Venäläiset suuttuivat Lordin voitosta

Vierailija

Monien venäläisten mielestä Lordin voitto oli skandaali ja osoitus siitä, että Eurooppa halusi ilmaista olevansa tyytymätön Venäjän politiikkaan.

?

Herää kysymys onko näillä venäläisillä kaikki ruuvit tallella?

Vaikka en Lordin ihailijoihin kuulu, niin on tästä voitosta ainakin se hyvä puoli, että Venäjä ei ole ainakaan heti tänne hyökkäämässä tai Suomea painostamassa, kun pitää ne kisatkin järjestää ensi vuonna. Tällaisilla voitoilla on kuitenkin itsenäisyyttä ja kansallista identiteettiä vahvistava merkitys.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Lordin voitto olisi ollut osoitus siitä, että Eurooppa halusi ilmaista olevansa tyytymätön Venäjän politiikkaan on lähinnä sairaan, mielipuolisen ajattelun tuotosta.

Mitä tekemistä Venäjällä on Suomen kanssa? Ilmeisesti Venäjän mielestä paljonkin.

Sairasta.

Hyvä Suomi!

Vierailija

Xandris:

Lainaus:

Äh, logiikka kaiketi on, että muu Eurooppa äänesti ketä tahansa muuta kuin Venäjää, protestiksi.

Vaikka venäläiskappale (venäläisten mielestä) olikin kirkkaasti paras...

Vierailija:

Vierailija

Nyt Suomi on enemmän osa Eurooppaa, kun voitti euroviisutkin. Samoin Viron ja Latvian kohdalla maiden euroviisuvoitot vauhdittivat maiden henkistä integroitumista muuhun Eurooppaan.

Suomi on nähty Venäjän jatkeena ja Nyky-Venäjä näkisi luultavasti mielellään Suomen Venäjän jatkeena vieläkin tiiviimmin. Tällainen voitto on omiaan lyömään kiilaa tällaiseen näkemykseen. Etenkin, kun voittajina olivat tällaiset pelottavat monsterit.

Kyllä tällaisella voitolla on vahva symbolinen merkitys. Ja pitäähän ne kisatkin järjestää täällä ensi vuonna.

Vaikka en pidä Lordista, olen kuitenkin ihmeissäni ja iloinen tästä voitosta. Itse asiassa pidän sitä suurena ihmeenä. Aika näyttää onko tämä ihme hyvästä vai pahasta.

Vierailija

Vaikka venäläiskappale (venäläisten mielestä) olikin kirkkaasti paras...

Vierailija:

Lainaus:

.

Mitä tekemistä Venäjällä on Suomen kanssa? Ilmeisesti Venäjän mielestä paljonkin.

Eli ei Suomella siinä mitään erityismerkitystä olekaan, veikkaan.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Että olen iloinen, että Suomi juuri nyt voitti euroviisut. Se liittää meidät ikäänkuin vankemmin muuhun Eurooppaan, etenkin kun täysiä pisteitä Suomelle antoivat nimenomaan vanhat Euroopan maat.

Ja aina siitäkin saa iloita, kun Suomi päihitti Venäjän.

Vaikka Lordi-yhtye lähinnä kammoksuttaa minua, tällä voitolla on varmasti joku merkitys. Se ei tapahtunut sattumalta, vaan se järjestettiin Suomelle. Ja nyt tarkoitan jotakin suurempaa kohtalon kättä, en sitä, että voitto olisi manipuloitu Suomelle, koska sitä se ei ollut.

Vierailija

Mutta siis tuosta logiikasta. Se on se vanhavenäläinen ajattelutapa, että jos et ole meidän puolellamme, olet meitä vastaan. Tappiota selitetään herkästi sillä, että " meistä ei muutenkaan tykätä" .

Vierailija

Että olen iloinen, että Suomi juuri nyt voitti euroviisut. Se liittää meidät ikäänkuin vankemmin muuhun Eurooppaan, etenkin kun täysiä pisteitä Suomelle antoivat nimenomaan vanhat Euroopan maat.

Ja aina siitäkin saa iloita, kun Suomi päihitti Venäjän.

Vaikka Lordi-yhtye lähinnä kammoksuttaa minua, tällä voitolla on varmasti joku merkitys. Se ei tapahtunut sattumalta, vaan se järjestettiin Suomelle. Ja nyt tarkoitan jotakin suurempaa kohtalon kättä, en sitä, että voitto olisi manipuloitu Suomelle, koska sitä se ei ollut.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat