Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valmistun ammattiin 27-28- vuotiaana. Onko se huono vai hyvä saavutus?

Vierailija

Koulutuksena vain AMK.....

Tuntuu että kaikilla muilla on aiemmin jo koulutukset hoidossa, paitsi minulla....

Kommentit (6)

Vierailija

Jos olet alla vain yo ja sen jälkeen tuo amk-tutkinto, eikä yhtään työvuosia, niin sitten olet hiukan hidas. Sitten taas, jos välissä on tullut lapsi tai parikin tai olet ollut pitkään töissä, niin ei paha.

Itse olin 24v. maisteri, mutta mä en tehnytkään muuta kuin opiskelin suoraan yo:sta eteenpäin. Olin reipas, mutten yli-ihminen.

Vierailija

Mutta itse olet valintasi tehnyt. Itselläni esikoinen 23v. iässä, valmistuin maisteriksi 24v., vakityö 25v., kakkonen 26v. Eli 2 lasta minullakin, mutta silti ehtinyt opiskella ja saada vakituisen työn...

Jos haluaa nuorena saavuttaa monia asioita, ei kannata lusmuta teininä. Mutta jos sinulle ko. vauhti on ok niin eihän siinä mitään. Kukin tekee ne omat valinnat ja niiden kanssa elää!

Vierailija

sain lapset 20- ja 21-vuotiaana, sitä ennen ei koulutusta eikä päivääkään työkokemusta.

Sitten lasten jälkeen kävin lukion ja olen menossa nyt AMK:hon!

ap

Vierailija

En saanut opintotukea yms ja vanhempani kieltäytyivät maksamasta opintojani.

Minun olisi itse pitänyt maksaa opinnot työllä, ja yllättäen töitä ei löytynyt.

Lähin koulu oli 10km päässä, vaikea mennä ilman bussikorttia ja mitä järkeä ilman kirjoja vaikka menisikin?

Lusmuilu ei ollut oma valinta!

ap

Vierailija

Minä olen 25, kesällä 26 ja vasta aloittelen amk-opintoja mikäli sisälle pääsen. MIes on meillä se uraihminen, yliopiston käynyt ja vakityössä. Tämä oli meidän valinta, minä valitsin lapset ja kotihoidon mieluummin kuin aikaisen ammatin.

Uusimmat

Suosituimmat