Kevättoiveet vko 21

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Aloittelen uuden pinon tähän!

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

surullinensiili:

No jopas! Oletko ollut stressaantunut tässä kierrossa? Mulla ainakin stressi vaikuttaa ja siirtää luomukuukautisia. Tai tarkemmin, ovista, mikä sitten siirtää kuukautisia. Mutta älä nyt murehdi liikoja. Kyllä ne sieltä tulee tai sitten jättää tulematta :) Etkös sä käyttänyt pillereitäkin? Niiden jälkeen kierrot ei välttämättä ole tasapitkiä...

Joo en ole vielä mammahousuja pitänyt kylmien säiden vuoksi. Lindexiltä mäkin noi ostin ja siellä olis ollu muutakin nättiä! Farkkuhaalareihin tuskin sorrun, ne on minusta jotenkin niin vanhanaikaiset ja mammamaiset. Porukoitten luona tosiaan asun 4pv viikossa, koska työ on siellä. Henkisesti on tosi raskasta. Tämän viikon olin " lomalla" , koska lähdettiin miehen kans lappeenrantaan sen kotona käymään. Nytkin kirjoittelen sieltä ja kohta pitäs lähtee matkustaan takas Tampereelle ja maanantai-aamuna Jyväskylään. En ole täysin voinut rentoutua tänä viikkona, vaan olen murehtinut töistä siellä Jyväskylässä ja kaikesta, kuinka jaksan ja kykenen vaativan työn kanssa paksuna ollessa. On iskenyt tuo pahoinvointi nyt ja sitä on pitkin päivää ja armotonta väsymystä. Työkyvyn olisi silti säilyttävä. Vanhempien kanssa on ristiriitoja välillä... meillä ei ole mitkään parhaat mahdolliset suhteet. Mietinkin, että oliko oikea ratkaisu lähteä sinne töihin, mutta alan työkokemusta olis saatava hinnalla millä hyvänsä. Ja eihän tässä ole kuin 6 kk niin jään äippälomalle jos kaikki menee hyvin!

kandivaihe: Joo älä sinä meihin muihin vertaa itseäsi! Olinhan minäkin liki oireeton viikolle 7 asti. Nyt on pari viikkoa ollut pahoinvointia, mutta ei niin paljon että pönttöä olisi tarvinnut halailla! Olen muutenkin huono oksentamaan, niin se kynnys ei ylity kovin helpolla. Niinhän se on, että äidin oireilla mennään. Mun äiti voi pahoin ja oksentelikin. Mutta kuten sanoit, niin ei kaikki! Täälläkin on vain uskon asia, että kaikki on kunnossa. Sydänäänten kuuntelu (terkkarilla) on mulla vasta muistaakseni viikolla 11+0. Eli 2vkoa vielä.

maria80: Voi sinua, jos joudut pönttöä halailemaan... Mä olen huomannut, että parempi vaik pakottaa ittensä syömään, se auttaa. Mullakin on tota väsymystä ja ihan hävettää täällä miehen kotona, kun niin usein hautautuu vaan tonne sohvan pohjalle. Toisaalta, vieraissa ei oikein osaakaan touhuta mitään järkevää. Aika jännä tuo luna negra vai mikä se oli. Mulla ei kyllä sellasta ole! Alavatsa on kyllä tosi kova jo, kohtulihas se siellä pullistelee ja kohta kyllä alkaa jo muillekin näkymään! Eikös se sitä ole? Normaalisti alavatsan pömppö on löysää, mutta nyt tuntuu kuin lihas olis ihan siinä nahan alla. Huikeaa :) Onko sulla kandivaihe samanlaista? Olet kuitenkin samoilla viikoilla kuin mä.

Vierailija

Viikonloppu meni niin tohinoissa taas ettei koneelle ehtinyt. Sunnuntainakaan ei sisällä juuri tullut oltua, aamupalan syötyämme lähdimme hakemaan poikaa leiriltä, sen jälkeen söimme ja lähdimme crossiradalle josta tulimme vasta illan suussa...

PomppuX; toivottavasti saat miehen kaadettua sänkyyn! Peittojen pöllyttelyintoa! ;)

surullinensiili; Toivottavasti nega johtui vain liian aikaisin tehdystä testistä ja seuraava näyttäisikin jo plussaa! ;) bd bd bd

Onneksi mummo ei (kai???) ole kertonut siitä muille. Varmaan ei halua tuon edellisen km:n jälkeen tietoa uudesta raskaudesta levitellä ennen kuin annamme luvan...

TiggerX; luin joskus jostain lehdestä, että jos ennen kivuttomat (ja niukahkot) menkat muuttuvat kivuliaiksi ja runsaiksi, voi olla syytä epäillä jotain häikkää. En usko että tuo kivuttomuus voisi tarkoittaa jonkun olevan pielessä. Toivottavasti myös sinä saat miehesi petipuuhiin ja vauvatilauksen vetämään! ;)

ON: sitä samaa, päivä kerrallaan mennään. Heh, lauantaina saunassa totesin että nyt näkyy raskaus jo ulkoapäinkin; vatsa siis ei ole vauvan takia vielä kasvanut, mutta alavatsaan on jo nyt ilmestynyt ruskea " poika" viiva!

maria80 rv 5+3 (11 päivää ultraan...)

Vierailija

Maria80: ehkä se poika viivan haalistuminen kertoo että on tyttö tulossa :) Tuskin se on mikään huolestuttava merkki, eikös se oo niin että kaikille sitä ei edes tule. Onko sulla muissa raskaksissa ollut se vahvana loppuun saakka? Kurjaa että sulla on niin huono olo. Onko teillä lapset hoidossa vai oletko kotona? Oletteko te kertoneet lapsille uudesta tulokkaasta? Missä vaiheessa olette yleensä kertoneet?

ON: tätiä ei vielä näy, mutta tänään se on odotettavissa. Just kun eilen pääsin sanomasta että vatsassa ei ole mitään tuntemuksia eikös alkanu juilimaan pahaenteisesti. Nipistelee enemmän munasarjoissa kun kohdussa outoo...

Vierailija

ihana aurinkoinen päivä taas ja pitkästä aikaa vapaa ilta. Pääsee vihdoinkin palstailemaan tänne.

TiggerX: kannattaakos tuota työtä miettiä? Luottakaa et kaikki menee hyvin ja työ löytyy. Itse rekrytoin ihmisiä työkseni ja musta on aina hyvä jos mies kertoo haastattelussa että perheenlisäystä on tulossa. Tietää et miehellä ainakin motivaatio kohdallaan ja intoa työntekoon. Eli eikun vauvapuuhiin ;)

Surullinensiili: meillä on ihan sama kierto. Mulla siis nyt kp24/21-28, en ole kyllä vielä testannut, mutta tän viikon lopussa testaan jos menkkoja ei näy. Jännää! Yritettiin hyödyntää kuumat päivät. Kauhee kun ei millään malttais odottaa loppuviikkoon. Ei mulla mitään oireita ole. Mitä nyt lämmöt aika korkeella, ja maha vähän kipeä.

Toivotaan et sun nega oli vaan liian aikaisesta testauksesta johtuvaa. Viikonloppuna sit jännätään.

Maria80: onkos sulla ollut pahoinvointia?

Kivaa maanantai-iltaa,

maria123

Vierailija

_maria123_; On pahoinvointia ollut juu, eilen sitten halailin pönttöäkin ensimmäisen kerran...

Onkos sulla täti vielä ymmärtänyt pysyä poissa?

TiggerX; " Poika" viiva=linea negra, tämä ohut ruskea viiva ilmestyy navan alapuolelle häpyluuhun asti. Varsinaisestihan tuo ei siis ole mikään poikaviiva (esim. mulla tullut myös tytöistä), mutta vanhan kansan mukaan tarkoitti poikaa.

Onnea yrityksen alkamisesta!

Minks; Ei mulla varsinaisesti vatsa ole kovalla, mutta hieman " tavara" on kiinteytynyt. Voipi olla, että kun viikkoja tulee vielä vähän lisää, myös mulle tuo ongelma tulee...

Mulla myös tiukimmat housut jo kiristää, eikä munkaa mies eroa vatsassa huomaa. Ehkäpä tuo vatsa on vaan herkempi nyt eikä siedä yhtään mitään puristusta...

kandivaihe; Toivottavasti oli tentti mennyt hyvin, ja varmasti menikin jos kerran sulla on sellainen olo! Onnea!

ON: väsyttää...ZZZZZzzzzzzzz... voisin nukkua koko ajan. Ja tuo pahoinvointi, koko ajan vatsassa kiertää, ennen syömistä ja sen jälkeen, kylmät ja raikkaat syötävät/juotavat helpottavat oloa vähän.

Tuo " poika" viiva on hieman haalistunut, toivottavasti ei tiedä huonoa...

maria80 rv 6+0 (viikko ultraan...)

Vierailija

Ei tätiä edelleenkään... Nyt rupee pelottaan. Mulla ei kyllä ole yhtään mitään oireita mitä nyt alavatsalla pientä nipistelyä mutta se nyt voi olla henkistäkin. En viitti edes testata kun oli eilen ihan negatiivinen. Tää on nyt toinen luomukierto ja oviksen jälkeisenä päivänä (limojen perusteella) puuhasteltiin keskeytetysti että saa nyt nähdä mitä tää on. Eikös se kuitenkin mennyt niin että ovis voi siirtyä mutta kuukautiset tulee suhteessa ovikseen aina samaan aikaan siis sen 12 päivän päästä? Mulla on hermot ihan riekaleina kohta jos ei mitään ala tapahtuun. Mä oon lietsonu jo kaikkee kohdunulkoisesta joihinkin muihin häikkiin.

Ymmärrän Minks että on rankkaa olla miehen luota pois ja vielä vanhempien luona erityisesti tuossa tilassa. Se työkokemus on todella erittäin tärkeää joten koita sinnitellä ja tuohan se rahaakin. Mulle iski kauhea ahdistus että jos olenkin raskaana niin miten saan selvitettyä työt kesällä ja harjoittelun ja muun koulun syksyllä puhumattakaan häistä, ei olis oikein vara olla pois mistään päivääkään. Kai se on vaan toivottava että asiat menee hyvin. Kuinka tarkat työajat sulla on? Voitko yhtään aamusta joustaa jos on huono-olo? Mua pelottaa se et kesällä on hirveet aamupahoinvoinnit ja asiakaspalvelussa pitäis pystyä oleen skarppina klo 7 aamulla. Mitenkähän sitä selviäis?

Vierailija

TiggerX: Tuli just mieleen että eikös menkka kipujen pitäis iän myötä vähentyä? Tuskin kylläkään ihan yhtäkkiä, mutta enpä usko että kyse on mistään huolestuttavasta. Kadehdittavan säännöllinen kierto sulla, ja sopivan pituinenkin, kyllä luulisi että nyt on raskautumis mahdollisuudet korkealla! Kurja se sun miehes kun ei lämpene vielä kunnon yritykselle, mutta ymmärrän hyvin tilanteen. Mun miehellä on työ mutta silti halusi odottaa, kun taas muisti kuinka ikäviä kumit on käyttää niin jopa alkoi heltiämään ajatukselle... Ei vaan kai ne miehet vaan vaatii enemmän aikaa asian kypsyttelylle. Eikä painostaminen tunnu ainakaan musta kivalle, mä haluan että lapsi on varmasti molempien yhteinen päätös. Mutta kyllä välillä on niin mahdottoman kärsimätön että meinaa ymmärrys loppua :)

Onko muilla kun maria80:lla ollut himoja? Mulla on joku kurkku himo mutta tuskinpa näin aikaisessa vaiheessa olisi edes merkki raskaudesta eli kai se on vaan joku muu ohimenevä ilmiö. Ei liity raskaushimoihin, mutta kelan sanomissa oli sokeririippuvaisten tukiryhmästä, olis just oikee paikka meikäläiselle. Monesti olen pohtinut että kuinkahan sitä raskauden aikana selviää kun liikkuminen voi jäädä vähemmälle ja karkkia menee tietty kahden edestä...

Huomena olisi yksi loppukoe eikä huvittaisi lukea. Eipä noihin kyllä juuri voikaan että taidan ottaa tuon vauva-lehden taas käteen :) Kiva maria123 että meillä on sama kierto tosin jos sinäkin nyt pääset noiden plussanneiden joukkoon niin eipä päästä enää yhdessä piinaileen, mutta toivottavasti näin kävisi bd bd bd bd

Vierailija

Joo, nää raskausoireet on kyllä niin yksilöllisiä. Mutta esimerkiksi pahoinvointiahan on vaan noin puolella odottajista, ne vaan yleensä pitää siitä enemmän ääntä kuin oireettomat. Ymmärrettävästi ;)

Mutta nää mun oireet on ihan suoraan meidän äidin ja äidinäidin oireita, joten vertailupohjaa löytyy. Mä oon perinyt koko kroppani äidiltä, ja nyt varsinkin huomaa, miten samanlaisia me voidaankin olla näiden oireiden suhteen. Hassua.

En kyllä tiedä tuleeko sitä ummetusta. Mulla on sellainen eripurainen vatsa. Olen siis kärsinyt ummetuksesta koko pienen ikäni, mutta nyt en ainakaan vuoteen ollenkaan. Ainoastaan menkkojen aikaan aina, mutta niitä nyt ei ole odotettavissa vähään aikaan :) Joten tiedän kyllä miltä ummetus tuntuu, ja miten kipeää se on, kun tulee vertakin.. No, aika näyttää.

On se kyllä vaan niin ristiriitaista, että aina sitä vertailee itseään toisiin. Mullekin terkkari sanoi, että ei kannata kuunnella muiden oireita, kun tulee vaan paha olo. Mutta silti kuuntelen! Mitenköhän sitä osaisi hermoilla vähemmän?

Kandi 8+4

Vierailija

No niin, täällä täti nyt pikkuhiljaa lähdössä, onneksi! :)olipas taas melkoisen ' helpot' menkat...toivottavasti vähentynyt vuoto menkkojen aikana ei tarkoita mitään vakavaa...nyt ei ollu edes kipuja. Toivottavasti siellä on vaan kaikki kunnossa...onx kellään vaihdellu noi vuotojen määrät mitenkään radikaalisti? Varmaan ihan normaalia, mut taas sitä kuuntelee liiakseen omaa kroppaansa,heh!

surullinensiili: olikos sulla nyt piinailuja? Tuliko pupuiltua ' juuri oikeaan aikaan' ? :) Saas nähdä joko jo tärppäis, plussaonnea ja peukut täällä pystyssä!

PomppuX: kiva kuulla sustakin! Miten viikonloppu meni? Missäs vaiheessa sun kierto on menossa ja millä mallilla ne vauvatoiveet olikaan teillä?

Hitsi, mies ei oo vieläkään saanu yhen yhtä työhaastattelua, joten saa nähä miten se suhtautuu pupuiluun siiten oviksen aikaan, toivotaan parasta!

Vierailija

Ompahan ollut kolea ja sateinen päivä. Mieli silti korkealla kun ei ole täti tullut kyläsille vielä. Alavatsa on kyllä turvonnut kuin ilmapallo, mutta sehän nyt voi johtua ihan kummasta vaan: tulevista menkoista tai plussasta. Eli siis piinailua edelleen.

Surullinensiili: uskon kyllä että olen täällä piinailemassa sun kanssa jatkossakin. Niin " menkkamainen" olo on.

Hyvä TiggerX - onnistuit siis puhumaan miehen ympäri!! Onneksi olkoon! Mä tein käännytystyötä kanssa pitkään ja nyt tuntuu et mies on jopa innokkaampi tähän projektiin kuin minä.

KAndivaihe: Onnea vikasta tentistä. Lepää nyt kunnolla, olet sen ansainnut.

Minks: kurja vaiva sulla. Löytyisköhän siihen jotain apua apteekista?

Tigger kyseli noista menkoista, mulla ainakin suht niukat ovat ja kipuja tosi vähän (teininä oli ihan karmeat kivut). Eli kaipa ne muuttuu ajan myötä. JOs ne muuttuu yhtäkkiä kovin runsaiksi se kai voi olla vaarallistakin (kasvaimet ja myoomat saattaa olla syynä).

Ihanaa kun huomenna enää työpäivä ja sitten vapaata torstai. TUntuu tosi leppoisalta tällainen ´viikko.

plussatoivotuksin,

maria123

Vierailija

Joo, eilen käytiin sitten kunnon keskustelut asiasta ja luulempa hyvinkin että tässä kierrosta se alkaa!! Vai että kurkkuhimo! Kuulostaa lupaavalta,heh! :) Hitsi kun itsellenikin tulisi joskus himo johonkin yltiöterveelliseen, vaan aina himottaa nuo karkit....hitsi,syön niitä oikeesti joka päivä pussillisen...:) Varmaan saan kohta jonkun väriaine/lisäaine myrkytyksen!!

Oletko muuten tilannut Vauva-lehden? Vai ostatko irtonumeroina? Onx se uusin nro hyvä, mietin vaan että voisi itsekin sen ostella, nyt kun tässä on lomaa pari päivää+ vloppu, niin voisi mökillä lueskella!

Vierailija

Jippii, mulla vika tentti ohi! Ja sellainen fiilis, että läpi meni :) Nyt nukuttaa ihan tuhottomasti, kun tentti oli aamukahdeksalta, ja kerkesin nukkua vain kuusi tuntia yöllä... Tähän väsymykseen tarvitaan ainakin 9h, että pysyn tolpillani ilman päiväunia ;)

TiggerX, surullinensiili, Maria123: toivottavasti teillä tärppää tästä kierrosta! bd bd bd bd

Minks, vatsavaivoista; en kyllä voi tuollaisesta sanoa kärsiväni, pikemminkin päinvastoin! Aamulla saa juosta aamupalalta vessaan, kun vatsa päättää toimia yhtäkkiä. Joka aamu sama rutiini, en voi jäädä lukemaan Hesaria kovin pitkäksi aikaa.. Vatsa siis toimii tehokkaammin kuin koskaan ennen. Mun ummetusvaivat taitaa olla takana päin :)

Täällä kyllä vointi ihan toisinpäin kun yleensä sanotaan: mulla ei ummetusta vaan välillä tulee kiire vessaan, ei todellakaan palele vaan koko ajan hirveän kuuma, eikä ole outoja ruokahimoja muuten kun että pitää saada joka päivä kunnon lämmin ateria, mielellään kaksikin. En söisi " pienia välipaloja tasaisin väliajoin" mistään hinnasta!

Tänään piti käydä ostamassa uudet rintsikat ja kesähousut. Olen lihonnut/turvonnut jo päälle viisi kiloa, ainakin näin silmämääräisesti ja vaatteiden perusteella. Taidan olla niitä odottajia, jotka paisuvat kuin pullataikina.. :/ No, kai se sitten lähtee imetysaikana. Tai laitan kilot lähtemään, jossei meinaa lähteä!

Kandi 8+3

Vierailija

Tikru: Mä oon ostanu vauva-lehden irtonumeroita aina sillon kun niissä on jotain mielenkiintoista tai sit on halvempi numero. Nyt mua kiinnosti se perätilasynnytys juttu ja odottajan liikunta (maksoin siis kerrankin ihan täyden hinnan). Siinä neuvola-osiossa (kysymyspalsta) on kans hyviä juttuja. Hieno homma et sait miehen innostuun! Nyt vaan täys tohina päälle, alkaa opinnoistakin lepo paitsi työt varmasti vähän aiheuttaa paineita. Maria123, meillä kävi kans vähän niin et nyt mies onkin yhtäkkiä se innokkaampi. Ota nyt sit noiden miesten mielenliikkeistä selvää...

Onko kukaan muuten lukenu niitä muita lehtiä kuten odotus ja 9kuukautta vai minkänimisiä ne nyt onkaan...?

Minks: Juotko kuinka paljon? Ummetus voi johtua siitä että syöt paljon kuituja etkä juo siihen nähden tarpeeksi. Eli koitapa ihan vettä juoda enemmän, mä ainakin huomaan kuituja paljon syövänä että vettä ei oikein voi juoda liikaa. Kuidut kovettaa vatsan tosi helposti ainakin mulla ihan normaalitilassakin. Ja sit tietty luumut, lakritsi yms. Banaanin ja mustikan välttäminen...

