Ma en ymmarra " masentuneita" ihmisia, jotka vaan makaavat ja makaavat! Eivatka viitsi tehda oikein mitaan... Kylla mina ainakin masentuis...

Vierailija

voi potkia ihteensä persuuksiin ja lähteä esim. ulos tai tekemään jotain?!?!? Varmasti virkistyis mieli! En ymmärrä en.

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Niinhän se vanha sanontakin kuuluu sanovan: puutarhurit ovat onnellisia ihmisiä.

Itse olen myös masentunut - vaikka mitään syytä ei olekaan... Vain minä ja lääkärini tiedämme asiasta. Mielialalääkkeet ovat käytössä ja pikkuhiljaa tehoamassa.

Et todellakaan voi ymmärtää masentuneisuutta ja mitä se aiheuttaa. Tuskaa ja ahdistuneisuutta lisää vielä se, että itse kyllä tiedostaa että pitäisi todella potkia itseänsä peruuksille ja lähteä liikkeelle sieltä sohvan pohjalta, mutta kun ei todellakaan siihen pysty.

Itse olen kyllä koko ajan käynyt töissä ja pitänyt huolta lapsista - muu kodinhoito onkin sitten jäänyt vähemmälle. Itsensä hoidosta puhumattakaan. Nyt sitten ilomielin rehkin puutarhahommissa ja keräilen pikkuhiljaa takaisin elämäniloa ja kohotan kuntoani jaksaakseni sitten mahdollisesti myöhemmin aloittaa varsinaiset liikuntaharrastukset. Ehkä joskus pääsen sitten vielä lääkityksestäkin eroon...

Vierailija:

Lainaus:

meilläkin naapurissa molemmat ja puutarha kukoistaa...

Vierailija

se jos saa lähdettyä ulos tai käymään jossain ihmisten ilmoilla, piristää kyllä vähän. mutta ei tarpeeksi. ei niin että se poistaisi masennuksen ja pahan olon. ei se ole yhtään sen helpompaa lähteä ulos taas seuraavalla kerralla. vaikka haluaisikin.

Vierailija

sairastanut mutta seurannut vuosia vierestä, kun mieheni sitä sairastaa (vaikeaa). Ap:n kommenttien kaltaiset raivostuttavat nykyään itseänikin. Kukaan toinen ihminen (varsinkaan vähänkään kaukaisempi kuin samassa perheessä elävä) ei voi ulkoisista merkeistä päätellä, sairastaako toinen " oikeaa" masennusta vai lievää/lyhytaikaista mielialan laskua. Masentunut ihminen voi pitkäänkin ulospäin (töissä, vieraita tavatessaan tms.) näyttää suht toimintakykyiseltä ja normaalilta, vaikka olisi oikeasti jo itsemurhaa suunnittelemassa. Ja masentunut ihminen ei oikeasti voi mitään sille, että ei pysty muuta kuin makaamaan sängyssä (tai vaihtoehtona voi olla vaikka ajaa autolla rekan alle..).

Masennus on kuin psyykkinen syöpä, se kalvaa ja tuhoaa sisältä kyvyn tuntea ja jaksaa... Se voi olla myös yhtä hengenvaarallinen sairaus kuin syöpä.

Onneksi meillä vuosien terapian ja lääkehoidon (sekä meidän läheisten tuen) jälkeen miehen tilanne on parantunut ja tasoittunut. Mutta pitkä ja vaikea tie on kuljettu (sisältäen mm. itsemurhayrityksen).

Toivotan voimia ja paranemisia kaikille masentuneille ja voimia heidän läheisilleen!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat