Moniallergisten valmisruokavinkit

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Yritin haeskella, mutta en ainakaan löytänyt tällaista ketjua... Eli kerättäisiinkö saman otsikon alle valmisruokavinkkejä moniallergisille lapsille?

Meille on tässä vaiheessa löytynyt kaupan hyllystä sopivaa ruokaa vain Vatajan nakit.

Kovasti kaipaisin vinkkejä esim. muroista tai leivistä, kun kaura ja riisi ovat ainoat sopivat viljat. Maissikaan ei käy, ja sitä tuntuu olevan lähes kaikessa muuten sopivassa... :( Itse voi tietysti leipoa, mutta välillä olisi niin ihanaa ostaa pakastealtaasta jotain heti valmista herkkua. Antakaahan siis vinkkejä, kiitos!

Kommentit (12)

Vierailija

Minä löysin ruis-kokeiluun Uotilan maalaisruislimpun, valmistuksessa käytetty ruisjauhoa ja -jyviä, vettä sekä suolaa. Lisä-ja säilöntä-aineeton, leivinhiivaton.

Vierailija

Olettehan jo tutustuneet siam-houseen?

Voi tilata netin kautta sekä käydä myymälässä

www.siam-house.fi

Sieltä saa todella edullisesti kaikkea mahdollista riisistä tehtyä, mm. makaroonia eri muodossa. Huomattavasti halvemmalla kun mistään muualta!

Vierailija

löytyi yllättäen ihan lähikaupastamme.

Ostin kokeiltavaksi maidottoman kasvis-naudanlihapadan, jossa öljynä auringonkukkaöljy. Toivottavasti sopii, vaikuttaa ainakin hyvältä! :)

Vierailija

Muksulta löytyy riisipuuro, joka on annospusseissa ja sekoitetaan vaan desiin kuumaa vettä/sopivaa maitoa.

Elovenalta myös jos kaura sattuu sopimaan.

Punnitse ja säästästä saa HIPPin lastenruokapurkkeja, ja niiden valikoimissa on ainakin muistaakseni banaaniriisipuuro suoraan purkista, mutta ne itse tuovat niitä ruokia maahan niin sitä ei löydy tavan kaupoista.

Itse ainakin pakastan jo kotona valmiita ruoka-annoksia sellaiseen kuppiin joka kestää lämmitystä. Reissun päällä sitten ruoka säilyy pidempään kun sulaminen kestää kuitenkin useita tunteja

Vierailija

Tuo Siam-house oli mielenkiintoinen, sikälikin kun tykkään itse kokkailla aasialaista ja olemme muuttaneet niin maaseudulle, että täältä on vaikea saada mitään lähtemättä ajamaan aika pitkälle...

Allergisen lapseni puolesta huomastin että kaupassa myydään mm Tapioca-nuudeleita! Mukana tosin kookosmaistoa ja jonkun lehden mehua(vai mitä se nyt olikaan) joiden sopivuudesta ei ole tietoa, mutta silti" Tätähän voisi kokeilla! Mitähän muuten on Yaimom-maito??

Vierailija

Yaimom-jauho. Piti jatkaa muuten vielä, että meille sopii Alli-nakit (maalaissekun) sekä vatajan kalkkuna-leike ja sitten se nitriinitön possufile. Tosin näitä kaikkia 1,5-vuotias lapsi vasta maistelee, ei ihan vielä masuun asti ole paljoa mennyt.

Vierailija

Meille käy myös riisi viljana ja seuraavat tuotteet:

- Rise&rise Bolle di Riso-murot ( vain riisiä ja suolaa)

- Chaber riisinäkkileipä ( riisi, suola)

Valmisruuista on nyt käynyt kuukauden ajan satunnaisesti syötynä Piltti peruna-parsakaali ja peruna-kukkakaali. Molemmissa myös rypsiöljyä.

Testaamatta on vielä Soba tattaripasta ja Rise&Rise riisipasta.

Lisäksi meille on sopinut täysjyväriisi ja siitä huomasin nyt tulleen Uncle Bensiltä sellaisia valimispusseja, jotka laitetaan kiehuvaa veteen hautumaan 10 minuutiksi. Matkalla oli tosi hyvä, kun tunki vedenkeittimeen hautumaan =)

Tuotteita saa iankin tilattua Allermiinasta ja itse olen ostanut muutpaitsi näkkärin Jumbon Cittarista

Vierailija

suositteli aikanaan noita aasilaisia kauppoja. Kullemma riisit ym ovat puhtaampia. Itsellä kävi mielssä, että mikseipä ei , tuskimpa ne siellä meidän " kotimaisia" viljoja kauheesti viljelevät, joista tulisi jäämiä =)

Vierailija

Moilasella on muistaakseni olemassa pakastealtaassa riisisämpylöitä, joissa kyllä on erilaisia apuaineita, mutta ei muita viljoja. Ja jos kaura käy, on kaurajogurttia (yosa), kaurakermaa, vaniljakastiketta ja jäätelöä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat