Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kokemusta Quinny freestyle tuplista?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Vierailen täällä vauvapuolella, kun odotuspalstalla keskustelemme tuplarattaista. Täällä saattaisi olla kokemusta jo :) eli onko jollain kokemusta näistä Quinny tuplista? Minua kiinnostaisi tietää ainakin, että

miten mahtuvat autoon/onko helposti kasattavat?

Ovatko tukevan oloiset?

Onko lisäistuimen irroittaminen ja asentaminen helppoa?

Ovatko nätit myös pelkkänä yksikkörattaana?

Mistä tilasit, mitä maksoi kuljetus?

Miten takuuasiat?

Millainen sadesuoja on?

Onko lisäistuin turvallisen oloinen, kuuluuko siihen turvavyöt?

Kiva, jos jollakulla on kokemusta ja viitsit sen jakaa :)

S-I rv20+6 ja tuleva isosisko 1v10kk

Kommentit (11)

Vierailija

Miksi tarvitse tuplarattaat vauvalle ja 2 vuotiaalle? Meillä lapsilla ikäeroa on 1v7kk ja se 5kk mitä tuo esikoinen suostui istumaan rattaissa mentiin sisaristuimella. Hyvin pystyi myös nukkumaan siinä kun kallisti taakse päin. Noin 2 vuotiaasta esikoinen onkin kävellyt itse ja väsähtäessään seisonut seisomalaudalla. Vaikka aluksi ajattelin sisaristuimen olevan edessä, kun vauvaa pitäisi hoitaa, ei näin yllättäen ollut.

Bussissa olen kuullut monelta äidiltä, miten hankalat tuplat ovat liikenteessä. Toiseksi moni on todennut, että tuplat menivät hukkaan, kun yksärit sisaristuimella ovat kuitenkin pitempi aikainen investointi.

Vierailija

Jäädään pohtimaan uskalletaanko tilata. Ainakin ne on älyttömän paljon edullisemmat kuin I`coon vastaavat, joihin ei tosiaankaan ole rahaa. Samoin ei myöskään emmaljungan tupliin, 600-700e herraguud! Ei tässä taloudessa...

Vierailija

kyllä ainakin meidän omissa saa kulkusuuntaa vaihdettua kasvot tai selkä menosuuntaan. Myöskään kestävyydessä ei olla huomattu mitään moitittavaa, oikein ihmeteltiin kun rattaat on niin jämäkän ja laadukkaan oloiset. En kyllä toki tiedä miten sitten ajan kanssa käy.

Vierailija

Se vaan vaatii vähän askartelua, siinä liitetään 2 suojaa yhteen (muistaakseni vetoketjulla) ja niiden asettelu on melkoinen älykkyystesti... minä katsoin sitä kerran enkä keksinyt miten päin se tuohon päälle laitetaan, tarkoitus oli opiskella joskus kun on aikaa mutta se on jäänyt ja me kuljetaan pikkutihkuissa ilman suojaa :) Mutta nyt täytyy kyllä ryhdistäytyä ja opetella käyttämään sitä. Vaunuissa on kyllä hyvät kankaat jotka hylkivät vettä, eli ihan pienellä sateella tuo nyt ei edes niin tarpeellinen ole.

Lisäistuimen painoraja on 20 kg. Juu kyllähän minuakin vähän hirvitti tilata nuo rattaat näkemättä, ja silloin täältä ei vielä käyttökokemuksiakaan löytynyt. Mutta ajattelin sitten että ne on sen verran edulliset kuitenkin (verrattuna tupliin yleensä) ettei rahat nyt ihan hukkaan voi mennä. Eikä mennytkään, olen tosi tyytyväinen ja iloinen etten ostanut mitään vierekkäin istuttavia!

Vierailija

...mutta saako näissä vaunuissa pienemmän kyydissä olijan kokonaan makuuasentoon ja mahtuuko rattaisiin pehmeä kantokoppa? Signorina-Irikseltä saamani linkin kuvan perusteella ymmärsin, että ainakaan isompaa sisarusta ei saa näihin menopeleihin nukkumaan, mutta miten on pienemmän laita?

Vierailija

Minua kiinnostaisi tietää ainakin, että miten mahtuvat autoon/onko helposti kasattavat?

- Meillä mies on hoitanut kasaus/lastauspuolen, mutta näin vierestä katselleena sanoisin että menevät kasaan helposti, tosin meillä irroitetaan lisäistuin ja kuomu mutta se on pikkujuttu. Vievät aika paljon tilaa.

Ovatko tukevan oloiset?

- Kyllä, erittäin.

Onko lisäistuimen irroittaminen ja asentaminen helppoa?

- On, tosi helppoa.

Ovatko nätit myös pelkkänä yksikkörattaana?

- Ovat, mutta aika isot.

Mistä tilasit, mitä maksoi kuljetus?

- Kiddies24, kuljetus muistaakseni 35 euroa.

Miten takuuasiat?

- 2 v. takuu

Millainen sadesuoja on?

- kamala, en ole oppinut vielä sitä käyttämään ollenkaan :)

Onko lisäistuin turvallisen oloinen, kuuluuko siihen turvavyöt?

- Lisäistuin on erittäin tukeva, vaikka siellä hyppisi tasajalkaa niin rattaat ei keikahda (ei kyllä ole kokeiltu, mutta uskoisin näin). On 5-pistevyöt ja irroitettava turvakaari.

Vierailija

mutta meillä on tavalliset quinny freestylet, joista mä en ainakaan ole kauheesti tykännyt..tärkeimmät syyt:

uutena ostetut, mutta osia irtoili esim. pyörien pultit jo ennen kun oli ollut vuoden käytössä,

talvella huonot /tuulee/sataa sisälle, kuomu ei mene tarpeeksi pitkälle eteen..

menee hyvin ja helposti kasaan, mutta hankalan malliset nostaa (meinaa aueta nostettaessa)

kulkusuunta on aina sama (työntöaisaa ei saa käännettyä= tuulee/sataa/paistaa lapsen naamaan)..

mutta tosiaan quinny tuplia meillä ei ole (eikä tule),mutta näistä yksittäisistä en ole siis tykännyt yhtään..(en tiedä eroaako noi tuplat yksittäisistä paljonkin..)

(aika pitkälle käytin meidän vanhoja emmeljungan rattaita vm.2000, koska ne oli mielestäni näihin suomen säihin paremmat), nyt hiljan ostettiin emmaljungan tuplat ja niihin olen ollut tosi tyytyväinen-

mutta siis paljon on varmasti kiinni siitä että millaisia matkoja liikkuu rattailla..mä kävelen paljon ja säällä kun säällä jolloin vaatimukset kestävyydelle on isommat..

t.anni

Vierailija

Vastaan vielä tuohon miksi tuplat-kysymykseen, että aion hommata tuplat siitä syystä, että ilman niitä elämä rajoittuisi liikaa tähän lähiöelämään ja en pääsisi tapeeksi pitkille kävelylenkeille. Eli tarvin tuplia kaupungille, kauppaan, lenkille. Oma lapseni on sen verran temperamenttinen, että uhmakohtauksissaan mielestäni on turvallisempaa laittaa lapsi rattaisiin ja kiinni valjaisiin. Lisäksi tähän saakka ainakin hänen kävelynsä on ollut todella hidasta ja ei jaksakaan vielä kävellä pitkiä matkoja, korkeintaan muutama sata metriä menee tällä hetkellä. Talvea vasten en myöskään ole innostunut liinalla kantamisesta (liinailen kyllä muina vuodenaikoina ja sisällä) ja taas seisomalauta ei toimi täällä kun katujen kunnossapito ei ole aina hääviä.

Nämä Quinnyt aion todennäköisesti ostaa juuri sen takia, että niistä saa myös yhden lapsen rattaat irroittamalla lisäistuimen. Tavallaanhan se on sisaristuin, mutta kiinni rungossa " vaunujen" edessä.

Nämä tavalliset sisaristuimethan on todettu turvallisuustesteissä vaarallisiksi, eikä niitä myydä enää Suomessa minkään merkin osalta. En uskaltaisi hommata tämmöistä systeemiä, koska turvallisuudesta ei ole takeita.

Hienoa kuulla, että sadesuojakin on ok!

S-I

Vierailija

Meillä esikoinen on 2,5-vuotias ja meillä on käyttöä kahden rattaille paljon, ja varmaan vielä vuodeksi tästä eteenpäin. Kävelemme n. 10 kilometrin matkoja useita kertoja viikossa, epäilen jaksaisiko tuo seisoa laudalla sellaisen ajan mitä noihin meidän reissuihin menee. Lapsen temperamentti on tietysti toinen juttu, sehän on kiva jos on yhteistyöhaluinen taapero mutta minulle on vilkas ja uhmakas poika joka suuttuessa säntäilee minne sattuu, mm. autotielle joten haluan ehdottomasti rattaat mihin voin tarvittaessa hänet laittaa.

Vierailija

Sattuneesta syystä se tuli tänään testattua. Mitään ei tarvitsekaan liittää yhteen, rattaiden mukana tuli 2 suojaa ja toinen on tarkoitettu käyttöön yhdelle lapselle ja toinen kahdelle. Tuplamalli oli tänään käytössä ja se olikin helppo virittää ja ihan toimiva.

Vierailija

Kiva kuulla kokemuksiasi! Ihan hyvältä siis vaikuttavat, paitsi tuo sadesuoja. Millainen suoja sitten on? Niihin voi olla vaikea löytää tilalle muuta suojaa, sen verran erikoiset ovat nämä tuplat. Tiedätkö muuten mikä painoraja tuohon lisäistuimeen on? En tajua miksi, mutta valmistajan sivuilla ei ole tietoa ollenkaan näistä rattaista... Pikkuisen arveluttaa tilata näitä, kun ei pääse Suomessa edes vilkaisemaan vaunuja. Katukuvassakaan ei ole näkynyt... Kiitos vielä kun vastailit!

Uusimmat

Suosituimmat