Kandivaihe: varmaan alkaa raskaus tuntuun todellisemmalta kun sen huomaa kropan muutoksina ja saa ostaa äitiysvaatteita tai ainakin vähän massun kohdalta väljempiä vaatteita. Jos mä ikinä teihin odottajiin pääsen liittymään niin minä todennäiköisesti kuulun myös näihin turpoajiin, kun olen äidistäni nähnyt raskaana kuvia niin huh huh. Mutta lohdutukseksi voin sanoa että kaikki on lähtenyt ja aika nopeastikin.

Vierailija

Ei tätiä vieläkään. Testasin aamulla ja ihan puhdas nega oli. Mahassa ollu painon tunnetta ja olematonta juilinaa, mutta vuodosta ei tietoakaan ei siis kertakaikkiaan yhtään mitään. Mä en tajua mikä nyt on. Viime kierrossa oli ovislimoista niin tarkkaan 12 päivää menkkojen alkuun, mutta sen perusteella tässä kierrossa vuodon olis pitäny alkaa eilen eikä merkkiä tuhrustakaan. Mies on jo ihan fiiliksissä ei uskonu edes negatiivisellä testillä että ei oo tärpänny. Alkais ny se hemmetin vuoto niin ei tarttis ihmetellä.

Pyydän anteeksi omanapaista vuodatusta alkaa vaan meneen hermo...

Älä nyt maria123 mihinkään karkaa. Mä oon ainakin huomannu et kun vähän saa purkaa ei mieti vauva-asiaa ihan joka hetki. Tänne vaan tuntojasi purkamaan.

TYlsää et on näin kylmää, et varmaan Minks voi laittaa uusia mammahousuja. No sisällä voi ainaki pitää pitkien sukkien kanssa ihan vaan fiilistelyn vuoksi :) Miten sun vanhemmat muuten suhtautuu? Asutko sä viikot heidän tykönä? Mä kokeilin pari vuotta sitten lindexillä ihania housuja jotka oli kerrankin riittävän pitkät. Aloin ihmetellä et miks niissä on sivukiinnitys ja tajusin että olivat mammahousut, kyllä oli hetken hauskaa pukukopissa :) En sit viitsiny ostaa kun ei sellaisille ollut tarvetta. Lindexilläkin on ihania mammavaatteita kattelin just vähän aika sitten. Aiotteko hankkia sellaset fakkuhaalarit?

Vierailija

Surullinensiili: mulla kierto on ollut siitä astikun jätin pillerit (eli joulukuusta) säännölliset 30 päivää, paitsi nyt oli sitten 29. Niin, äläpäs vielä luovuta! Olet voinut hyvinkin testata liian aikasin! :) Plussasäteitä bd bd bd, ymmärrän kyllä tietty ettei sitä haluu turhia toiveita elätellä, mutta jos ei nyt tärppää, ehkä ensi kierrosta! :)

Maria80: Hei, kerropas mikä se ' poikaviiva' on? :) heti rupesi kiinnostamaan,heh! Ootko muuta ' merkkejä' sukupuolesta huomannut muissa raskauksissasi? Oletteko kysyneet sukupuolta aina etukäteen? Kiva kun meillä on täällä ' asiantuntija' jolta voi kysyä kaikkee! :)

Maria123: Olen kyllä kanssasi täysin samaa mieltä, ei munkaan mielestä tarttisi olla töissä vielä kun alkaa yrittämään, kyllähän sen työn ehtii varmasti saada ainakin sen 9kk:n aikana. Ja muutenkin kun ei se tosiaan ole niin sanottu että raskautuu heti vaikka ekan 3kk aikana, puhumattakaan ensi yrityksestä!! Mut noi miehet ku vaan kuvittelee että niiden ' tavarat' on niin ' tujut' että nainen raskautuu kerta laakista...yeah right....ja toi on muuten kans hyvä pointti, että työnantajalle se kuvaa myös työmotivaatiota jos on perheenlisäystä tulossa! :) Jep, tää lähtee nyt vetämään tuon miehen petiin, paitsi et ekax pitää kattoo Näkijä!! ;)

-tikru kp4

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat