Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muille käynyt niin ettei ystävän kanssa olekaan enää mitään puhuttavaa?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen jo useamman vuoden tuntenut erään ystäväni ja olemme nähneet melko paljon.Muutettuamme jonkin matkan päähän minusta on alkanut tuntua ettei meillä ole enää mitään puhuttavaa.Vauvamme on jo kasvaneet jonkin verran ja elämäntilanteet muuttuneet.Lisäksi tämä ystäväni on päästänyt suustaan sellaisia " sammakoita" että itsestäni on tuntunut hetkittäin todella kurjalta ja senkään vuoksi en mielelläni tapaa häntä kovin usein.

Tämä ystäni on melko lyhyessä ajassa rikastunut huomattavasti ja sen kyllä huomaa.Hänelle on tärkeää ulkoiset seikat ja kaikki niihin liittyvä ja keskustelu pyöriikin usein sisustuksen ja shoppailun ympärillä.Itse olen kotiäitinä ja kuluttaa täytyy harkiten joten usein on vaikea ottaa kantaa hänen ostoskeskusteluihin.Samoin on vaikea keksiä syitä miksen voi esim. lähteä shoppailemaan päiväksi tai esim. koko perheen voimin etelään heidän kanssaan.Muutenkin ystäväni elämä pyörii aika lailla oman navan ympärillä...Toisaalta en sitten esim. pyytänyt häntä kummiksi mikä varmaan loukkasi häntä jonkin verran (vaikka emme siis olleetkaan puhuneet mistään sellaisesta)Hieman sekavaa tämä selitykseni mutta tuntuu vain jollain lailla kurjalta kun huomaa kuinka hataraa ystävyys oikeasti on ja ettei olekaan oikeasti mitään puhuttavaa.

Kommentit (1)

Vierailija

Oma kokemukseni on ,että joidenkin ystävien (vai pitäisikö sanoa kavereiden?) kanssa ystävyys on elämäntilannekohtaista. Eli silloin kun eletään suht samanlaista elämänvaihetta, niin löytyy paljon yhteistä puhumista ja tekemistä. Kun elämäntilanteet muuttuvat toisistaan poikkeaviksi, ystävyys ja yhteiset asiat pikkuhiljaa hiipuvat ja loppuvat. Mutta tälläisten lisäksi itselläni on ollut ilokseni muutama sellainen ystävä, joiden kanssa yhteydenpito on säilynyt mukavana vaikka elämmekin erilaisia elämäntilanteita. Tosin aina se yhteydenpito ei ole yhtä aktiivista, mutta sama hyvä vire siinä on säilynyt...Eli aina yhtä mukavaa kuulla näiden parin ystävän kuulumisia vaikka välillä aikas harvakseltaan.

Uusimmat

Suosituimmat