Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤¤Ensikot vk 21¤¤¤

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ei tainnut olla vielä uutta pinoa...en ainakaan löytänyt?!?!

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

no nyt oli meilläki ensimmäinen äänekäs yö. Pertsa itkeskeli/kitisi muutaman tunnin (3). Sai sellaisia Pikku-Millin kuvailemia rintaraivareita. Tissi olis tarjolla, niin älytön tohina vain alkoi, suu auki heiluttaa päätä ja hamuaa ku pöllön poikanen, eikä näin ollen saa mitään aikaseksi ja huuto kovenee. Rauhottui kuitenki sit viereen nukkumaan ja nukkuikin siinä aamuun asti... tai oikeemmin sanottuna puoleen päivään asti. 10:00 herättelin tissille ja sit taas nukahti uudestaan.

Ajattelin, josko olis ollu vatsavaivoja... Mies kävi ostaan varuilta cuplatonia, mut siinä ei annostusta nuin pienelle. Onko kokemusta? Saako sitä antaa ja jos niin kuinka paljon? Olen tottunu antaan sitä hieman isommille (aikuisille).Tietty neuvolasta osaavat neuvoa...

Imetystä mulla kans tarkotus jatkaa niin kauan kun vain maitoa riittää. Ihan täysimetystä tuskin kuitenkaan, vaan kiinteiden ruokien lisänä... Saas nyt sit kuitenki nähä.

Raskautumisesta oli kyselyä... Meillä oli eka treffeistä (sokko-sellaiset) puhetta, että sit tulee, jos on tullakseen. Tiesin, että kovin helpolla ei taida tulla, sillä entisen aviomiehen kanssa yritystä oli 2,5vuotta tuloksetta. Noh, 2,5 vuotta meni taas ennen kuin tärppäs. Nyt edelleen sama ajatus, toinen saa tulla sit ku on tullakseen. Emme estä =)

Kuten kuitenki jo aijemmin mainittin, nyt jo surettaa se, että toiselle ei ole mahollista antaa näin paljon huomiota, kun tälle esikoiselle :/

Iglu, toivottavasti Kertun kivut helpottaa nyt kun saitta lääkkeet!

Päikkäreistä kyselit... Meillä ei vielä sen kummempaa rytmiä. Just eilen miehelle asiasta sanoin, et pitäs alkaa pikkuhiljaa sellaista luomaan, ettei ihan mahottomaksi mene... Mut onhan tuo ääpäle vielä niin pikkuinen...

Nyt taas viihdyttään komistusta =)

Lisa & Pertti 11vrk

Vierailija

Tervetuloa Katju Ensikoihin! Meitä ei täällä vielä paljo olekaan. Meitä on täällä pari siitä Oulun lähettyviltä...

NapNap: Mulla on kans mese ja pistän osoitteen vaikka sähköpostina ku mullaki on saman tyyppinen osoite ni en viitsi tänne sitä laittaa!

Tänne ei muuten mitään ihmeempiä. Tiistaina on neuvola ja sitä tässä innoissaan odotellaan :)

Marika & Eetu

Vierailija

Hitsit mulla on jalat kipeenä, kävelin eilen Naisten Kympin. Duuniporukalla oltiin, viime vuonna oltiin myös. Kyllä teki hyvää!

Täällä arki rullaa ihan normaalisti, ei mitään ihmeempiä... tyttö kasvaa kovasti. Tyttö on ruvennut kovasti juttelemaan ja nauraa ääneen, joka päivä tulee uusia ääniä suusta.

Vierailija

Tervetuloa Katja meihin Enskoihin. Itsekin liityin vasta raskauden loppupuolella (vkoja oli yli 30 kasassa). Meidän neiti on vkon teidän herraa nuorempi. La oli vasta 12.4. mutta taisi tyttö olla yhtä hätäinen kuin äitinsä =)

Lisäilen muuten teikäläisiä tuonne mesen listoille. Itse aina pyörin tässä koneen läheisyydessä kun joudan ja jos olen busy, tarkoittaa se sitä, että olen luultavasti hollilla, mutten niin varma kerkeänkö vastailemaan tai sitten baby on sylissä ja vastailen hitaasti (mutta varmasti).

Meidän neiti on taas aloittanu yösyömiset. Argh. Ja sillä on masuvaivoja. Mietin vaan johtuuko a)antibiooteista b)panadolisupoista c)dvitamiinista vaiko d)mun ruokavaliosta vai e)niistä kaikista?

Mä en jaksa nyt mitään sen kummempia tässä kirjotella. Tänään mennään leffaan ja K menee mummolle hoitoon. Sillä aikaa kaveri tekee meillä meille ruokaa (sain sellasen lahjakortin häneltä synttärilahjaksi). Huomenna on sitten iltapvällä se kirurgin tapaaminen. Katsotaan, mitä hän meinaa luomesta.

I ja K

Vierailija

Neljännestä kierrosta tais meilläkin tärpätä. Ne kolme ekaa oli kyllä sellasia, että ei ees otolliseen aikaan päästy oikeen yrittämään... Hyvä on, että meni edes sen verta, että kerittiin toisiimme vähän tutustumaan ;) Vajaa kuukausi tapaamisesta meillä oli jo se asenne et tulee jos on tullakseen... Kaikesta huolimatta mä kerkesin olemaan jo ihan varma siitä, etten ikinä tulisi raskaaksi.

Mulle ei oo kyl kukaan sanonu, että sektion jälkeen pitäisi vuosi odottaa, mut onpa tuo ihan järkeen käypää, että kohtukin sitten pysyy kasassa jne.

Imetyksestäkin oli puhetta. Yritän nyt tuottaa tuota omaa maitoa mahdollisimman pitkään. Pelkään vaan, että ei heru pumpulle sinne kuuteen kuukauteen saakka, mutta saa nähdä. Toistaiseksi on oma maito riittänyt =) Kiinteiden maistelua olen ajatellut aloitella kanssa siinä neljän kuukauden kieppeillä, mutta katsotaan...

P ja K

Vierailija

Juu, meidän tyttö kakkaa nykyään aika harvoin, viimeksi oli 7 päivän väli... mutta on tosiaan ihan normaalia, varsinkin lapsilla jotka saavat rintamaitoa.

Vierailija

Aluksi eiliset 2-kuukautisneuvolaterveiset. Neiti kasvaa huimaa vauhtia =) Painoa oli 5560g ja pituutta 57,9cm(vähän nuo tarkkuudet pituudessa epäilyttää. Kolmessa viikossa oli tullut 950g ja 3,4cm lisää!!! Ja minä kun olen ollut paniikissa kun neiti syö niin vähän. Suositushan on se 1/6-1/5 painosta ja meidän neiti syö ehkä 7-8dl, kun sellainen litran verran ois hyvä. Taidan lypsää hälle aikamoista kermaa =D

Juu ristiäisistä sen verta kanssa, et meil ei neidillä ollut kastepuvun alla mitään tai no vaipan päälle laitoin pikkarit etteivät vaipan kuviot ainakaan loista läpi. Kahvikupit laitoin jo hyvissä ajoin aamulla ja keittimenkin latasin ennen seremoniaa. Siinä sitten sopivan tilaisuuden tullen sen napsauttaa päälle. Hyvä on varmasti varata laseja ja vesi/mehukannu, ettei ihmisten tarvitse erikseen pyytää. Eipä kai nyt sen kummempia. Tilaisuus on yleensä läheisten kesken, joten tuskin on kauhean muodollista.

Tänään on luvattu vettä, mutta ulkona paistaa juuri nyt aurinko, joten taidan lähteä reippailemaan koiran kanssa. K nukkuu parvekkeella vaunuissa. Tarvii varmaan töniä isäntää vähän hereille, että reagoi jos neiti herää siellä.

P ja K 2kk1pvä

Vierailija

Ankalla ja Lisalla on luvassa/ollut mukavia hemmotteluhetkiä =)

Käytiin sitten tosiaan siellä lekurilla sunnuntaina ja neiti sai antibiootit siihen tulehtuneeseen mansikkaluomeen. Lisäksi kirjoitti reseptin sellaista puuduttavaa rasvaa (tehoaa vain pari tuntia ja saa laittaa korkeintaan kolmesti päivässä) ja sanoi että panadolsuppoja voi hyvin antaa kolmesti päivässä. Hyvä niin. Muutoin neiti itkee niin kovasti pissatessaan =(

Meillä on neiti syönyt viime aikoina aika vähän, lieneekö syynä ollut tulehdus. En kuitenkaan ole huolestunut, koska on ollut pääasiassa hyväntuulinen. Viime yönä nukkui 8 h putkeen, söi ja nyt on taas nukkumassa partsilla.

Mites teidän päikkärit? Neiti nukkui eilen 10-23 yhteensä ehkä kolme tuntia ja nekin tosi pienissä pätkissä. Lähinnä torkahti hetkeksi.

Joopa joo. On tää äitiys välistä niin raskasta, mutta toisaalta myös kovin antoisaa. Ollaan ajateltu, että Kertun täyttäessä vuoden, aloitellaan toisen yritystä. Haluaisin kyllä aikasemminkin, mutta tarkoitus olisi saada opinnot plakkariin tässä välissä.

I ja K (huomenna 2kk)

Vierailija

NapNap: Joo raskaana oltiin vuosi sitten. Tasan vuosi on plussasta :) Voi ku tulee haikee olo ;) Aika nopeasti se tais tärpätä niinku isi sanoo et kerran kontas yli ;) Söin pillereitä vielä alkuvuodesta ja sitten sitä melkein heti oltiinki raskaana ku lopetin... Edellisenä vuonna tulin samoihin aikoihin raskaaksi mut se sit meni kesken mut onneksi sit viime vuonna onnistu ja on nyt ihana pikkumies :)

Kuinka kauan muuten meinaatte imettää? Mä oon aatellu et sinne 6 kuukauteen täysimetyksellä jos vaan poika pysyy tyytyväisenä! 2 viikon päästä kyl sais alkaa maisteleen kiinteitä et saa nyt nähdä...

Nyt syöttään ja itseki pukemaan!

Vierailija

Aika ihanalta kuulostaa tuo teidän vauva-arki, vaikkei se aina niin ruusuista oliskaan. =) Hyviä vinkkejä oon teiltä täältä noukkinu + mesessä oon kans saanu paljon hyviä neuvoja. Että kiitosta vaan... =)

T: pikku hiljaa perässä tuleva Burde

PS. Penni-Enni ilmi selvästi tykkää tästä palstasta, kun heti alotti hirmusen elämän mahassa, kun tänne tulin.

Vierailija

Kiitti Marikalle vinkeistä=) kävin ostamassa kastemekkoon tänään ruusukkeen kun en oikein edellisestä tykännyt..turhan iso. Meillä on tuo kastemekko ollut mulla ja siskoni lapsilla, viimeksi -90 siskon nuorimmalla tytöllä josta tulee myös meidän neidin kummi=)

Sen kummempia ei tähän päivään kuulukaan, huomenna pitäis ne siivouksetkin alkaa...typy menee hoitoon niin saadaan rauhassa siivoilla.

Nyt kattomaan CSI:ta...!

Vierailija

Tyttö torkahti sitteriin. Se nukahtaa aina melko nopeasti ekoille päiväunille aamuherätyksen jälkeen. Muuten se ei päivällä välttämättä kovin hyvin nukukaan, vaunuissa tai autossa nukahtaa kyllä, mutta ei kotona.

Meillä on ollut ajatuksissa mennä ensi vuonna naimisiin, loppukesästä tai alkusyksystä. Sen jälkeen mä haluaisin varmaan ruveta toista lasta yrittämään. Tulitteko muut kuinka " helposti" raskaaksi? Meillä yritettiin neljä kiertoa, eli melko nopeasti, vaikka se silloin ikuisuudelta tuntuikin.

Marika taisi näihin aikoihin viime vuonna olla jo raskaana...?

Vierailija

Jos joku haluaisi osoitetta laitella...? Mulla on se muotoa etunimi.sukunimi, joten en viitsi sitä täällä paljastaa...

Tai haluaisiko joku sähköpostitella? Mulle voi laittaa viestiä osoitteeseen napnap@netti.fi

Meidän tyttö naureskelee ääneen! On kyllä mainion kuuloista! Kunnon kikatusta...

Hyviä ristiäisiä kaikille!

Vierailija

Ankka: Kerro tosiaan sit niistä vaipoista ku olen itseki aikonu kokeilla mut ehdit ensin ni odotellaan sinun kommentteja :)

Lisa: Täällä on sama homma ku isi on kotona aamulla ni yhdessä loikoillaan sängyllä ja ihastellaan :) Kyllä meidänki mielestä Eetu hymyili jo parin viikon ikäisenä eikä ne kyl niitä vatsavääntöjä aina ollu :) Voi ku sais itseki aikaiseksi et menis hierojalle ku yläkroppa on ihan jumissa :(

NapNap on kyl ollu reippaana!

Iglu: Toivottavasti neidin olo paranee!

Meillä myös nukutaan päivisin sellaisia ½-1 tunnin pätkiä. Meillä on samanlaiset suunnitelmat toisen tekoon ku ilmeisti sektion jälkeen pitää odottaa se vuosi... Niin oon kuullu mut en oo varma!

Tänne ei muuten mitään uutta! Eetu kovasti porisee ja nauraa ääneen joka on tosi hellyttävän kuuloista :) Lattialla pyörähdetään heti mahalleen ja siinä sit aikansa ähisee ja sit menee hermot ku ei liikkeelle vielä pääse... Nyt täytyy lähtä aamupuuron syöntiin!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat