Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirpputorista vinkkijä ensikertailaiselle

Vierailija

Tarvisin apua kaikkeen mahdolliseen joka liittyy kirpputoriin. En ole ennen myyny mitään kirppiksellä enkä ole oikeastaan ikään niissä käynytkään. Olen menossa itse myymään vaatteita kirpputorille. Käytössä on pöytä johon tavarat tulisi asettaa. Onko vihjeitä miten pöydän saisi siististi esille että se houkuttelisi asiakkaita? Kannataisiko olla myös rekki pöydän vieressä mihin saisi henkarivaatteita?

Kaikki vihjeet ovat tervetulleita. Vaihtokassa pitää olla...sen jopa minäkin hoksasin :)

Kiitos jos jotkut asiantuntijat viitsivät vastata

Kommentit (12)

Vierailija

ota huomioon, että aiukuisten vaatteet ei käy kovin hyvin kaupaksi kirppiksellä. Lasten vaatteet menee. Eli älä odota liikoja.

Aikuisten vaatteet henkarissa rekille, totta kai!

Pöytä tulee paremman näköiseksi ja kutsuvammaksi, jos siinä on muutakin kuin vaatetta, tavarat houkuttelee ostajia.

Vierailija

-hyväntuoksuiset, silitetyt vaatteet

-ei rikkinäisiä eikä tahraisia vaatteita eikä tavaroita (vie kiinnostuksen, vaikka joukossa olisi hyvääkin tavaraa)

- lasten vaatteet kannattaa järjestää koottain ja laittaa esim. pöydän päähän laput: " tyttöjen 80 cm" tai " poikien 100 cm" . Samanlaiset voi laittaa esille koreihin ja laatikoihin ja laittaa päälle lappuja esim. " kirjat 1 e / kp" l tai " sukkahousut 50 snt" tai mitä tavaraa sulla onkaan

- tarjoushinta houkuttaa penkomaan ja hamstraamaan, esim. lasten vaatteet 1 e /kpl ja 3 kpl / 2 ¿

- ota mukaan vaihtorahaa, muovipusseja ja eväät

Vierailija

Kyseessä on lastenvaate ja tavara kirppis joten ei ole aikuisten vaatteita. Itse unohdin asiasta mainita....

Lisää otetaan vastaa jos vielä jotain vinkkejä on.

Ap.

Vierailija

Teen maalarinteipistä hintalappuja, joihin hinta ja ISO kysymysmerkki perään. Eli hinnasta saa tinkiä, mutta ostajat näkevät mitä olin ajatellut pyytää. Jotkut ihmiset ovat vähän arkoja kyselemään hintoja, mutta kun on hinta valmiiksi esillä niin ostavat helpommin. Lappuun voi kirjoittaa myös vaatteen koon, niin ei tarvitse etsiä.

Aloittelevalle myyjälle hinnoittelu on ihan hyvä apumuisti, kun paniikki iskee ryysiksen keskellä.

Vierailija

Lisäksi vielä kertoisin, että kannattaa olla itse " läsnä" siinä pöydän takana. Mun mielestä mikään ei ole niin ällöttävää kirpparilla kuin sellaiset tympeän näköiset purkkaa jauhavat " myyjät" jotka mulkaisee tai pahimmassa tapauksessa ei kiinnitä asiakkaaseen mitään huomiota.

Älä ole kuitenkaan liian tyrkky,koska se ainakin karkottaa jos asiakas ei saa penkoa rauhassa. Hillitty, iloinen ja aurinkoinen olemus innostaa asikasta penkomaan lisääkin.

Ja muista se, että näinä päivinä kaupasta saa peruskuteita tosi halvalla, muutamalla eurolla. Laita siis kutsuvat tasahinnat. Myös Alkaen-laput on ok, eli jossain korissa on vaikka kaikki kamppeet alkaen 1¿. Mut sitten joudut hinnoittelemaan kaikki erikseen. Mieti mikä tyyli sulle sopii, toiset tykkää näprätä enemmän ja toiset vähemmän :o)

laita tavarat siististi esille!

Vierailija

Huutele jotain, että kaikki eurolla tai 50 sentillä tms....

Kakkosella oli tosiaan hyvät vinkit, vaihtorahat ja muovipussit on tosiaan tärkeitä.

Rekki kannattaa tosiaan olla

Uusimmat

Suosituimmat