Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kertoa

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Minua on alkanut vaivata vauvakuume tai on se ollut jo pidemmän aikaa, mutta nyt itsellä sellainen ajatus että vauva voisi tulla.

Mutta ongelmana on se että miten sanoisin miehelleni että vauva olisi tervetullut?

Itse lähenen jo kolmea kymppiä että iänkin puolesta olisi jo korkea aika tehdä asian eteen jotaan.

Ja sitten mielessä sekin että mitä jos en tule raskaaksi heti niin kuinka turhautuneeksi tulee jne.

Käytän minipillereitä ja minulle ei tule kuukautisia ollenkaan, joten kaiketi minun ennen raskaaksi tulos kannattaisi odotella kuukautisia ennenkuin aloittaa yrittäminen kenties?

Vähän sekavia ajatuksia, mutta tuntui että tarvitsi jonnekin kirjoitella asiasta.

Kommentit (3)

Vierailija

Rohkeutta se vaatii sen tiedän, mutta jotenkin se tuntuu vaikealta vaikka monista vakavista asioistakin puhumme, mutta tuntuu silti vain että tämä vauva asia on niin suuri. Ja myöskin kaiketi se pelko että mitä jos mies ei olekaan vauvan kannalla. (vaikka minusta hän kyllä pitää lapsista)

Tuntuu vain että lykkään ja lykkään tätä asiaa joka päivä eteen päin, jos sitten ensi viikolla tai jos vasta ensi kuussa tai jos vasta syksyllä jne jne.

Vierailija

Luultavasti mieskin on jossakin vaiheessa pohtinut asiaa. Kannattaa puhella myös peloista ja esim. siitä, että todennäköisesti ei aivan heti tärppää.

Sitten kun olette (yhteisen!) päätöksen tehneet, en näe kyllä syytä, miksi yritystä ei voisi aloittaa heti pillereiden poisjätön jälkeen.

Onnea asialle!

Vierailija

Aloin puhua miehelle, kuinka paljon haluaisin jo lapsen. Minulla biologinen kello kilkatti aika kovalla ja mieskin läheni jo kolmeakymppiä, joten ihan avoin hän oli ajatukselle (mikä sinänsä yllätti hieman). Puhuin paljon lapsen ihanuudesta mutta myös niistä negatiivisista puolista ja siitä, kuinka ne ratkottaisi. Mies totutteli ajatukseen pari kuukautta ja sanoi sitten, että juu, yritetään vaan. Nyt meidän poikamme on jo yli 1 v ja toista kuumeillaan. Mies alkoi kakkosen kuumeiluun paljon minua aikaisemmin! Hän on aivan rakastunut poikaamme ja sanoo usein, tyyliin " Vähän meillä on hieno pikkuinen, koska tehdään lisää?"

Eli siis summa summarum - meillä pehmeä asian esittely ja se, että mies sai ajatukseen totutella rauhassa (en siis joka välissä tyrkyttänyt vauva-ajatusta hänelle, joskus vaan sopivasti vihjailin), toimi hyvin.

Uusimmat

Suosituimmat