2v lapsi ja pahat univaikeudet yöllä

Vierailija

Tyttö on tähän asti nukkunut mitä parhaiten. Alkoi 5kk nukkumaan läpi yön heräilemättä, siirtyi 1½v omaan sänkyyn ja kaikki mennyt kuin unelma. Nyt romahdus tapahtui.

Tyttö herää 2-5kertaa yössä, huutaa, itkee sanoo sekavasti " pois,pois,pois" ja menee huoneesta toiseen. Tulee meidän makkariin mutta haluaa sieltäkin pois ja taas juoksee itkien toiseen huoneeseen.

Rauhoittuu noin 30minuutissa ja nukahtaa omaan sänkyynsä.

Mistä voi johtua? Tätä on nyt tapahtunut viikon sisään kolmesti ja muutama viikko sitten myös pari kertaa viikon sisään.

Kipeä ei ole, korvat ja kaikki käytiin tutkimassa.

Lapsi on nyt 2v 3kk, tyttö

Kommentit (7)

Vierailija

yölliset kauhukohtaukset ovat kuulemma normaalia kehitystä

jossain suositeltiin herättämään lapsi kunnolla että pääsee eroon pahasta unesta ja sitten uudelleen nukkumaan

Vierailija

5kk ikäisenä alkoi nukkumaan kellon ympäri ilman mitään ongelmia. On ollut hyvä nukkumaan aina. nyt on ollut viime viikot samanlaista touhua, viime yö oli todella paha. Valvoi klo2-4 välisen ajan kiukutellen milloin mistäkin. Päiväunet on nyt tahtoneet jäädä pois. Voisikohan se vaikuttaa?

Vierailija

En tiedä, minä olen kuitenkin meidän esikkoa rauhoitellut ja ottanut syliin. Ehkä olen sitten tehnyt väärin.

Meillä nuo kohtaukset alkoivat pojan ollessa 1v4kk ja loppuivat lähes kokonaan kun poika täytti 3v. Tuon ajan kohtaukset olivat lähes joka öisiä, viikossa ainakin 5 kertaa meni yö ihan pipariksi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat