Taidan olla tosi huono äiti :(

Vierailija

Jätin vauvan yksin itkemään itsensä uneen.

En jaksa enää. Vauva ja taapero kiukuttelevat kumpikin koko ajan, eikä kumpikaan suostu nukkumaan päiväunia.

Tekisi mieli löydä ja lujaa.

Taidan myöntää tappion ja palata takaisin työelämään. Ei minusta ole kotiäidiksi edes sen vertaa, että jaksaisin hoitaa vauvan kotona 1 vuoden ikään :(

Kommentit (13)

Vierailija

Helpotti kun sai taas vähän purkaa pahaa oloa ja löytyi edes muutama kohtalotoveri :)

Kyllä tämä tästä, vauva nukkuu nyt ja esikoinen katsoo videoita.

Esikoisella on tosiaan aika järkyttävä uhma ja samaan aikaan hän on jättämässä päiväunia pois. Vauvakin on huono nukkumaan päiväunia ja tuntuu, että en saa hengähtää hetkeäkään yksin koko päivän aikana.

Onneksi mies tulee kohta kotiin ja pääsen yksin jumppaan.

-ap-

Vierailija

muistele myös niitä hetkiä kun sait pienokaisesi ensimmäistä kertaa syliisi. Pirun rasittavia ne on välillä, mutta ne ovat sinun omiasi ja vain kerran pieniä. Hae ne kainaloon ja menkää yhdessä nukkumaan. Tekee varmasti hyvää teille kaikille.

Tsemppiä.

Vierailija

SITÄ MÄ EN OLE IKINÄ YMMÄRTÄNYT? Täällä ihannoidaan niitä joilla on se kaksi lasta ja haukutaan yhden lapsen vanhempia. JAKSAMPA AINAKIN HOITAA OMANI KUNNIALLA JA VIELÄ ILOLLA.

Vierailija

Ensinnäkin: kukaan yhden lapsen äiti/lapseton tai ylipäänsä sellainen, jolla ei ole samaa elämäntilannetta koskaan ollut ei voi sinua ap tuomita.

Toiseksikin: on kaksi täysin eri asia miettiä joskus väkivaltaisia ajatuksia ja se, että panee ne toimeen.

Kolmanneksikin: toimit aivan oikein, kun menit pois ennemmin kuin aloit vauvaasi ravistella/ hänelle huutaa.

Äärimmäinen väsymys teettää hulluja asioita. Älä ala edes ajatella, että sinä olet noiden tunteiden takia huono äiti. Melkein jokaisella on joskus äärimmäisessä väsymyksen ja turhautumisen tilassa väkivaltaisia ajatusvälähdyksiä, mutta onneksi on harvinaista, että niitä toteuttaa.

Tietysti ne ovat hälytyskello, ja sinun kannattaa nyt yrittää saada apua. Hoitoapua lapsille.

Onko varmaa, ettei sinulla saata olla myös synnytyksen jälkeistä masennusta, sekin lisää lyhytpinnaisuutta. Ja saattaa iskeä vasta kuukausien kuluttua synnytyksestä.

Juttele neuvolassa jaksamisestasi, pyydä apua kavereilta ja sukulaisilta, mikäli mahdollista.

Meillä on muuten lapsilla sama ikäero, 1v11kk. Muistan hyvin, kuinka väsytti ihan tajuttomasti, kun esikoinen luopui päikkäreistä juuri vähän yli 2-vuotiaana. Itselleni oli apua siitä, että vaikka kuinka väsytti, raahauduin puoliltapäivin ulos puistoon lasten kanssa. Vauva nukahti siellä päiväunille ja esikoinen leikki. Minä luin vaikkapa sanomalehden siinä ja se virkisti.

Mikä sitten sinulle sopisi hengähdyshetkeksi, se sinun pitää itse keksiä. Mutta noissa tunteissasi siis EI ole mitään tavatonta tai hävettävää!!!!

Vierailija

Mistäpä sitä kukaan etukäteen tietää kuinka rankkaa se voi olla. Lapset ovat erilaisia ja aikuiset myös.

Ap:tä voi vaan lohduttaa että huominen on jo varmaan parempi. Pahoja ajatuksia on varmasti kaikilla vanhemmilla ja saakin olla kunhan eivät teoiksi ylly.

Vierailija

Mä ne käsitä.. Miksi pitää työntää pentua maailmaan ja sitten ne laitetaan muitten hoidettaviksi kun ei niitä jaksa hoitaa? Eikö sillon kannattais vaan ihailla muitten vauvoja ja jättää tekemättä!

Vierailija

Yksi asia tosin pisti silmään. Osaako 1/2-vuotias vielä kiukutella? Väsyneenä se tietysti voi siltä tuntua. Itsekin nukutin eilen pienintä 2 tuntia iltapäiväunille! Itse siinä väsyi moisesta..

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat