kysymyksiä, joiden vastaukset olisi kiva kuulla muiden Syystoivojien osalta. (Esim. lempivärisi tms) Näistä ehdotetuista kyssäreistä voin sitten koota myöhemmin kyselynipun, jonka pohjalta on kiva sitten itse kunkin esittäytyä muille, saadaan sitten kiva esittelypino aikaiseksi.

Ihanaa, kun meitä on jo nyt näin paljon aktiivisia palstailijoita pinossa. Helpottaa tuota kuumeilun tuskaa, kun saa purkaa ajatuksiaan muille.

Vierailija

Mies ja poika nukkuvat ja minä tein hieman työhommia koneella. Oli sitten pakko tulla kurkistamaan, mitä tänne kuuluu. Puoli tuntia olen jo lueskellut muiden tekstejä, pitäisi varmaan mennä nukkumaan, ettei huomenna ole ihan titityy. Mutta kun on niin ihana lukea esim. noita plussanneitten kirjotuksia. Kaiholla muistelen sitä aikaa, kun 04 elokuussa itsekin sain elämäni ensimmäisen plussan. Se on niin ihana tunne. Nyt tuo plussa tuhisee 1 v pojan tyytyväistä unta sängyssään. Niisk. No, pian se kesä ohi hurahtaa (niinhän käy aina) ja sitten voikin vauvayritys alkaa. Sitä ennen on kiva käydä täällä fiilistelemässä teidän muiden kanssa.

Vierailija

Tähän taitaa jäädä koukkuun.. heti kun on vapaa hetki niin eikun koneelle. Hommiakin olis..

Tervetuloa mukaan vaan Tuutupii.

Onkohan meillä muuten sellaista esittelypinoa lainkaan mihin kerättäisiin kaikkien lyhyet esittelyt. Osaako joku käyttää noita värejä ja muita ja onko halukkaita esittelypinon ylläpitäjiä?

Voimia Sanjuskalle ja sairaalle pikkuiselle. Kyllä sitä noina yön tunteina joskus miettiin mihin sitä onkaan ryhtymässä, mutta onneksi se menee ohi! Meilläkin pojalla räkä valuu, mutta onneksi ei vielä ainakaan sen kummempaa ja unikin maistuu.

Mäkin kuulin viime viikolla työkaveristani joka odottaa toista eikä aio tulla välissä töihin. Pieni haikea kateus iski..Jotenkin sen masun kanssa oli vaan niin ihanaa ja jännää se odotus.

Vierailija

Ainakin täällä Pirkanmaalla sää on sateinen..Mutta josko se kesäkin kohta alkaisi ja sitten pian koittaakin jo syksy, jota tässä niin kovasti odotellaan! :o)

Porukkaan oli tullut mukaan muutama uusi kuumeilija -lämpimästi tervetuloa!!Ihanaa, kun voi jakaa tuntemuksiaan muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Mukavampi odottaa syksyä yhdessä ja valmistella toisiamme siihen hetkeen, kun plussia alkaa tipahdella!

Kuinka teillä muuten on käynyt edellisissä raskauksissa, onko raskaus alkanut heti, kun sitä on toivottu/yritetty, vai pitikö odottaa pitkäänkin? Meillä tärppäsi heti ensimmäisestä kierrosta ja nyt pitäisikin saada itselleen taottua päähän, että toisen kanssa ei välttämättä onnistukaan yhtä helposti..

Nyt täytyy palata takaisin koulutöiden pariin..Vielä loppurutistus ja valmistuminen häämöttää kesäkuun lopussa!Jes!! Ja sitten vaan töitä metsästämään..

:o) Piipikkä

Vierailija

Sateista ilmaa täällä Kanta-Hämeessäkin.

Tervetuloa mukaan vaan kaikki (nyt en muista yhtään nimimerkkiä!)!!

Jondeliini mietti meille sellaista esittelypinoa. Mä kannatan kans sitä. Se olis mukava ja olis kivempi lukea yhestä pinosta esittelyt ja sit syksyllä siihen alkais sit ilmestyy niitä plussia... MUTTA kukas olis niin ihana, et ottaisi sen tekemisen asiakseen? Mä en osaa noita värejä tms. hienouksia käyttää. Olisko ketään, joka osaa käyttää värejä ja olis halukas tekee esittelylistaa?

Tuohon Piipikän kysymykseen: Mä olen tullut aina helposti raskaaksi (6x) mutta mullahan ne asukit ei ennen oo pysynyt matkassa mukana. En sit tiedä kuinka käy ens syksyllä kun yritykset alkaa. Oletteko miettineet, et aiotteko sitten tehdä ovistestejä, mittailla lämpöjä tms.? Mä oon miettinyt sen verran, että tuskin testeihin rahaa laitan. Onneks mulla on säännöllinen kierto, joten siitä voi aika hyvin päätellä mahdollista ovista. Tietysti sit, jos ei tärppää moneen kuukauteen, mietin asiaa uudelleen.

Meillä nukuttiin viime yö aika hyvin. Yhden kerran tyttö heräsi itkemään. Itkeskeli puolisen tuntia ja nukahti sit uudelleen. Eilen käytiin uudelleen lääkärillä, kun epäilin, et tepsiikö tuo antibiootti, kun tyttö vaikutti niin kipeältä (levoton, itkuinen, söi huonosti). Lääkärin mukaan korvassa on selkeästi tulehdus jo rauhoittumassa eli lääke puree. Toivottavasti korva paranee pian!

Huomiseen!

T. Sanjuska

Vierailija

Kokeilin noita sydämiä ja värejä ja sen sellaista. Innoistuin kovasti, tekstillä leikkiminen on hauskaa. Eli mä voin kyllä mielelläni olla listan ylläpitäjä ja päivittäjä.

Vierailija

Täällähän on oikein vilkasta. Kiva, että saadaan uusia mukaan ja porukka kasvaa, tervetuloa kaikille.

Ja tosi kiva Tuutupii jos rupeat sitä esittelypinoa väsäämään ja ylläpitämään. Ehdotuksesi sisällöstä kuulosti hyvältä.

G: Meillä esikoinen tärppäsi heti eka kierrosta pillereiden poisjätön jälkeen, varsinaista yritystä ei edes ollut, ovista en edes havainnut ja hommailtiin kun teki mieli. Oli siis varsinainen ylläri kun plussatestin tein.

Näillä näkymin en aio ovistestejä ostaa enkä lämpöjä mittailla, kierto on melko säännöllinen, joten luulen ainakin tunnistavani oviksen noin suunnilleen. Nyt on tietty helppo sanoa noin, mutta jos ei meinaa ruveta tärppäämään niin sitten on toinen juttu. Kuten joku muukin mainitsi sitä jotenkin kuvittelee, että nopsaa tärppää kun esikoisenkin kanssa kävi niin. Yritän myös hokea itselleni, että niin ei todellakaan välttämättä käy.

Kuukautiset alkoi mulla n. kuukausi imetyksen lopetuksen jälkeen ja nyt kolmen kierron jälkeen alkaa kierto olla suht säännöllinen.

Pojan sain just nukkumaan joten nyt itselle iltapalaa väsäämään. Huomiseen!

Vierailija

Täällä sataa mutta oltiin silti pojan kanssa ulkona vajaa tunti, sadevehkeet molemmilla, katseltiin lätäköitä.

Vauvakuume, totta se on on hiipinyt minuunkin vaikka vuosi sitten vannoin ei pitkään aikaan. hain juuri eilen 6kk pilereitä joten mä jopa lasken että vikat menkat marraskuussa, koska la.

G: eka raskaus alkoi 4. kierrosta ilman yritystä, piksut jätin elokuus 2004 ja la oli syyskuussa. Sitä mietinkin että vaikka eka alkoi noin pian se toinen raskaus voi viedä vuodenkin. No toiveena olisi tedä vuosi töitä ja jäädä sit äipälomale.

mulla perunat kiehumassa, tein lihapullat jo aamulla kun oli niin huono sää.

illalla jumaplle, palaillaan

Vierailija

Olipas kiva huomata että täällä on muitakin:)Täällä ilmottautuisi vielä yksi syyskuumeilija mukaan.Olen 22 vuotias 8kk ikäisen tytön äiti,jolla on jo jonkin aikaa ollu vauvakuume päällä.Miehen kanssa kuitenkin olemme päättäneeet,että " vasta" kesän jälkeen,elo-syyskuussa rupeamme toista yrittämään.Tuntuu että elokuuhunkin on vielä niiin pitkä aika,mutta kai se pitää malttaa:)

Hauskaa viikon alkua kaikille!

T.Vuokko

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat