Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Istukkatutkimus!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei!

Kävin pari viikkoa sitten ultrassa(np tulos 1,6) ja verikokeessa ja niistä tuli seulontatulokseksi POSITIIVINEN. Eli trisomian riski on suurentunut. Minulle tarjottiin mahdollisuutta lisätutkimukseen ja juuri hetki sitten tulinkin istukkatutkimuksesta Naistenklinikalta. Ensinnäkin pelkäsin tutkimusta niin (neula vatsan läpi ja istukan pinnasta näyte), että kokeen jälkeen aloin heti itkemään ja tärisemään. Sain rauhoitella ja koota itseni jossain huoneessa ja sen jälkeen menin vielä kahvioon istuskelemaan. Mies ei päässyt mukaan ja tuntui, että olen tosi yksin. Kävellessäni autolle alavatsaan ja selkään sattui PALJON ja onneksi sain mieheni kiinni valitellakseni surkeuttani ja kipujani.

Kertokaa omista istukkanäytekokemuksista...millaisia kipuja oli näytteenoton jälkeen, oliko vuotoa...jne.

Nyt menen lepäämään pariksi tunniksi ennenkuin mies ja esikoinen tulevat kotiin. Nyt on aika rauhallinen mieli, mutta keskenmenoriski kummittelee ja tietenkin istukkatutkimuksen tulos joka selviää vasta 1-4 viikon kuluttua.

Naksis 13+5

Kommentit (6)

Vierailija

teille kirjoituksistanne.

Nukuin peräti kolme tuntia ja nyt on ainakin viime yön valvominen kuitattu.

Selkää ja alavatsaa ei enää särje, mutta kävellessä tuntuu sellainen paineen tunne alavatsassa. Vuotoa ei ole vielä ainakaan tullut ja toivottavasti ei tule.

Kätilö rauhoitteli minua alkuhaastattelussa, että minulla on iän perusteella suurempi riski kromosomihäiriöön kuin verikokeiden perusteella ( täytän marraskuussa 40v ). Aina kuitenkin pitää varautua kaikkeen, mutta...

Empula! Voipi olla, että oltiin yhtä aikaa odotustilassa. Mun aika oli 9.40, mutta tulin jo puol tuntia aikasemmin. Olin se yksinäinen mustiin pukeutunut nelikymppinen odottaja. Kuka niistä tulevista äideistä sinä olit?

Oikein ihanaa odotusta teille kaikille!

Naksis 13+5

Vierailija

Minä olin se hermoileva valkoisiin housuihin ja ruskeaan paitaan pukeutunut kolmikymppinen ;) joka kuljeskelin wc:n ja käytävän väliä.Muistan mustiin pukeutuneen tyylikkään (!) naisen,mutta hänellä oli kyllä mies mukana.Itse kävin tutkimuksessa ensimmäisenä,aikani oli klo 9.00,mutta sisään pääsin n.10.20.

Odotellaan nyt rauhassa tuloksia ja toivotaan mielt rauhottavia vastauksia!

Vierailija

Itsekin olin aamusta NKL :lla istukkatutkimuksessa.Aika oli ensinnäkin niin myöhässä että hermot (ja rakko) menivät.Tutkimus sattui kyllä minullakin,mutta muistikuvani edellisestä istukkatutkimuksesta oli,että silloin sattui vielä enemmän.Nyt tämänaamuisen jälkeenpäin pientä kipua on tuntunut ja se kaiketi normaalia.Keskenmenoa en hirveästi tutkimuksesta johtuen pelkää,mutta tämä tuloksen odottaminen on ihan kamalaa!!

Kun huomasin aamulla yksikköön mennessäni,että tutkimuksen tekijänä on erittäin kokenut lääkäri,se hieman lievensi pelkoani ja ammattilaisen ottein hän piston tekikin.

Ultrakuvaa en saanut mukaani ja se vähän harmittaa,ajattelin tässä tuloksien odottelun välillä käydä yksityisellä ultrassa,ja keskiviikkona käyn neuvolassa tarkastamassa sydänäänet.

T.empula rv 11+3

Vierailija

Kävin itse ikäindikaatin takia istukkatutkimuksessa rv 13 (joka ei kylläkään yrityksestä huolimatta onnistunut takaseinäistukan vuoksi) ja heti kotimatkalla näytteenoton jälkeen alkoi pikkuhiljaa särky sekä hailakka vuoto. Töiden jälkeen kotona särky ja vuoto kovenivat niin että olin aivan varma keskenmenosta. MUTTA keskenmenoa ei tullut vaan yön levon jälkeen sekä vuoto että särky oli poissa. Mahdollisesta vuodosta vaan ohimennen mainittiin ennen näytteenottoa joten se tuli jotenkin minulle täytenä yllätyksenä.

Yritä vaan levätä kunnes särky on poissa, ja hyvää odotusaikaa!

Hannele rv31

Vierailija

Jep, oltiin samaan aikaan. Minäkin muistan sen tyylikkään (!) ja aika meikatun naisen jolla oli mies mukana, mutta se nainen en ollut minä. Olin se vähemmän tyylikäs ;-) ilman meikkiä nenä kiinni lehdessä oleva ilmestys. Olis ollut ripsarit pitkin poskia sen tunnekuohun jälkeen minkä koin tutkimushuoneessa. Nyt vaan sitten odotellaan tuloksia. Toivottavasti tulos kolahtaa postilaatikkoon eikä puhelimeen. Hyvää yötä!

Naksis 13+5

Vierailija

Ihan ymmärrettävää tuollainen reagoiminen, jos jännittää tutkimusta kovasti, harmi ettei miehesi päässyt tueksesi.Minulle myös tehtiin Nkl:ssä samainen tutkimus ja ei ollut mielyttävimmästä päästä.Vuotoa ei tutk.jälkeen ollut,mutta selkä ja varsinkin vatsanseutu oli hellänä useamman päivän sen jälkeen.Vastausta saimme odotella reilut 3vkoa. Onneksi noissa seuloissa " kiinni jääminen" usein kuitenkin osoittautuu virheelliseksi ja istukkatutkimuksen tulos näyttääkin sitten normaaleja kromosomeja.Nyt kuitenkin tutkimus osaltasi on ohitse, yritä rauhallisin mielin odotella vastausta ja ota tämä ilta levollisesti.

Tuah rv 34+6

Uusimmat

Suosituimmat