Onko tavallista, että 5-kymppiset isovanhemmat

Vierailija

eivät millään jaksa lähtä ulos parin sadan metrin päähän katsomaan, kun lapset laskee liukumäkeä, kiikkuvat ja tekevät hiekkakakkuja?

Oletuksena on, että näkevät lapsenlapsiaan kerran kuussa tai harvemmin.

Kommentit (11)

Vierailija

Olen pph enkä vain istu hiekkalaatikon reunalla vaan leikin mukana. Musta se on mukavaa. Isompien lasten kanssa tykkään leikkiä esim. vesisotaa. Kiipeilen välillä myös kiipeilytelineissä. Kai mä oon vähän lapsellinen.

Vierailija

Meidänkin mummot ja ukit oli 5-kymppisiä ekan lapsenlapsen syntyessä. Ei kiinnostanut silloin eikä edelleen, nyt vanhin lapsenlapsi 12v. Eivät muutenkaan juuri halua olla tekemisissä lastenlasten kanssa, omat harrastukset ja tuttavat tärkeämpiä. Eipä olla sitten väkisinkään yritetty, lasten puolesta vaan harmittaa kun ei ole oikein minkäänlaista suhdetta isovanhempiin. Hoitoapua en kaipaa, olen mll:n hoitajia tottunut käyttämään yli 10 vuoden ajan, mutta voisi nuo joskus vähän edes olla lapsista kiinnostuneita.

Vierailija

Heitä ei välttämättä oikesti kiinnosta nähdä lasten pieniä iloja, kuten vaikka mainitsemiasi pihaleikkejä. Heille se ei merkitse mitään muuta kuin ,noh, leikkiviä lapsia. Koska omat lapset ovat jo aikuisia, heille ei tule lapsista samoja tunnekokemuksia kuin sinulle.

Mieheni isä on kuin asemalle jäänyt, mikäli hänelle kertoi vaikka lasten maja-leikeistä tai uimahallireissusta. Se ei herätättänyt miehessä oikeastaan mitään reaktiota. Vaan annas olla, kun poika kasvettuaan alkoi rassailla peltomopoaan, tuli ukkiinkiin eloa.

Isovanhemmille lapsenlapset ovat varmasti tärkeitä, mutta heiltä ei tule odottaa mitään. Lapset ovat sinun ja kaikki muut läheiset suhteet suvussasi ovat vain extrabonusta :-)

Vierailija

omat vanhempani olivat tuon ikäisiä kun heidän ensimmäinen lapsenlapsensa syntyi ja ovat edelleen, 20 vuotta siitä, oikein hyväkuntoisia, eivätkä ole koskaan viitsineet mitään tehdä lastenlastensa eteen.

Vierailija

nuorimmainen menossa eskariin enkä kyllä aina jaksa hänenkään puistokikkailujaan ihastella. Tuskin näin 4 lapsen jälkeen jaksaa jokaista temppua juosta erikseen katsomaan vaikka lapsiaan/lapsenlapsiaan rakastaakin. Varsinkin rankan pitkän työpäivän jälkeen mielummin istuu hetken, viikonloppuna sitten eri juttu. Mutta toki jos harvoin näkisin niin ehkä olisin kiinnostuneempi. Näkee sitten kun niitä lapsenlapsia tulee....

Vierailija

ja minusta on enemmän kuin outoa jos isovanhemmmat eivät kontaa kurassa lapsenlastensa kanssa.

Olen kai ihan oudosta suvusta, mutta meidän suvun uudet ukit ja papat ja vaarit kilpaa kehuvat 2-3kk ikäisten lapstenlastensa ensimmäisiä hymyjä ja suusta päässeitä pärinöitä.

Saati sitten mammat, mummit, mummo, mummat he lähes ryöstävät lapsenlapsensa äitiensä rinnoilta, jotta voivat esitellä näitä naiskerhojensa puolitutuille.

Vierailija

Tietysti isovanhemmat ovat ihastuneita lapsenlapsiin ja ylpeitä heistä. Ei se tarkoita, että he haluaisivat viettää aikaa katsellen samaisia vekaroita hiekkalaatikolla. Kaksi ihan eri asiaa.

Vierailija

Pihaleikkien katselu - no ei todellakaan innosta. Olisi aivan pakkopullaa. Outo ajatus, että isovanhempien tulisi käyttää aikaa tuollaiseen. Meistä on ihanaa, kun omat lapset muuttavat piakkoin pois kotoa ja saamme taas käyttää aikamme normaaliin elämään. Karmea ajatus, että ihan kohta pitäisi raahautua johonkin hiekkalaatikon reunalle!

Vierailija

Olen 49 vuotias 7 lapsen äiti, en vielä isoäiti.

Nuorin lapsemme aloittaa syksyllä koulun.

En ole koskaan ollut mitenkään innokas seuraamaan omienkaan lasten pihaleikkejä, vaan ovat saaneet ihan keskenään touhuta omalla pihalla heti kun ovat kynnelle kyenneet. Vaikea kuvitella, että innostuisin sen enempää lapsenlastenkaan leikeistä, vaikka varmasti muuten hurahdan heti ensimmäisen lapsenlapsen ilmoittaessa tulostaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat