Rehellisesti: osaatko tehdä ruokia ilman puolieineksiä?

Vierailija

Siis näitä valmiiksi suikaloituja ja vakuumpakattuja lihoja ja kaloja, juuressuikalepakasteita, pakastevihanneksia jne?

Ja hei, kuka kumma EI osaa tehdä leipää??? Kyllä pitää olla uusavuton, jos ei osaa sämpylää pyöräyttää. Ohjeita löytyy pilvin pimein vaikka netistä. Eihän siinä ole kuin jauhoja, hiivaa, ehkä vähän öljyä ja suolaa. Ja sitten mitä tahtoo, vaikka kaurahiutaleita, porkkanaraastetta, keitettyä perunaa...

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

viitsin! Maksan mielummin enemmän ruuasta jos pääsen itse hieman oikaisemaan. Ja leipää en leipoisi itse mistään hinnasta -on muutakin tekemistä kuin seistä kädet jauhoissa...

Vierailija

Ulkomaillemuuton jälkeen on asiasta kärsinyt koko perhe.

Suomessa on älyttömät hyvät puolivalmisteet joita ilman meidän perhe syö nykyään todella onnetonta ruokaa.

Vierailija

Täälläkin yksi ravintolakokki ;). Hiton laiskaksi olen tullut, ei jaksa enää pitkän päivän jälkeen alkaa putsaamaan lihaa kalvoista (vihaan sitä hommaa!!) ja kun laskee, paljonko maksaa tuntien haudutus uunissa sähkölaskussa, en tiedä onko siinä enää järkeäkään. Jänteitä, läskejä tms. en syö eli "siisti", suikaloitu liha on senkin takia suosiossa. Perunasuikaleet eivät ole sen kalliimpia kuin talvella ostettu (huono) peruna, tavarassa ei lisäksi ole hävikkiä ollenkaan. Näin ollen suosin pakasteita jopa kesällä; parsakaali oli tuoreena hinnoissaan joten ostin alle eurolla puolisen kiloa pakasteesta.

Vierailija

Ja osa puolivalmisteista on paljon halvempia, esim. lihat.

Leipää osaan tehdä itse. Varsinaisia eineksiä harvemmin ostetaan (valmiita salaatteja, lihapullia jne).

Vierailija

Tarkoitat puolivamisteita.

Eineksiksi sanoataan ruokia jotka ovat valmiita nautittavaksi kun ne lämmittää tai paistaa.

Lihasuikaleet ovat kyllä käyttökelpoisia ja elämää helpottavia samoin pakastealtaan vihannestuotteet yms.

Ei ole uusavuttomuutta näitä käyttää mutta jos ei osaa raaka-aineista valmistaa ruokaa tai leipoa yksinkertaisempiakaan leivonnaisia se on uusavuttomuutta.

Tulin uudelleen kurkkaamaan tätä ketjua johon jo aiemmin vastasinkin.

Keittiömestari

Vierailija

meillä ei juurikaan käytetä puolieineksiä, kuin joskus. Mutta vakuumpakattua lihaa en pidä puolieineksenä. Harvassa kaupassa nykyisin edes saa lihaa irtomyynnistä.

Vierailija

Todisteena siitä olkoon ravintolakoulun kokkilinja ja keittiömestaritutkinto.

Opiskeluaikana paloiteltiin hirviäkin, nyljettiin jänis sekä kynittiin vesilintuja.

Kalanperkaus ja pyytäminen opittiin jo kotona. Lisäksi äiti opetti leipomaan ja laittamaan ruokaakin.

Ps. unohdit mainita taikinanesteen noihin leipiin/sämpylöihin ja suolaa kannattaa käyttää aina hiivataikinoihin ei vaan maun vuoksi sillä se vaikuttaa myös rakenteeseen.

Vierailija

Sillä ne puolieinekset on tarkoitettu nimenomaan helpottamaan elämää, että kaikkea ei tarvitse vääntää itse, vaikka osaisikin... t. Neljän äiti

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat