Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa fiksummat kiltit saanko jotain rahaa?

Vierailija

Minulla ikää siis 26vuotta, olen ollut lapsen kanssa kotona kohta 3vuotta. Mies töissä, keskituloinen. Minulla ei ole ammatillistakoulutusta, enkä ole koskaan ollut töissä. Kotihoidontukea olen saanut n. 400e/kk. Saanko nyt sitten jotain rahaa kun lapsi täyttää 3v.?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Miten voin saada työttömyyskorvausta kun en ole koskaan ollut töissä?

Missä vaiheessa mun pitää ottaa työkkäriin yhteyttä kun lapsi täyttää heinäkuussa 3v.?

Vierailija

Ja niiden mukaan saisit työmarkkinatukea n. 16,09 euroa/arkipäivä.

Ilmottaudu heti työttömäksi, sillä sinulla on se 5 kuukauden odotusaika!!!

Vierailija

Et tiedä elämtilanteestani yhtään mitään joten turha alkaa haukkumaan.

Ajattelin kyllä joskus mennä töihin tai kouluun. Mutta lapset teen ensin. Tässä vauvaa yritetään. Mitään järkeä ei ole nyt lähteä opiskelemaan kun lapsen vielä haluamme.

Vierailija:

Lainaus:

Olet 26 vuotias, et ole koskaan ollut töissä, et pyri mihinkään opiskelemaan etkä etsi töitä, mutta haluat tietää, saatko jotain rahaa jostain????? Mikä teitä nykyajan pullamössöluusereita riivaa?! Oletko ajatellut siipeillä koko ikäsi vai jonkun määrätyn ajan, kunnes lapsi on x vuotias/menee kouluun tms.?

Vierailija

Eli jos miehelläsi on suuret tulot, silloin et saa mitään. Olet kuitenkin saanut kotihoidontukea 400 euroo, joka on " aika paljon" , joten oletan, että miehelläsi ei ole niin isoja tuloja, ettetkö jotain saisi.

Vierailija

Muistaakseni on tosiaan joku karenssi, jonka aikana ei saa mitään..

Ja työmarkkinatukea maksetaan kai esim. jostain harjoittelusta tai työllistymisjaksosta..? Siis kun saa esim. puoleksi vuodeksi työkkärin kautta jonkun paikan vaikka kunnan/kaupungin päiväkodista/kerhosta jne.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat