Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huh! Sain juuri tehtyä viikon ruuat pakkaseen! Jee, hyvä minä

Vierailija

Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Minulla myös 2v ja 6kk, lisäksi olen yh. Todella hyväksi todettu keino tehdä pakkaseen ruokaa valmiiksi. Eihän sitä pakastettua ruokaa tarvii joka päivä syödä. Muttta kummasti " sattuu" ainakin minulle päiviä, että aikataulu pettää pahasti ja murua saatava nopeesti rinnan alle. Silloin hyvä pelastus valmis ruoka pakkasessa.....ainakin parempaa kuin einekset!!

Oikein mukavaa kesää ap:lle!!

Vierailija

Itse en todellakaan ole ap:lle kateelinen. Miksi olisin?

Teen joka päivä itse ruuat (nyt on kaalipata uunissa) ja salaatit myös, enkä koe sitä suureksi vaivaksi.

Mieluummin käytän puoli tuntia päivässä ruuanlaittoon, kun syön joka päivä pakasteesta lämmitettyä.

t. 23

Vierailija

*Ruoanlaitosta pitää jokaisen äidin nauttia! Jos teet sen vain " pakosta" , niin olet ihan epäonnistunut

*Hyvä äiti kökkii keittiössä ja kotitöissä koko päivän, lasten kanssa ei saa leikkiä tai puuhailla. Itseään helpottavia asioita ei saa keksiä.

*Jos ylipäätään olet iloinen ja onnellinen ja keksinyt omalle perheelle toimivan ratkaisun, niin olet ihan varmasti huono äiti...

Eli juu, kateus se on mikä jyllää...

Vierailija

kato just tekee sitä ruokaa vaan, eikä vie lapsiaan mihinkään. Tai no parhaassa tapauksessa esikko on hoidossa että äiti ehtii superioimaan ja tekemään ruokaa.

Vierailija

hyvä ap, että olet keksinyt teillä toimivan ratkaisun!! kuulostaa hyvältä ja toimivalta. meillä toimii taas se systeemi, että sunnuntaina teen ruokaa, jota syödään ma ja ti ja keskiviikkona yleensä ruokaa ke ja to. perjantaina jotain Tosi Hyvää. mutta siis tällä hetkellä olen töissä, joten syömme vain sen päivällisen kaikki kotona, emme lounasta. kotona ollessani laitoin viikonloppuna jotain pakkaseen ja osan tein sitten viikon aikana sopivana ajankohtana. pakkasessa oli lähinnä kiireisten päivien vararavintoa. valmisruokia en siedä itse, joten niitä ei meillä syödä ja asialla ei ole tekemistä hyvän äitiyden vaan maun kanssa...

Vierailija

Itse teen ruuan joka päivä, koska haluan syödä tuoretta ruokaa. Samalla kun teen ruokaa, valmistan myös salaatin.

Syödääkö ap:n perheessä salaattia lainkaan?

Vierailija

tehdä edes kahta päivässä..Ruuan laittoon menee älyttömästi aikaa, ja jos tekee ison annoksen kerralla, menee yhtä kauan kuin siihen yhteen annokseen...Lähes! Joten fiksua tehdä kerralla enempi ja saada av:n typerykset inisemään siitäkin.

Loistavaa ap!

Teet niin tai näin niin av:lla se on väärinpäin!

Vierailija

Mä teen välillä siten, että teen vielä normaalia isomman annoksen esim. makaronilaatikkoa tai lasagnea. Sitten osan siitä paistan pienehkössä foliovuoassa. Ja kun on valmista, jäähdytän ja pakkaseen. Näin meille kertyy oikeastaan vaivatta pikku annoksia ruokaa pakkaseen. Sitten välillä on näitä " pakkaspäiviä" ja lapset saavat valita mieluisen vaihtoehdon.

Ja on paljon einesruokaa helvempaa ja oikeasti myös parempaa.

Vierailija

Kuka käyttää aikansa mitenkin:) Eikö mitenkään syödä koskaan milloinkaan ex tempore? Suunnitteletko muutenkin elämäsi noin tarkkaan aina etukäteen?

Nopsasti esikoiselle lämmittää joskus vaikka kaupan pinaattilettuja, miksi pitäisi AINA olla itsetehtyä? Onneksi on einekset keksitty, sanon minä.

Vierailija

Kerroin aiemmin, että esivalmisteluihin meni vain tunti - riisin ja makaronin keittäminen, lihojen paistaminen. Ja jos yhtään ruokaa laitatte niin tiedätte, että pikkasen isomman satsin tekee lähes samassa ajassa kuin pienemmän. Veden kiehumaan alkaminen kestää vähän pidempään, mutta makaronit kypsyy pian. Ja uuniin mahtuu viisi vuokaa kerralla... ap

Vierailija

Säälin lapsiressukoita. Äiti aina vaan ottaa pakasteesta jäätynyttä ruokaa ja iskee mikroon. Mikä helvetin kiire sitä ruokaa on tehdä pakkaseen. Vaikka itse käyn töissä päivittäin, niin ehdin tehdä lapsilleni kyllä ruokaa joka päivä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat