Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myisittekö vai säästäisittekö poikien vaatteet seuraavalle vauvalle?

Vierailija

Meillä on pikkuinen esikoinen (tyttö), nyt vasta kuukauden vanha. Kun odotin häntä, sain paljon vaatteita mun & miehen sisaruksilta. Myös poikien vaatteita. Vaatteita on johonkin kokoon 3-4-5 v asti.

En ole tarkka tyttö/poikaväreistä ja esim. tällä vauvalla on ollut päällään sinisiä vaatteita jne. Mutten usko hänen laittavan parivuotiaana päälleen poikien pitkiä kalsareita/ pikkuhousuja tai selkeitä poikien vaatteita (esim. Legon poikamaisia collegeita tai housuja).

Säästäisittekö noi sinänsä hyvät ja siistit vaatteet mahdollista tulevaa lasta (jonka pitäisi olla sitten poika) varten vai myisittekö pois? Meillä on tarkoitus kyllä yrittää sisaruksiakin, muttei vielä vuoteen pariin.

Ja mitä noista hyvälaatuisista Legon housuista tai collegeista voisi pyytää kirppareilla)? Kooti siis 92-104.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Jos siis olet tarkka lastesi vaatteista, myisin ne nyt pois kun ovat vielä ajankohtaisia ja joku vielä maksaa niistä jotain. Onhan ne nytkin jo ainaskin n. 2-3 vuotta vanhat vaatteet, ne on vielä sellaisia että niistä saa vielä jotain. Mutta jos käykin niin että toinen lapsesi n. 2-3 vuoden päästä onkin tyttö ja haluat myydä vaatteet niin ne ovat siinä vaiheessa jo n. 4-6 vuotta vanhat ja alkavat olla jo aikansa elänneet, eivätkä enää oikeen kelpaa myytäväksi, tai ainaskin niistä ei saa enää paljon mitään. Vaikka olisivatkin merkkivaatteita.

Sen sijaan jos et ole kovin tarkka lastesi vaatteista, säilyttäisin ne ja käyttäisin niitä jos lapsi on poika, ja jos toinen onkin sitten tyttö myös, niin antaisin ne vaikkapa jonnekin keräykseen.

Ja jos todellakin saat toisena lapsena pojan, niin saattaa olla että hänestä tulee oikeen rymy-petteri ja vaatteet kuluvat silmänräpäyksessä ja silloin tulet olemaan tosi tyytyväinen että säästit nämä vaatteet. Sillä siinä saattaa mennä yhdet housut per viikko tahtiin :-)

Vierailija

paitsi nuo 2 sukulaista, joilta vaatteet on ja joiden pojat on jo liian isoja vaihtoon. Sattumalta on niin, että mun ystävilläkin on vaan tyttöjä.

Tietenkin voin yrittää kysyä jossain äiti-lapsipiirissä asiaa.

ap

Vierailija

Kultuintopii:

Lainaus:

Minä olen säästänyt kaikki vaatteet esikoiselta lähtien... En raaski antaa tai heittää mitään pois. Esikoinen on nyt 9v :)

Mitä muuten ajattelin tehdä niillä valtavilla vaatemäärillä??? Haluatko säästää ne ikuisiksi ajoiksi?

Vierailija

ja säästän varmaan ainakin kivimmat/käyttökelpoisimmat seuraavalla huolimatta väreistä jne. Ehkä en mekkoa laita pojalle, mutta vaaleanpunaisen bodyn voin laittaa kotioloihin.

Mutta noista Lego-, Legotechn-vaatteista näkee kyllä, että ne on poikien.

Vierailija

Vaikka meillä on säästetty kaikki vaatteet, niin pojalle en kyllä ole koskaan voinut pukea sukkahousuja tai tytöille pitkiä kalsareita. En edes vauvana :)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Mutten usko hänen laittavan parivuotiaana päälleen poikien pitkiä kalsareita/ pikkuhousuja tai selkeitä poikien vaatteita (esim. Legon poikamaisia collegeita tai housuja).

Vierailija

tässä on siis tääkin pointti... että onko ne enää kuranttia tavaraa myyntiin enää joskus, kun tiedän saammeko poikaa vai emmekö.

Mä otin siitä neutraaleihin vaatteisiin esim. tummansiniset kuravaatteet, collegehousut, ym. ajattelin että menevät hyvin pihavaatteena/haalarin alla, jos ei muuten.

Mähän en tiedä, millainen neiti meillä tuolla pötköttää, vai onko poikatyttö, jolle käy myös ulkoleikkeihin reisitaskuhousut hyvästä vahvasta kankaasta ym. mitä ne Legon housut ovat. Itse olin sellainen tyttö.

Asumme Helsingissä (tosin luonnonläheisellä alueella), niin en tiedä, onko täällä vielä jotenkin tuo lasten muoti kovemmassa syynissä kuin maalla...

ap

Vierailija

Itse asiassa sattumalta kaikilla ystävillänikin on vain tyttöjä.

Tosin olen noiden sisarusten lapsosille myös antanut aika paljon vaatetta, mm. ommellut vaatteita & kutonut jne.

En siis usko, että pahastuvat myymisestä.

Vierailija

Vierailija:

</p> <p> <br /> Noi poikien vaatteet on nyt siis n. 2-3 v vanhoja, ja jos aattelee teoreettisesti, että saisin seuraavan lapsen vaikka 2,5-3 v päästä, hän olisi 5 v päästä 2 v, jolloin vaatteet olisivat vähintään 7-8 v vanhoja.<br /><br /><br /><br /> Onko ne auttamatta pois muodista, eikä kukaan enää haluaisi niitä?<br /><br /><br /><br /> ap<br /><br /><br /><br /> Vierailija:</p> <p>[quote kirjoitti:

Meillä on minun serkuiltani perittyjä vaatteita, joka on minun lastani 8 vuotta vanhempia, ja ei niitä oikeen viitti käyttää. Ne on meillä varavaatteina ja mökkivaatteina, mutta muuhun ne eivät oikeen enää kelpaa. Ja siis nämä 2 eri perhettä mistä nämä vaatteet tulevat ostavat lastenvaatteita hieman eri kriteereillä (eli yksi perhe satsaa merkkivaatteisiin, toinen tosi käteviin vaatteisiin) niin silti ovat molemmista perheistä tulevat vaatteet auttamattomasti aikansa elänneet.

Valitettavasti :-(

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat