Kokemuksia yövieroituksesta kaivataan!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

1-vuotiaan pojan äitinä alan kyllästyä yötisutteluihin, joilla ei näytä olevan loppua. Muutaman tunnin välein herätään ja ainoa nukahtamiskonsti on imuttelu. Olen pikkuhiljaa kypsynyt päätökseen vieroituksesta, mutta haluaisin tehdä ainoastaan yövieroituksen ja jatkaa imetystä päivisin...kaipaankin kokemuksia / vinkkejä siitä miten toimia. Alustavasti olen päättänyt jättää pojan isukin hoiviin muutamaksi yöksi ja nukkua itse eri huoneessa. Minua mietityttää lähinnä se, miten toimia esim. silloin jos lapsi sairastuu ja olen päättänyt olla imettämättä öisin? Miten olette onnistuneet rauhoittamaan yöt niin että ainakin pääsääntöisesti nukutaan hyvin?

Kommentit (2)

Vierailija

Meillä kaksi lasta ja molempien kans ollut pientä käen vääntöä noiden öiden kans että tisutellaanko silloin vai nukutaanko...

Meillä on toimittu niin että lapsi on jäänyt todellakin isälleen ja mä olen siirtynyt toiseen huoneeseen nukkumaan muutamaksi yöksi. Kyllähän ne ensimmäiset yöt on ollut tosi protestia mutta äkkiä ne siitä kuitenkin sit on asettuneet. Takapakkia on tullut just kuumeen aikana kun yöllä koitin tarjota vettä pullosta mutta ei kelvannut millään niin en raskinut olla antamatta rintaa. Ja heti sama kierre jäi päälle mutta lähti pois taas parin yön evakon jälkeen.

Tyttö oli nyt reilun vuoden kun tuntui että mikään ei auta noiden yösyöntien lopettamiseksi. Aina näytti että heräilyt loppu ku olin evakossa mutta ku yöllä tajusi että olen siinä lähellä niin huusi huutamistaan rintaa. Miehelle asettu hyvin mutta mun kans ei alkanut millekkään. Lopulta kypsyi ajatus imettämisen lopettamiseksi ja nyt tyttö 1v4kk ja pariin päivään ei olla enää tisuteltu ollenkaan. Ja yöt on rauhoittunut! Kun yöllä alkaa kerjäämään multa vieläkin rintaa niin sanon vaan rauhallisella äänellä että mamma on loppu. Niin tyttö pistää itse vain tutin takaisin suuhun ja jatkaa uniaan ;)) Ja tämä tapahtuu yleensa vasta noin klo 05-06 ja siihen asti on nukkunut kuin tukki!

Et kannattaa eka kokoilla tuota että olet pari yötä evakossa ja jos se auttaa niin hyvä niin. Mutta jos ei niin aika moni ystäväpiiristäni on todellakin JOUTUNUT lopettamaan (en minäkään olisi vielä halunnut lopettaa...) imettämisen kun muuten ei ole saanut öitä rauhoittumaan. En tiedä jos olisin jaksanut vielä noita katkonaisia öitä niin olisiko ne sitten rauhoittuneet itsekseen jossain vaiheessa mutta minä en ainakaan jaksanut enää.

Tsemppiä sinulle koitokseen ja toivotaan että saatte yöt rauhoittumaan! ´Ja toivottavasti pystyt jatkamaan imettämistä mahdollisimman pitkään ;))

Honey =)

Vierailija

Jos se ei riittänyt, annoin tissiä. Silittely oli alkuun pari sekuntia ja vähitellen pidentyi ja sit pelkkä silittely riitti ja lopuksi havahtuminen jäi pois. Kyllähän tuossa useampi yö meni tissi suussa nukkumisesta pitempiin unipätkiin, mutta huudattaa ei tarvinnut vaan lapsi sai silittelyn ja juttelun tuella ensin yrittää itse ja jos onnistunut, sai tissiä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat