Voinko mä nyt luottaa että 11päivää/3pv ennen menkkoja tehty nega on varma??

Vierailija

Kyselee

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Toisilla hormonia alkaa erittymään enemmän/nopeammin kuin toisilla. Eli et voi luottaa testiin vaikka ovulaatiopäivä olisikin varma. Hormonin erityksessä ON yksilöllisiä eroja myös. Itselläni kp 32/28 näytti negaa, kuten myös seuraavana päivänä. Vasta kp 34 oli plussaa ja sekin vasta terveyskeskuksessa. Siskollani oli joskus kp 36 tienoilla terveyskeskuksen testeillä HEIKKO positiivinen eli kotitesteillä hänelläkään ei vielä näkynyt mitään.

" et voi tietää koska alkio kiinnittyy, siinä yksilöllisiä eroja. Vasta kiinnityttyään alkaa raskaushormonia erittyä enemmän"

Vierailija

Nega ei ole koskaan aivan täysin varma, koska voi olla että hcga ei ole ollut näytteessä jostain syystä tarpeeksi. Noilla kiertopäivillä se on vielä ihan todennäköistäkin.

Vierailija

a ) jos asiaa ei ole testattu ovulaatiotestillä. Kipu ei ole luotettava merkki. Se voi tietty liittyä ovikseen, mutta silti.

b) raskaustesteistä osa on herkkiä, eli reagoi pieneenkin määrään istukkahormonia. Jos kuitenkin testasit tavallisella testillä, se ei välttämättä ole herkimmästä päästä, eikä niinollen välttämättä näytä vielä raskautta, vaikka se olisi jo alkanut

c) et voi tietää koska alkio kiinnittyy, siinä yksilöllisiä eroja. Vasta kiinnityttyään alkaa raskaushormonia erittyä enemmän

nämä nyt ainakin tulivat mieleen

Vierailija

Riippuen testin herkkyydestä se voi näyttää plussan vasta kun menkat on oikeasti myöhässä. Itselläni apteekin oma raskaustesti näytti esikoisesta plussan kp 25/25. Ovis oli ollut 13 päivää aikaisemmin (myös kivut minulla...). Tästä kakkosesta testi näytti positiivisen vasta kp 28/25, vaikka ovis oli ollut samaan aikaan kuin esikoiselta. Testasin siis ekan kerran negan 25/25, sitten 27/25 ja viimein plussan 28/25. Niin ja kakkosen kohdalla tein Acon 10-testin * 3, joka on siis herkempi kuin apteekin oma ja lupaa näyttää plussan 7-11 päivää hedelmöittymisestä. Vaan ei näyttänyt mulla.

Joten älä tosiaan luota noin aikaiseen testitulokseen!!!

Vierailija

JOS bongasit oviksen testillä, niin se todennäköisesti oli kohdallaan, etkä ole raskaana. Hedelmöittyneen alkion kiinnittymiseen ja raskaushormonin erittymiseen menee yleensä reilu viikko.

MUTTA jos ovis on mutua, perustuu limaneritykseen tai kierron keskivaiheeseen, niin et voi olla varma. Ovulaatio nimittäin heittelee säännöllisenkin kuukautiskierron omaavalla naisella päiväkaupalla. Raskaustesti mittaa tuota alkion kiinnittymisen jälkeen erittyvää hormonia, joten jopa kuukautisten alkamisaikaan tehty testi voi hyvin näyttää negaa, vaikka oletkin oikeasti raskaana.

Ja joillakin ilmeisesti raskaushormonia alkaa erittyä hitaammin kuin reilun viikon kuluttua hedelmöitymisestä.

-nimim. kahdesti vasta viikon kuluttua kk-alkamispäivästä plussannut-

Vierailija

Ei sitä synnytykseen voi verrata, mutta ei ap tainnut niin tehdäkään, eikös vaan ap?

Oviskivut voivat olla tosiaan HELVETILLISIÄ. Mulla oli myös, mutta synnyksen jälkeen kivut ovat kadonneet.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat