Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensimmäinen neuvola

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Melkein kahden vuoden tuskailujen jälkeen tärppäsi viimein ja nyt ollaan rv7. Ensimmäisen neuvolan sain kuitenkin " vasta" rv13? Onko muilla vastaavanlaisia ekoja kertoja, vai hätäilenkö suotta?

Tarkistin, että ensimmäiseni kohdalla (09/02) ensimmäinen neuvolakäynti oli rv10. Neuvolan säästölinjaa vai toisen lapsen?

Kommentit (5)

Vierailija

Itse soitin plussattuani 7+4 ja sain ajan 9+2. Sitten rv 12 oli niska-poimu ja viikolla 16 jo toinen neuvolakäynti, nyt rv21 oli rakenneultra ja kolmen viikon päästä sitten taas neuvola.

Terkuin: Je_Ni

Vierailija

ja ihan mielellään otin ensimmäisen käynnin vasta joskus 13-14 viikolle,koska silloin kuulen sydänäänet ja saan tiedon että siellä kohdussa tosiaan kasvaa ihmisalku.

toiselta menin ensimmäisen kerran vasta 14 rv....=)

kaikki tallaa tavallaan=)

Vierailija

Varmaan ovat kuntakohtaisia nämä ensimmäiset neuvola-ajat. Mulla,joka asun pienessä kunnassa niin ekassa kuin tässä kolmannessakin raskaudessa ensimmäinen käynti on sijoittunut viikolla 9+. Seuraava käynti on 4viikon kuluttua ja se on lääkärineuvola.

Vierailija

Ensimmäinen neuvola käynti olikin sit heti Rv 6 ja seuraava käynti neuvolalääkäri rv 10+2.

NP-utrassa olin Rv 12+3

Nyt tulevan kakkosen suhteen aattelin tossa keskiviikkona varata aikaa samalla kun käydään neidin kanssa neuvolassa! Saas nähä koska saadaan aika, kyseessä siis eri paikkakunta kuin esikoisen suhteen.

-Girl-, neiti 1v.3kk ja masukki rv 4+5

Vierailija

Ottakaa huomioon, että neuvolassakin on kiirettä joskus. Soittakaa plussattuanne, niin paremmin saa ajan sellaisille viikoille, kun itse haluaa. Jos on paljon " viikkokävijöitä" eli raskaana olevia, jotka käyvät viikottain neuvolassa, sen lisäksi paljon vauvoja ja ensikäyntiläisiä, on vaikeaa antaa aikaa, kun kalenterissa ei ole tilaa.

Samaten, kun viikolla on pyhäpäiviä, kuten tällä viikolla, vaikuttaa se uskomattoman paljon neuvolan viikkoon. Lisäksi vielä se, että moni haluaa mahdollisimman aikaisin aamulla tai myöhään iltapäivällä ajan neuvolaan, koska käyvät töissä. Yllättäen nämä ajat menevät sitten ensimmäisinä...

Rv 16 on kuitenkin se raja, kun täytyy neuvolassa käydä.

Uusimmat

Suosituimmat