Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joiden mies/itse on yrittäjä!?

Vierailija

Mikä on teillä yrittäjän työaika? Käykö hän päivät töissä ja hoitaa illat paperihommia? Jääkö yrittäjällä aikaa perheelle? Jos yrittäjällä on työllisiä niin onko heihin läheiset välit ja yrittäjä viettää vapaa-aikaa heidän kanssa?

Minun mies on yrittäjä ja tuntuu, että tämän 2v mitä yritys on nyt ollut pystyssä on meidän välit vain huonontuneet. Miehellä ei riitä enää aikaa perheelleen ollenkaan. Paperihommat, työt ja työlliset vievät suuren osan ajasta ja vapaa-aikaan mies haluaa viettää kavereiden/työkavereiden kanssa.

Tiedän olevani kohtuuton jos käsken miehen valitsemaan yrityksen ja perheen väliltä, mutta tuntuu, että pian muu ei enää auta. Voin sanoa, että yritys on tuhonnut meidän parisuhteen! Miehen mielestä minun pitäisi jaksaa kannustaa häntä ja odottaa kun hän on töissä. Tuon jaksaisinkin, mutta kun se vähäkin vapaa-aika menee kavereiden kanssa ollessa niin sitä minun ei tarvitse kestää! Ja sitten kun harvoin ollaan yhdessä niin mukava päivä kääntyykin hyvin helposti riidaksi (minulla kai liian suuret odotukset yhteisestä päivästä).

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Kurjaa kuulla miehen suusta tollaista. Arvostaako sun miehesi sitten edes sitä, mitä sinä teet kodin hyväksi? Jos ei häntä itseään kotijutut kiinnosta.

T: 7, 10

Vierailija

Se on henkilökysymys. Ne, jotka HALUAVAT olla poissa kotoa, ryhtyvät yrittäjiksi, koska sillä voi aina helposti perustella, miksi on pakko matkustaa jne.

Tiedän tämän, koska olen siis itsekin yrittäjä (kirjoitin jo aiemmin jonkun viestin). Minun motiivini olla yrittäjä on 1) se, että saan olla enemmän lapseni kanssa kuin jos olisin palkkatyössä, 2) saan myös matkustaa ja tehdä omia juttujani aina, kun koen sen olevan itselleni tarpeellista ja se käy perheelleni (aina en kyllä itsekään kysy mitään lupia).

Jos tulee miehen kanssa jotakin sanomista niin aina voin vedota siihen, että yrittäjänä ei pärjää, ellei pidä ammattitaidostaan, verkostoistaan ym. huolta. Sitä syytä on kenenkään vaikea kumota.

Silti ap:n miehen arvojärjestystä pitäisi mielestäni pohtia tarkkaan uudelleen. Hän vaikuttaa sellaiselta mieheltä, joka ei ole koskaan pysähtynyt ajattelemaan muuta kuin itseään.

Ehkä ap:n kannattaisi alkaa rakastaa itseään vielä paljon enemmän ja ottaa omaa aikaa. Nyt mies ehkä pitää häntä itsestäänselvänä tapauksena eikä koe mitään tarvetta miellyttää häntä. Jos tilanne muuttuisi niin, että ap:ssa alkaisi näkyä enemmän merkkejä menestyvästä ja hohdokkaasta itsenäisestä naisesta, jolle miehen menot eivät ole niin tärkeitä, niin ehkä se avaisi myös miehen silmät.

Jotakin ratkaisuja ap kuitenkin tarvitsee. Ei tuollaista elämää tarvitse kenenkään elää.

Vierailija

Sunnuntai iltaisin hoitaa paperihommia. Mä olen tän asian hyväksynyt ja antanut " siunaukseni" yrittämiselle. Sillä lailla olen mukana auttamassa miestä. Mä en viitsi motkottaa pikkuasioista, tiesinhän mitä tää tulee olemaan. Nyt meillä on vähän yhteistä aikaa, mutta ei voi sanoa silti että, huonosti menisi. Mulla on asiat itselläni sillä tavalla hyvin, että lapset ovat jo isompia, ja en tunne olevani pelkkä siivooja/lastenhoitaja.

Haavehan tietysti on se että, aina asiat ei ole näin. Vaan joskus yrityksellä menisi niin hyvin, että itse ei aina tarvitse olla paikanpäällä.

Vierailija

mutta se ei haittaa kun lopun ajan hän viettääja haluaa viettää perheen kanssa. yrittäjyydessä on se huono puoli, että työaikaa on tosiaan vaikea erottaa vapaa-ajasta, mutta perheen laiminlyönti vapaa-ajalla kuulostaa huonolta. Kannattaisi pistää mies seinää vzsten tuossa perheen kasvatus asiassa. Toivon mukaan saatte asiat selvitettyä.

Vierailija

Eli miehella on rakennusfirma ja silloin kun on joku projekti, han tekee toita tosi paljon, melkein kellon ympari, mutta sitten on taas pitka patka etta on paljon kotona. Han ei ole tyonarkomaani, ja on valinnut yksityisyrittajyyden juuri siita syysta etta haluaa viettaa enemman aikaa perheen kanssa. Se onkin meilla toteutunut tosi hyvin. Miehelleni ei myoskaan mitenkaan soveltuisi kahdeksasta neljaan tyyppinen tyo, vaan hanen taytyy olla oman itsensa herra. Taytyy sanoa etta pari vuotta meni kylla siihen etta oppi kasittelemaan omasta yrityksesta ja ylos/alas rytmista tulevaa stressia. Mutta nyt menee oikein hyvin, ja minakin olen oppinut elamaan rytmissa mukana. Eli kun tekee paljon toita, teen paljon enemman omia juttujani lapsen kanssa, ja tapailen kavereita joilla myos lapsia, tehdaa lapsen kanssa reissuja jne ja myos palkkaan apua hoitamaan lasta etta saan edes hieman aikaa itselleni. Ja sit taas kun isi on toissa, mina paasen enemman omiin rientoihini, kuntosalille, ulos ystavien kanssa, seka vietetaan yheista aikaa paljon perheen kanssa.

Vierailija

Sillä mies on itse sanonut, että hänen tehtävänsä täällä maailmassa ei ole hoitaa ja kasvattaa lapsia. Hänelle on jotain muuta!

Ymmärsin tuosta, että hän on liian hyvä ja fiksu, että hänen elämäänsä voisi tuhlata perheen kanssa olemiseen ja työ on taas niin tärkeää, että sitä mies voi tehdä :/

Vierailija

niin aikaa menee enemmän kun tulevaisuudessa (näin siis periaatteessa, käytännössä voi olla toisin...)

Alussa yritykseen menee aikaa, koska pitää luoda asiakaskunta. Usein on myös velkaa--->paineita että homma alkaa toimia. Myös rutiinit puuttuvat ja yrittäjä saattaa kasata liikaa tehtäviä harteilleen, esim. kirjanpidon, siivouksen ymv. jotka voisi ulkoistaa.

Uuden yrityksen alussa on paljon työtä, mutta jos homma jatkuu samana vielä parin vuoden kuluttua, on miehesi menetetty. Puhu asioista, ja anna hänelle aikaa&tilaa tehdä töitä. Mutta älä jousta liikaa, vain tässä alkuvaiheessa...! Ja koita auttaa miestäsi, tee pikku hommia hänen apunaan jos se suinkin on mahdollista:) Vie joskus hänelle ruoka työpaikalle, ole kiinnostunut siitä mitä hän tekee jne. Vaikka vapaa-aikaa on vähän, nin silloin ei pidä suorittaa, vaan voitte nauttia jos siitä että makaatte sohvalle toistenne kainaloissa;)

Ehkä hän pakenee kavereidensa luokse, koska saa heidän luonaa saunoa ja grillata rauhassa, kotona häneltä " vaadittaisiin" koko ajan 110% läsnäoloa ja kaikenlaisia juttuja. Nyt tehdään sitä ja sitä, käydään siellä ja siellä, tänään pystytät sen pyykkitelineen jne. Ei kiva:(

Vierailija

Ihan viikonloput on vapaalla, ja iltaisin on kotona jo viimeistään klo 18. Ja iltaisin ihan perheen kanssa on, ei tee koko ajan paperihommia, joskus tietty. Eli ei sinänsä eroa siitä juuri yhtään, että olisi toisen palveluksessa.

Vierailija

mies vaan yrittää ymmärtää (ainakin välillä) mun kannalta tätä asiaa. Nyt viikonloppuna just viimeksi asiasta keskusteltiin ja nyt sitten saan ainakin kaks iltaa viikosta semmosta, että mies tulee aikasemmin kotiin ja pääsen yksin johonkin. Meillä mies tykkää reissata ja mulla ahdistaaa sekin, kun pääsen kyllä matkoille mukaan, mutta siellä mun sittten pitäis suunnilleen palvoa maata miehen jalkojen alla, kun on iihanaa olla yhdessä. Ja sitten taas loman jälkeen alkaa arki, joka on yksin mun harteilla. Meillä kyllä kans on parisuhde kärsiny miehen yrittäjyydestä. Tosin meillä on rakennusprojekti kesken ja sekin verottaa paljon miehen aikaa, mutta nyt on rakennus jääny vaiheeseen ja mies on vaan töissä. Enpä osaa lohduttaa muuten kuin sanomalla, että tiedän tunteen. Yritä vielä keksustella miehen kans asiata ja siitä miltä sinusta tuntuu.

Vierailija

Mies on paljon poissa=minä huomautan/nalkutan

Minä nalkutan=Mies on enemmän pois kotoa...

Mutta olen myös huomannut sen, että jos en sano miehelleni asioista niin hän ehkä kuvittelee, että minulla on kaikki ok ja on hyvillä mielin pois paljon kotoa :)

Toisaalta on hyvä olla kotona yksin (lasten kanssa), mutta mieltä vaivaa lähes koko ajan se, että olisi miehenkin aika jo ottaa vähän vastuuta perheestään.

ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat