paljonko paino saisi nousta raskausaikana?

Vierailija

jos lähtöpaino on 50 kg (joka on mulle se oikea paino). mikä kilomäärä olisi hyvä nousta yhteensä raskauden aikana, ettei ole liikaa eikä liian vähän?

kyllähän sitä neuvolassa tarkkaillaan mutta kiinnostaisi ihan tietää kun terveydenhoitaja antoi ihan ympäripyöreän vastauksen.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

n.75 yläraja

Siis jos nainen painaa 85 kg alussa niin mitäs sitten?

Ja jos joku toinen painaa 45 kg niin saa tulla 30kg lisää painoa? Huh hei mikä hullu!

Vierailija

Kummankin raskauden jälkeen paino jopa tippui lähtöpainosta! Ekan raskauden lähtöpaino oli 57 kg, ja toisen raskauden lähtöpaino oli 55kg. Nyt painan 53 kg...

Vierailija

Mulla nousi alussa, kun joutui pahoinvoinnin takia syömään pientä välipalaa vähän väliä (niin, kyllä ne terveelliset vaihtoehdotkin saa painon nousemaan) ja väsymyksen takia ei jaksanut harrastaa liikkua. Rv20 jälkeen painon nousu tasaantu, välillä tuli jopa miinuskiloja ja sitten taas ihan viimeisten viikkojen aikana nousi, kun tuli vähän turvotusta eikä päässyt enää liikkeellä.

Mulle sanottin silloin, että mun " mitoilla" 175cm ja 65kg saa tulla 15kg painoa lisää.

Vierailija

Että miten voi olla vain 7 kg se mitä tulee yhteensä?

Minulla oli kyllä turvotusta, ehkä se painoi sen yli 3kg?

Joka tapauksessa 3,3kg tuli mukaan kauniisti puettuna erillisessä pakkauksessa, ja terveenä mikä tärkeintä!

Vierailija

Ei vauva, istukka + lapsivesi tuon enempää paina. Loppuaikana tietty voi tulla turvotuksesta enemmän painoa mutta se on jo toinen juttu..

Paino alkaa nousta vasta 25 rv jälkeen ja silloinkin hitaasti.

Itse olin 170 cm ja 62 kg.

Vierailija

Eipäs siis hullutella siellä. ;)

Vierailija:

Lainaus:

n.75 yläraja

Siis jos nainen painaa 85 kg alussa niin mitäs sitten?

Ja jos joku toinen painaa 45 kg niin saa tulla 30kg lisää painoa? Huh hei mikä hullu!

Vierailija

Se oli jatkuva mäkätyksen aihe neuvolassa. Juu, ei oikein kohdanneet kemiat neuvolan " tädin" kanssa. Nopeasti kilot lähti. Eli mulle ainakin tuo +18kg oli ihan sopiva.

Vierailija

Hesarissa siitä että pienenä syntyneet lapset ovat alttiita sairauksilla. Juuri siitä että mikäli sikiö joutuu taistelemaan äidin kanssa ravinnosta niin seuraukset ovat vakavat. En siis murehtisi raskauskiloja, nehän lähtee helposti imettäessä pois.

Vierailija

Monesti puhutaan 8-12 kilosta, mutta minulla nousi esikoisesta 17kg ja oli ihan sopivasti mulle :) Kaikki kilot lähti pian synnytyksen jälkeen pois. Itse pidän sitä mittarina sopivuudelle: jos kiloista pääsee eroon, niin niitä on tullut sopivasti. Jos ne jää vuosiksi roikkumaan, niitä on tullut liikaa (vaikka olisi tullut vain se 8kg).

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat