Apua! vauvakuume vaivaa jo!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kertokaa kokeneemmat, miten on menny lasten kanssa pienellä ikäerolla! Meillä neiti vasta 3,5 kk ja päivittäin on alkanu tulla mieleen, et pikkusisko tai -veli ois kiva! Hullua vai ei?

Luontokin vastustaa ajatusta, sillä menkkoja ei oo kuulunu, onkohan niiden " houkuttelemiseen" mitään toivoa ennen imetyksen lopettamista?

Kommentit (5)

Vierailija

Meidän poitsu täyttää sunnuntaina 4 kk ja nyt on jo kova kuume kakkoseen... Meillä vaikuttaa asiaan vielä sekin että tätäkin veijaria saatiin yrittää 2,5 vuotta ennen kuin tärppäs. Mulla paha endometrioosi, joten senkin takia kakkosta yritetään periaatteella tulee jos on tullakseen. :) Kun endo leikattiin leikkaava lääkäri sanoi ettei meille todennäköisesti ikinä suoda lapsia luonnon keinoin. Onneksi tämä poika uhmasi lääkäriä ja sai kuin saikin alkunsa luomusti ;)

Kovasti täällä menkkoja odotellaan jotta saisi pikkukakkos projektin käyntiin...

Scorppis ja poju melkein 4kk

Vierailija

Meidän isommilla pojilla on 1 v 6 vk ikäeroa, eli esikoinen oli juuri ja juuri muistaakseni täyttänyt 5 kk, kun huomasin olevani taas raskaana.

Ja mulle se oli ensi alkuun pieni järkytys - oltiin kyllä ajateltu toistakin lasta mutta ei IHAN niin pian. Joten ajatukseen sopeutuminen vei hetken aikaa.

Tietysti se alkuvaihe kahden pienen " vauvan" kanssa oli aika rankkaa - sillä kyllä esikoinen oli aika vauva. Kävellä osasi mutta vaipat oli, ei puhunut, ei ymmärtänyt että pikkuvauvaa pitää varoa vaan oli heti esim. tutkimassa vauvan silmiä jos en vahtinut koko ajan, joten HETKEKSIKÄÄN ei voinut jättää niitä kahdestaan samaan huoneeseen. Toisaalta mustasukkaisuutta ei myöskään ollut, koska esikoinen oli sellaiseen vielä liian pieni.

Ja onpa pojilla ollut toisistaan seuraa vuosien varrella! AIna kaveri turvana matkoilla ja vieraissa paikoissa mukana. (No, tappeluakin tietysti on, mutta se kuuluu sisarusten väleihin...)

Ja kun rankimmat ekat pari vuotta oli takana, niin kas kummaa, kun vanhempien elämä helpottui. Viikonloppuaamuinakaan ei tarvinnut herätä ketään viihdyttämään, kun pojat leikki keskenään - vanhemmat sai rauhassa oman aamuhetkensä :-).

Mä olen vielä luonteeltani ehkä vähän peruslaiska/uusavuton ja jos olen kuitenkin selvinnyt kahden pienen kanssa aikanaan (lisäksi kävin ensin lukion ja opiskelin lisää samalla, alkaen siitä kun lapset oli 1 ja 2-v.), niin selviää kaikki muutkin!

Niin joo, mulla alkoi menkat kun imetys/maidontuotanto vähän väheni. Eli ekasta, kun lopetin maidonluovutuksen, ja tokasta, kun lisäruoat aloitettiin.

Vierailija

Kun esikoinen syntyi, olisi ollut heti valmis toista yrittämään. Kuume ei hillinnyt otettaan ja varsinaisen pikkukakkosen tilailun aloitimme esikoisen ollessa 3,5kk. Testi näytti positiivista neljän kuukauden yrittämisen jälkeen, eli esikoinen oli silloin 7,5kk.

Odotusaikana kovasti mietin, miten kahden pienen kanssa pärjää. Kun toinen tyttäremme sitten syntyi, osoittautuivat kaikki huolet turhiksi! Vauva oli ihanan tyytyväinen ja rauhallinen tapaus ja hän ikäänkuin " solahti" perheemme arkeen.

Koska esikoinen oli vielä niinkin pieni (1v4kk) vauvan syntyessä, ei hän osannut olla mustasukkainen ja suhtautuminen vauvaan oli heti positiivista. Tietysti, koska vauva nukkui paljon eikä muutenkaan turhia huudellut, minulla oli ruhtinaallisesti aikaa myös esikoisen kanssa.

Nyt tytöt ovat iältään 1v 8kk ja 4kk. Isompi halailee, pussailee ja " hoitaa" vauvaa kovin nätisti. Aamulla heti ensimmäiseksi kysyy, onko vauva jo herännyt. Pienempi seuraa isomman touhuja jo kovin kiinnostuneena ja naureskelee, kun sisko tulee lähelle.

Eli meillä ainakin on arki kahden pienen kanssa sujunut aivan mainiosti ja olen kyllä nauttinut olla näiden kahden pienen prinsessan äitinä! Nyt mielessä jo häilyy ajatus kolmannesta pienestä piipertäjästä... Mutta jos nyt malttaisi edes hetken odotella ja antaa näiden kahden ensimmäisen kasvaa edes rahtusen!

Vierailija

Se alkoi kyllä jo heti synnytyksen jälkeen. Meillä nyt esikoisella ja kuopuksella iso ikäero 7 vuotta, tekisi mieli saada nyt kolmas ihan pienellä ikääerolla. Mulla imetys loppui 2kk iässä, tai kolmas kuukausi meni vain hyvin harvoin rinnalla ollessa. Nyt vauva on 4kk ja menkat alkoi pari päivää sitten, eli yritys alkaa taas!

Vierailija

meidän neidin ollessa parin kolmen kuukauden ikäinen. Laantui kuitenkin jossain vaiheessa ja nyt tytön ollessa 8kk palasi. Menkatkin on jo alkanu eli päätettiin miehen kanssa että toinen saa tulla kun on tullakseen! Mä en ole ainakaan kauheesti huonoja puolia pienestä ikäerosta kuullut!!!

-Alpukka ja " Pinsku"

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat