Muita vuorotyöläisiä joilla lapsi kahdessa eri tarhassa vuoroista riippuen??

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mulla töihin paluu edessä syksyllä ja olen hakenut ensisijaisesti vuorotyöläisten tarhapaikkaa kaksosilleni mutta kun väliraporttia kyselin päivähoitotoimistolta niin mua varoitettiin siitä että edessä voi olla kaksi tarhaa. Eli päivät ollaan tavallisessa ja jos on niitä pitkiä iltoja ja öitä niin ne sitten vuoropaikassa.

Vuorotyöläisten paikkoja on vähennetty runsaasti meidän seudulla ja siksi tämmöinen järjestely. Ja meillä vain mulla varsinainen vuorotyö mutta isännän työpäivät alkaa klo 4-7 välissä joten se tuottaa esim mun yövuorojen kanssa ongelmia riittävästi ja yöhoito oisi tarpeellinen. Onko kellään kokemusta?? Miten nopeasti lapsi tottuu että yöpaikka on eri kun aamutarha?? Pitkiä iltoja ei paljoa tule ja varmasti tavistarha riittää vaikka mulla on iltavuoro. Kunhan selvitän moneen mennessä aamulla sinne pitää lapsi viedä. Isäntä sit hakee just ennen sulkemista pois.

Kyllä koko töihin paluussa on pelottavinta toi lasten tarhan aloitus ja sen sujuvuus. Sydän syrjällään odottaa sen tarhapaikan varmistumista jne että ehtii itse pohtia kaikkia käytännön asioita. Ja kyllähän 3v kotona olokin on pitkä aika...mutta onneksi kaipaan töihin ettei ole pakkopullaa sinne paluu.

Hyvää kesän alkua kaikille. Ja syksyllä töihin palaaville;nautitaan kesästä ilman lomapäivien laskemista!!!

t.midwife ja pesue 2v5kk

Kommentit (2)

Vierailija

Jonka lapsi on onneksi ihan tavallisessa päiväkodissa. Joten kokemuksia useammasta hoitopaikasta ei ole, mutta päiväkodin aloituksesta kuitenkin. Poika aloitti päiväkodissa 9 kk ikäisenä. Minulla siis vuorotyö ja miehellä päivätyö. Päiväkoti on auki klo 6.30-17.30. Jos menen aamuvuoroon, vien pojan hoitoon n. klo 7.00 ja haen klo 15 jälkeen. Iltavuoroon mennessäni (oli kyseessä pitkä tai lyhyt ilta) vien pojan hoitoon lounaaksi klo 11. Lounaan jälkeen nukutaan päikkärit, joten ihan rytmin sujuvuuden vuoksi tällainen järjestely. Mies hakee hänet sitten klo 16.30 aikoihin. Yövuoroja en ole vielä tehnyt. Arkivapaita on paljon, joten lapsi on onneksi aika vähän hoidossa. Hirmu hyvin on mennyt. Poika on sopeutunut hyvin päiväkotiin ja olemme valtavan tyytyväisiä järjestelyyn. Työhön paluu on tehnyt hyvää koko perheelle. Hyvin se menee!

Vierailija

Ja meillä kävi ihana tuuri että lapset pääsevät vuorotarhaan ja eivät tarvi pomppia kahden paikan väliä. Mutta ehkä siihenkin joku toinen sit joutuu...mikä on kyllä harmillista ja sekoittavaa.

Hyvää kesää!!!

t,midwife ja pesue

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat