Tyttöäni 3,5v kommentoidaan USEIN pyöreäksi, pullukaksi jne.

Vierailija

Huomaan, että se tyttöä itseään jo harmittaa. Miksi ihmiset sanovat kaiken mitä mieleen pälkähtää ääneen? 3,5v ei ole enää vauva ja tajuaa kyllä...

Käy ressukka sääliksi. :(

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

ikää kohta neljä, mutta se ei ole oleellista. Ei minusta ole ollenkaan pyöreä, pientä mahankumpua on ollut aina, mutta en sanoisi kyllä pyöreäksi missään tapauksessa.

Vierailija

No ruokaa annetaan MUTTA ei äiti piittaa vaan ÄRSYTTÄÄ MOUKAT jotka lapsen kuullen ihmettelevät pienuutta. Arvatkaapa miltä äidin sydämessä tuntuu kun pieni kysyy " äiti, miksi minä olen niin pieni?" Kyse on siis täysin terveestä ja normaalisti kehittyneestä lapsesta joka ei ennen näitä " viisaita" eukkoja ihmetellyt kokoaan. Neuvolalle 10+, asiallisesti ovat suhtautuneet.

Vierailija

Tyttöni on 99cm ja painaa 16,5kg. Hänellä on pyöreät posket, hymykuopat ja iso kihara vaalea tukka. Tyttö on aina ollut hirveän liikunnallinen ja ketterä.

ap

Vierailija

Yleensäkin on ihan helvetin moukkamaista mennä arvostelemaan toista.

Onhan ihmiset ihan hämmästyttävän tyhmiä, huonoja kasvattamaan ja muutenkin uusavuttomia nykypäivänä. Saanko minä siis tulla arvostelemaan sinun lyhyttä imetystäsi, rumaa miestäsi, yleistä tyhmyyttäsi tms? Vaikka vaan ihan kahden kesken?

Vierailija:

Lainaus:

Tämä ketju osoittaa jälleen todeksi sen, ettei Suomessa mistään saisi puhua suoraan. Kenelläkään muka ei ole ylipainoista, ei edes pullukkaa lasta, vaikka kaikki tilastot ja puhdas silmä näyttävät aivan toista! Menkää jo itseenne hyvät ihmiset!!!

Viikonloppuna yhdessä tapahtumassa tuli taas todistettua omin silmin, miten älyttömästi nykypäivän Suomessa on lihavia lapsia. Yhdelläkin hädin tuskin kouluikäisellä tytöllä takapuolen vako näkyi, kun lantiohousut oli niin kireät ja vyötärö kuin pallo. Uimahallissa sama tilanne, ylipainoisia lapsia on ihan liikaa ja se on fakta. Minua säälittää lasten puolesta, kun omat vanhemmat ovat kerta kaikkiaan niin hölmöjä, että kieltävät tosiasian. Me vanhemmat lapsemme syötämme ja heille rajat annamme, me täytämme ostoskorit ja teemme valinnat, eivät suinkaan lapsemme.

Se taas on asia erikseen, onko fiksua asiasta lapsen kuulleen mainita. Itse en niin tekisi, enkä ole ksokaan yhdellekään ystäväperheelle lapsensa selvästä ylipainosta huomauttanut. Jos sinua ap ja muutkin ketjulaiset asiasta huomauttelu niin kovasti häiritsee, niin tee nyt ihmeessä sille jotain! En oikein jaksa uskoa, että lapsesi hiukset tekisivät hänestä pullean näköisen. Ihan vinkiksi vain, ettei kenelläkään leikki-ikäisellä kuulu olla kumpumahaa, tai edes yhtään ns. löysää vatsassa.

Vierailija

Tämä siksi, että olen aina luullut olevani lihava lapsi, josta tuli lihava aikuinen. Juuri katselin vanhoja valokuvia ja olen oikeasti ollut ihan normaalinnäköinen- ja neuvolakortin mukaan normaalipainoinen lapsi. Teini-iässä jopa äitini sanoi, että olen ylipainoinen, vaikka todellakin olin hoikka. Luulen, että osittain siksi olen omaksunut " lihavan identiteetin" ja olen aikuisenakin ollut aika huoleton painoni suhteen. Kaikissa neuvoloissa ja koulun punnituksissa on aina hämmästelty painoani, vaikka olen näyttänyt ihan normaalilta jopa langanlaihoihin kavereihini verrattuna.

Omasta kokemuksestani pidän tärkeänä, että näitä asioita ei kommentoitaisi, vaan annetaisiin lasten olla rauhassa lapsia olivat he sitten pullukoita, laihoja, kömpelöitä jne.

Vierailija

kyllä tuo tyttö vaan kummasti osaa lukea rivien välistä. Kun joku sanoo esim " Ohhoh! Onpas tuo tyttö pyöreä!" tms.

Meillä ei puhuta painosta kotona. Miehen kanssa olemme ihan normaalipainoisia ihan luonnostamme, harrastamme molemmat paljon liikuntaa.

ap

Vierailija

Vaikka ylipaino onkin vakava asia (pienellä se on vanhempien vika, eikä häntä saa siitä nolata), tässä tapauksessa lapsi on kuitenkin aivan normaalipainoinen.

En voi käsittää, miten sallitte tuollaiset kommentit! Nyt vähän järkeä peliin ja takomaan typerysten päähän alkeellisia käytöstapoja. Ja sen voi kyllä tehdä lasten kuullen, oppivathan sitten samalla senkin, että vanhemmat puolustavat kun kiusataan ja että ketään ei saa ulkonäön perusteella ilkeästi arvostella.

Vierailija

Itse olin pullukka lapsena (enkä vieläkääön mikä langanlaiha). Sukulaiset huomauttelivat, mikä tuntui pahalta.

(huoamasin, että ei sinun lapsesi taida pullukka olla)

Nyt meillä on 9kk:den ikäinen poika. Hänellä on suht iso pää ja todella pyöreät posket. Minkä johdosta kaikki ajattelevat lapsemme olevan " lihava" ja " pullukka" .

Eikä hän ole mikään " michelin-ukko"

Todellisuudessa, hänen pituutensa menee normaalisti ja painonsa hieman " alarajoilla" . Mikä johtuu kovasta liikkumisesta ja touhuamisesta.

Välillä kaupassa ventovieraat tulevat huomauttelemaan " lihavuudesta" .

Ärsyttävää!!! Onneksi pikkuinen ei vielä ymmärrä, mutta myöhemmin. Toisaalta poskien pyöreys voi hieman tasaantua.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat