LÄmmintä vesijohtovettä ei saa käyttää sellaisenaan, olettehan kaikki samaa mieltä?

Vierailija

Olen ihan puulla päänhän lyöty...

Olen ainakin saanut sellaisen kasvatuksen ja tiedon, että lämmintä vesijohtovettä ei tule käyttää tai juoda sellaisenaan. Hanasta tuleva vesi pitää olla kylmää ellei sitä keitä. Samaa mieltä?

Anoppi oli tässä aamulla kahvilla ja hänellä on tapana (ihmeellinen tapa sekin) lantrata kahviaan puoliksi vedelllä. Meillä on muutto päällä ja vedenkeitin sekä mikro jo pakattu. Anoppi meni sit hanalle ja laski lämmintä vettä kahviinsa. Sanoin hänelle, ettei tuollaista saa tehdä. Anoppi siihen, että hän on tehnyt näin ja ainakin 20v eikä ole koskaan kuullut moista! Anoppi on sentään jo yli kuuskymppinen.

Sanokaan nyt hyvät ihmiset olenko mionä väärässä??

Kommentit (15)

Vierailija

Mutta siis kiitos, olen periaatteessa oikeassa=)

Ihmetyttää vaan, että hänenkään lukuisat ystävänsä eivät koskaan ole asiasta maininneet... Siksi siis kyselin, että onko yleinen tieto.

Onko joku kun ei ole kuullut?

Ap

Vierailija

Tottakai voi käyttää muunkin lämpöistä vettä hanasta kuin vain jääkylmää!

Annatteko te kaikki lapsillenne jääkylmää vettä juotavaksi? Sehän tekee kipeää!

Vierailija

Kupari liukeni veteen, eikä sitä suositeltu käytettäväksi ruuanlaitossa, juomiseen tms. Nykyisin uskoisin asian jo olevan toisin.. Siis putket eivät enää ole kuparia.. Varma en kyllä asiasta ole..

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat