Ovatko kotiäidit itsekkäitä ja itsekeskeisiä?

Vierailija

Viikonlopun Iltiksen liitteessä kysyttiin sadalta naiselta yhtä tärkeää asiaa, minkä puolesta äänestäisi. Iso osa naisista vastasi aika yleisiä asioita kuten naisten ja miesten välisen tasa-arvon parantaminen, kehitysmaiden lasten auttaminen ym. Silmään pisti, että otoksen kaikki kotiäidit olivat vastanneet " kotiäitien aseman parantaminen" tms. ja korostivat esim. kotiäiti tekee tosi tärkeää työtä ym ym.

Onko kotiäitien ongelmat niin suuria, että ongelmia ei nähdä oman elämän ulkopuolella? Mikään muu ryhmä ei todellakaan korostanut oman ryhmänsä " tärkeää tehtävää" tai ongelmaa esim. sairaanhoitaja sairaanhoitajien palkkausta. Kotiäideillä taitaa olla oma napa se kaikkein tärkein.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

että lapsen kotihoidontuki on pienempi kuin työttömyystuki. MYÖS TOIMEENTULOTUKEA ON HOITOVAPAALLA LÄHES MAHDOTON SAADA, koska se on vapaaehtoista...

Vierailija

mitä väliä sillä on, kun täällä sitä on kuitenkin tultava toimeen. Ei se paljon lohduta, kun on tiukkaa, että siellä jossain jollain on vielä huonommin. Niin se vaan menee.

Vierailija

Mina kun haluan saada kakkuni ja syoda sen myos. Niipa ratkaisin tilanteen menemalla toihin 4 paivaa viikossa ja hankkimalla au pairin hoitamaan lapsia. Toimii meidan perheelle taydellisesti.

Vierailija

Ettekö te kaikki tiedä, että päivähoitoa tuetaan isommalla rahalla kuin mitä kotihoidontuki on? Täten yhteiskunnan romahtamisajatus ei pidä paikkaansa, vaikka kotihoidontukea korotettaisiin. Lapset voisivat ainakin osittain paremmin ja olisivat tasapainoisempia (lukuunottamatta tietysti näitä sosiaalitapauksia, joiden onkin hyvä käydä päivähoidossa saamassa normaalejakin vaikutteita). Sillä olisi vaikutusta myöhempiin terveydenhuoltokuluihin, ilkivallan teko vähenisi jne.

Jos kotonaoloa olisi tuettu enemmän, äidit olisivat ehkä kotona enemmän ja esim. ongelmaa eka ja tokaluokkalaisten pitkistä yksinäisistä iltapäivistä ei olisi siinä määrin, mitä tähän asti on ollut. Monet lapset ovat ennen iltapäiväkerhotoimintaa olleet suorastaan heitteillä ja vanhemmat täysin tiedottomia siitä, missä lapsensa aikansa viettävät ja miten.

Vierailija

Se on yhteiskunnallinen viesti sille, että omien lasten hoitaminen ja heidän kasvattamisensa tasapainoisiksi yksilöiksi on tärkeää ja itse asiassa koko yhteiskunnan perustaan liittyvä asia.

Näen myös, että naisten ja miesten tasa-arvon puolesta puhujat ovat myös tämän asian takana. Kotiäitien aseman parantaminen ja arvostaminen ovat osa tasa-arvoisempaa näkemystä.

Jokainen on itsekäs yksilö. Siitä ei pääse mihinkään. Kukin katsoo aina maailmaa omasta näkökulmastaan. Ja vaikka tunnen muutaman itsekkään kotiäidin, se ei tee kotiäiti-ilmiöstä ja kaikista äideistä tyhmiä ja itsekkäitä omaan napaan tuijottajia.

Vierailija

Mika siina koti-aitina olossa oikein on niin paljon vikana? Se on tehty taloudellisesti mahdolliseksi jopa kolmeksi vuodeksi. Kotona oleminen on tottakai rankkaa, henkisesti, kun se oma elamanpiiri suppeutuu, mutta en kylla ymmarra miten yhteiskunnan pitaisi koti-aitiytta viela enemman tukea kun jo nyt tukee??? Valistakaa!

Vierailija

mutta minua ärsyttää tollaset " kehitysmaiden lapset" yms vastaukset. Ihmiset vaan jeesustelee eivätkä ole valmiita tekemään kuitenkaan ite asian eteen yhtään mitään. Kotiäidit näköjään sen sijaan sanoo suoraan, että ajavat omaan asiaansa. Niin ja minä haluan rauhaa...

Vierailija

Ei se ainakaan minua saanut kotiin jäämään. Joten olin itsekäs ja valitsin työn, josta saan enemmän rahaa ja mahdollisuuksia toteuttaa elämässäni erilaisia asioita. Lapseni tosin on pitkiä päiviä päiväkodissa eikä tykkää olla siellä, mutta minun oli pakko päästä töihin, kun 300 euroa kuussa ei olisi riittänyt edes kuukauden vaatemenoihini, saatikka sitten kaikkiin lapsen vermeisiin, ruokaan, asumismenoihin, matkustamiseen, huvitteluun jne.

Että minulle olisi ollut kyllä äärimmäisen epäitsekästä, jos olisin jäänyt kotiin. Minusta nyt vähän turhaan sanotaan kotiäitejä itsekkäiksi. Ennemmin me työssäkäyvät olemme sitä. Että olisiko meidän aika katsoa peiliin?

t. Yrittäjä

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat