IVF/ICSI/PA viikolla 25?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei,

löytyisikö seuraa hoitotaipaleelle? Meillä suunniteltu IVF viikolle 25. Torstaina aloitan sumuttelut. Lääkäri sitten taas 6.6.

Taustalla 4 inssiä, 1 ovulaation induktio (hoito keskeytyi) sekä 11/05 1 IVF eri hoitopaikassa (yksityisellä kun odoteltiin tässa julkisen jonossa). IVF:stä plussaa, josta km (sikiö todettiin kuitenkin menehtyneeksi np-ultrassa rv 13, vastasi kooltaan 11+ jotain). Tuo ensimmäinen ivf oli lyhyellä kaavalla ja muniksia saatiin vain 5 josta 2 kunnolla hedelmöittynyttä ja molemmat siirrettiin eli pakkaseen ei jäänyt yhtään.

Koska sumuja ei silloin ollut niin nyt vähän jännittää nuo sivuoireet mitä niistä tulee. Ja odotukset on tosi ristiriitaiset, toisaalta tuo 1. IVF plussa antaa toivoa, toisaalta taas pelkään tosi paljon pettymystä. Jotenkin olen myös varma että jos siirretään vain yksi alkio niin ei siitä mitään kuitenkaan tule... No, jos nyt mennään päivä kerrallaan ja toivotaan että saisi edes sen yhden kelvollisen alkion.

Sivut

Kommentit (63)

Vierailija

ja onnittelut rouva-säätyyn siirtymisestä. Toivottavasti oli kivat häät, oliko isotkin juhlat? Ja häämatka mieleinen?

Minulla on siis sumut menossa jo toista viikkoa, huomenna nollaultra ja keskiviikkona pitäisi alkaa gonalin piikitykset. Viimeksi oli puregon, mutta liekö noissa isoja eroja? Puregon oli ainakin helppo pistää sillä kynällä vatsaan.

Ja eiköhän tässä toivota yhtä lailla menestystä kaikille. Eihän se ole meiltä pois jos teitä onnistaakin =)

Vierailija

minäkin mietin jo vainoharhaisena että yrittääkö ne tässä aikaa pelata. Toisaalta ei kai niillä pärähdä monitooriin iso punainen huutomerkki " Maksusitoumuspotilas" , joka kerta kun soittaa... Nehän VL.llä rahastaa kuitenkin HUSia/NKLää hoidosta joten luulisi saavan saman kohtelun kuin " normaali" yksityinen. Meillehän tehtiin ensimmäinen ivf ihan oikeasti yksityisellä diacorissa ja palvelu oli hyvää, ajat joustavia jne. Ultrat järjestyi jopa kerran aamu 7 ja kerran sunnuntaina! Julkisen touhuihin olinkin jo ihan kypsä joten olin oikeastaan lopulta iloinenkin kun NKL siirsi meidän väestöliitolle.

Mutta kaipa tuo VL on jotain yksityisen ja julkisen väliltä. Jos ei tässä tärppää niin käytetään nuo julkisen maksamat hoidot loppuun VL:llä ja sitten menen varmaan takaisin diacorille.

Kun tietäisi, että kierto toimii kuin kello, niin ei tarvitsisi stressata. Mutta mulla kun se saattaa heittää viikonkin verran. Mutta seuraavan kerran kun joku kysyy että mikä minun kierto on niin tekee mieli vastata että jos vaivautuisitte niitä papereita lukemaan niin huomaisitte että sen on epäsäännöllinen.

Itse olen ihan samaa mieltä, meille on kaksikin tervetullutta, vaikka onhan se kaksoisraskaus rankempaa ja riskit isommat. Mutta mielummin otan sen riskin. Eka ivf.ssä tosiaan siirrettiin kaksi (ei saatu kuin kaksi hyvää) ja yksi lähti kehittymään. ja nyt kun tuoresiirto hienolla alkiolla ei onnistunut niin jotenkin sitä tietysti itse miettii että kahdella näyttäisi olevan tässä tapauksessa paremmat mahikset.

Vierailija

savoska, kiva saada piiniskaveri! Meillä nostettiin nyt tuota pregnyl annosta ja sumujahan ei ensimmäisessä ollut mukana, joten jospa saalis olisi nyt parempi. Olisi mukava saada pakkaseenkin jotain...

Kiva kuulla että teillä on jo yksi onnistunut lopputulos, ne on aina niitä kannustavia uutisia. En ehkä niinkään pelkää etteikö saataisi yhtään mitään kun lyhyellä kaavalla ja aika lyhyellä piikittelyllä tuli sentään nuo kaksi kelvollista edellisestä, minä kun muutenkin ovuloin normaalisti. Mutta se että siirretään todennäköisesti vain yksi mietityttää. Toisaalta riski on aina kaksoisraskauteen ja kaksoisraskauksissa joten eipä sekään ole välttämättä hyvä.

Ne suuret toiveet sen ensimmäisen ivf:n plussan vuoksi ja toisaalta pelko pettymyksestä ja mahdollisesta uudesta keskenmenosta jos tulisikin plussaa tässä jäytää mieltä jonkin verran. Mutta niinpähän se taitaa olla aina näiden hoitojen kanssa.

Vierailija

tänään oli lääkäri, punktio on sitten maanantaina.

Suuri pettymus kun isoja rakkuloita näkyi vain kolme. Itse olen aika pessimistinen, lääkäri sanoi kyllä että ei ole huolissaan. Mutta pitänee olla tyytyväinen jos saadaan edes yksi että päästään siirtoon, pakkaseen ei taaskaan saada siis mitään. Eli taas on ensi kerralla aloitettava koko rumba alusta. Rakkulat oli n. 17 mm, limis 10, kaipa siellä joku kypsä on joka suostuisi hedelmöittymään ja lähtisi jakautmaankin. On tämä aika arpapeliä...

Onnea savostka ensi viikon PASiin, jos vielä edessä.

Vierailija

Annme, teillähän oli hienoja soluja. Meillä oli " vain" nelisoluinen joka siirrettiin, mutta priimatavaraa =). Tosin tuo nelisoluinen taitaa olla aika normaali.

Meillä ei ole mitään varsinaista selitystä löydetty, miehellä on myös hieman alentunut normaalirakenteisten siittiöiden määrä, mutta ei niin etteikö voisi luomunakin onnistua. Mulla on epäilty yhtä harvinaisempaa endon muotoa, mutta siitäkään ei tiedetä aiheuttaako se lapsettomuutta (yhden lääkärin mukaan ei, toisten mukaan ei tiedetä) tai keskenmenoja. Mutta en ole tähän astisen elämäni aikana saanut ikinä plussan plussaa, kuin mitä tästä edellisestä ivf:stä. Ex-miehenkin kanssa oli pari vuotta ilman ehkäisyä mutta ilman tulosta, tosin silloin en esim. mitään ovistestejä käyttänyt tms. baan ihan vaan tulee kun/jos on tullakseen. Joten mulle lasketaan nyt 4 v yritystä, joista nykyisen miehen kanssa reilu 2v.

Tässä on niin kova kiire loman alla että tuskin piinaamaan ehtii¿ Eipä ole ihmeempiä oireita edelleenkään. Munasarjasta vihloo välillä, lähinnä oikealta. Jospa se olisi keltarauhanen kun siellä kasvaa mollukaksi¿

ai niin, limis oli muistaakseni jo 10 mm jo monta päivää ennen siirtoa. Siirtopäivästä en tiedä...

Nyt shoppailemaan alennuksiin, moi!

Vierailija

huomasinkin Johanna tuon kysymyksesi pasin ajoituksesta. Minä olen myös ymmärtänyt että on VL:llä tosi nihkeää tuon kahden siiron kanssa mutta jos luit tuolta aiempaa, niin meillä on vain ne kaksi pakkasessa yhdessä oljessa. Ihan senkin takia että jos sattuu molemmat selviämään sulatuksesta niin en halua toista hukkaan saati uudelleen pakastettua, kun ei sitten tiedä selviääkö siitä. On niin vähissä nämä alkiot...Ei kai sitten auta kuin olla tiukkana ja vaatia vastauksia.

Vierailija

Kuukautiset alkoivat eilen ja ovat jatkuneet voimistuneina. pp8 alkoi alkoi pieni tuhruttelu ja pp 10 sitten jo iltapäivällä oli veristä vuotoa. Lääkäri sanoi minulle, että käy joka tapauksessa verikokeessa pp14. Ihmettelen kyllä, että miksi? Se tuntuu rahastamiselta. Yksityisellä palaa aina sata euroa kun käy näyttäytymässä pienimmässäkin määrin:(

Harmittaa, koska olin jo hölmön toiveikas. Elämä maistuu nyt hetken aikaa kakalle, mutta ehkä se tästä muutaman päivän päästä helpottaa. Inhottaa syksyllä taas varailla klinikka-aikoja ja bongailla oviksia.

Vierailija

Voi ei, voimia teille kummallekin...Se on aina niin tuurissaan miten alkiot selviävät sulatuksesta...

Toivottavasti pääsette nyt heti sitten uuteen koitokseen. Minä kyllä sijassasi vaatisin myös kahden alkion siirtoa. Kyllä ne siihen alkavat kun vaaditte.

Uskotaan, että te nyt seuraavasta onnistutte!!

Minun piti kyllä tänäkin aamuna tehdä uusi testi, tuntuu niin epätodennäköiseltä, että olisi raskaana. Onneksi viiva oli pysynyt hyvin vahvana ja se tuli heti kun testin tein...Eli kai tässä nyt sitten raskaana ollaan...huomenna vielä testaan kun on pp14...

Toivotaan, että hyppäät matkaan mukaan nyt seuraavasta koitoksestanne, eihän siihen kuitenkaan niin pitkä aika ole...

Itsekin vielä pelkään pahinta...

Vierailija

Täälläkin palataan taas normaaliin arkirutiiniin. Olen pahoillani annme, että saitte sitten kuitenkin negan. Teillähän näyttää olevan touhut taas jo aivan käynnissä - hienoa! Minä odottelen niitä toisia kuukautisia ja menossa on kp 32 ja mitään ei kuulu. Raskaana en ole, koska senkin jo ehdin testailla hölmöyksissäni. Jotenkin ei jaksa innostaa se sulatus, istutus ja odotus -rumba. Täytyy vähän tsemppailla itseään! Tsempit myös teille!!!

Vierailija

Hei! En varsinaisesti kuulu tähän ketjuun, mutta suunnitelmissa myöskin pas, joka meni tässä kuussa mönkään, kun ovis ei tullut silloin kun olis pitänyt. Olen myöskin VL:ssä ja ihmettelin tosiaan, kuinka se siirto on niin päivän päälle tarkkaa ja toivon tosiaan, että jos kaksi sulatetaan niin myös kaksi siirretään.

Nyt pelottaa, jos ensi kuussakin menee hoito mönkään tuon ajoituksen kanssa. Ja mulla usein ovis on just viikonloppuna.

Vierailija

Heissan..

juu meillä olikin tuo siirto viikolla 24 joten pomppasin toiseen pinoon... mutta tulin tänne kuulumisia lukemaan.

Jep meillä selvisi sulatuksessa 3 alkiosta yksi joka oli 3-soluinen (pakastaessa 4-soluinen). ei kovin hyvä mutta lääkäri sanoi että kyllä noistakin on raskauksia alkanut.

Nyt vaan piinistellään... maha on ihan sekaisin en tiedä mistä... muuten ei oireita...

Tsemppiä!

savoska pp 4

Vierailija

toivottavasti Sazilla tänään menee kaikki hyvin ja siellä on monta hienoa alkiota valittavana =). Ja toivotaan että olo on jo parempi. Kun vain muistat ottaa just niin iististi kuin tuntuu.

Minulla noi lugesteronit on aiheuttaneet vähän sellaista menkkamaista alavatsajomotusta, mutta muuten menee OK. Nyt kun jaksaisi tämän kahden viikon piinan. Olen tänään töissä jo normaalisti mutta teenkin tällaista fyysisesti kevyttä toimistotyötä. kyllä edellen tuntuu munasarjojen/alavatsan kohdalla äkkinäiset kiertoliikkeet.

Vierailija

Kirjoitin ehkä sekavasti, laitoinkin kyselyä tuonne ketjuun passin ajoituksesta. Mulla kp 10 oli tosi pieni folikkeli ja lääkäri sanoi, että jos ovis ei tule tiistaihin mennessä niin sitten menee hukkaan, koska VL oli vielä lauantain kiinni. No ei tullut sitten, mutta tunsin kuitenkin lauantaina oviksen, mutta en alkanut enää soittamaan VL:lle kun olin lopettanut jo tikuttamisen. Mulla ei ovis ole ikinä tullut noin myöhään, kuten kp 18.

Mutta hyvä kuulla, että ajoitukseen voi vaikuttaa lääkkeillä. Eli tuolla Milka mulle vastailikin, että jos ovis osuu torstaille, niin silloin kierto menis hukkaan. Ei kai sitten kuitenkaan viikonloppuna, en tiedä.

Vierailija

33 on huima saalis, mahtaa olla olo tosiaan turvoksissa. Mulla oli vain kolme mutta silti punktion jälkeen oli vähän kipeä vatsanseutu. Nyt sitten lepäilet ja sitä vettä pitää juoda litratolkulla.

Meillä oli tänään alkion siirto. kaikki kolme mitä löytyi olivat hedelmöittyneet ja lähteneet jakautumaan. Lääkärin mukaan ykkösluokkaisia, ei juuri parempaa voi noilla kolmella saada. Yksi nelisoluinen siirrettiin ja kaksi meni pakkaseen, tosin toinen oli vain kaksi soluinen. Nyt sitten vaan piinaamaan.

Teillä on ilmeisesti huomenna siirto, paljon onnea matkaan. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja noista 33 tulee monta hyvää.

Vierailija

Heips kaikki piinissiskot!

Täällä taas testailtiin luvattoman aikaisin :).

Pp10 ja heikko viiva napsahti testiin...Kyseessä herkkä testi 10ml...

Pelottaa ja jännittää mitä jatkossa...Viimeksi viivaa ei näkynyt kun testasin pp14...

HUH,HUH!!

Kaksi kaveria kyydissä, oireita ei juurikaan ollut...

Aiemmista poiketen nyt ei ole ollut OLLENKAAN menkkatuntemuksia...

Rinnat ainoastaan raskaat ja herkemmät kuin tavallisesti sekä pientä pahoinvointia ja alamahan vihlailuja aina välillä...Närästyskin eka kertaa mukana kuvioissa...

Pelonsekaisin tunnelmin edetään...Ei kyllä uskalla lippua heilutella kun ei voi tietää miten se viiva vielä siitä muuttuu...Mutta kunpa nyt onistuis!!!!! Olisihan se hurjaa näin monen lapsettomuusvuoden jälkeen!!!!

Mutta miten teillä??

Mikä tilanne?

Kertokaahan, päästään piinaileen yhdessä!!!!

Rt. Himpun verran sekaisin oleva Annme

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat