Apua! Kohdunlaskeumasta!

Vierailija

Pelkään että minulla on kohdunlaskeuma.

Kohdussa tuntuu " painetta" hyppiessä. Lantiopohjan lihaksia treenatessa tuntuu kuin joku painaisi näitä lihaksia.

Synnytyksiä minulla on takana kaksi,edellisestä viisi kuukautta aikaa.

JOs on kohdunlaskeuma tuntuuko kohtu emättimen kautta? Leikataanko jos kohtu on vain hieman laskeutunut? Entä raskaudet, onnistuuko enää? Olen vasta vähän päälle 20 ja haaveena olisi vielä monta lasta. Tämä pelko ahdistaa kovasti. Osaavatkohan lastenneuvolakäynnin yhteydessä sanoa mitään asiasta? Kiitos vastanneille!

Kommentit (2)

Vierailija

Jos laskeuma on lievä, ei sille tehdä mitään, kehotetaan jumppaamaan. Sinulla on vielä aika vähän aikaa vasta raskaudesta, joten ahkeralla jumpalla voit vaikuttaa tilanteeseen.

Mutta käy hyvä ihminen gynekologilla, ja tarkista laskeuman lisäksi se, teetkö jumppaliikkeet oikein.

Vierailija

Itse huomasin juuri painontunteena alapäässä, esim. kyykyssä on tosi hankala olla. Mulla on tosin paha laskeuma joka leikataan syksyllä(kohdunpoisto). Sormella kokeillessa emättimessä tuntuu pallukka ja wc-pöntöllä istuessa kohdunsuu tulee jopa ulos saakka.

Itse luulin pitkään, että lantionpohjanlihakset vaan kenkkuilevat, yleislääkärikin vaan totesi, että jumppaa lisää.

Vuoden päästä toisesta synnytyksestä menin gynekologille ja hän sanoi heti, että kyseessä on paha laskeuma.

On kuulemma olemassa korjausleikkaus, jolla pieni laskeuma korjataan, mutta tällöin uusi raskaus ei ole toivottavaa, koska leikkaustulos häviää. Toinen vaihtoehto on siis kohdunpoisto.

Mulla on kaksi lasta ja ikääkin jo hiukan yli 30, ja lapsiluku täynnä, mua ei siis kohdunpoisto haittaa tippaakaan. Jokainen kuitenkin päättää omasta ruumiistaan ja käy ihmeessä lääkärille näyttämässä ja keskustelemassa miten mahd. seuraavat raskaudet onnistuisivat.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat