Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskomattomia eroja sektio-haavoissa

Vierailija

http : // www . pkshp . fi / syn / Haavanhoito-ohjeet . htm

Sivut

Kommentit (57)

Vierailija

Aika ylhäällä on, mutta haavan kohtaan vaikuttaa lääkärin oma " käsiala" , äidin rasvan määrä, sekä se missä asennossa lapsi on ja miten korkealla on äidin häpyliitoksen yläreuna. Muun muassa.

Tikin jäljet näyttää kyllä aika pitkiltä. Haava sinänsä on hyvinki sileen näköinen, ja vaalenee tuosta varmaan lähes näkymättömäksi. Hyvin lyhyellä äidillä haava saattaa muuten NÄYTTÄÄ olevan aika ylhäällä, kun on lähellä napaa ja häpykarvat on ajeltu - vaikkei niin ylhäällä olisikaan.

Tosi vaikea on mennä arvioimaan pelkän yhden kuvan perusteella...

T:medisiinari

Vierailija

En ole avustanut sektioissa, katsellut olen kyllä. Ja tosiaan, olen vasta medisiinari, en ammattilainen. Mutta mielestäni en sanonut mitään väärin.. no, samapa tuo. Alempana tietävämmät selitti jo varmasti paremmin.

T: medisiinari

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Aika ylhäällä on, mutta haavan kohtaan vaikuttaa lääkärin oma " käsiala" , äidin rasvan määrä, sekä se missä asennossa lapsi on ja miten korkealla on äidin häpyliitoksen yläreuna. Muun muassa.

Tikin jäljet näyttää kyllä aika pitkiltä. Haava sinänsä on hyvinki sileen näköinen, ja vaalenee tuosta varmaan lähes näkymättömäksi. Hyvin lyhyellä äidillä haava saattaa muuten NÄYTTÄÄ olevan aika ylhäällä, kun on lähellä napaa ja häpykarvat on ajeltu - vaikkei niin ylhäällä olisikaan.

Mutta oletko avustanut sektioissa? Minä olen.

t.18

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Kamalamman näköinen oli mielestäni minulle leikattu epparihaava. Tosin se oli niin turvoksissa, että näytti varmaan sen vuoksi pahalta. Ei enää pelota sektio niin paljon kun näki noinkin siistin kuvan. Olen siis todennäköisesti joutumassa sektioon tässä toisessa raskaudessa, perätilavauva kyseessä. Yllätys oli myös, että ompeleet poistetaan jo alle viikko leikkauksesta. Siis noinko nopeasti siitä voi toipuakin, vaikka koko vatsa leikataan auki?

Tuo on LIIAN YLHÄÄLLÄ ja TIKIT LIIAN PITKÄT. Tikit muuten poistetaan yleensä viikon päästä leikkauksesta.

Tottakai se haava kutistuu ja vaalenee MUTTA KYSE EI OLLUTKAAN SIITÄ VAAN SIITÄ ETTÄ SE VITUN HAAVA ON AIVAN LIIAN YLHÄÄLLÄ!!!!!!!!!!!!!!!!! SE ON TÖRÖN NÄKÖINEN!!!!!!!!!!!!!! Te, jotka muuta väitätte ette ole nähneet SIISTIÄ JA OIKEASSA PAIKASSA SIJAITSEVAA SEKTIO-HAAVAA!!!!!!!!!!!!!!!

Eikös olekin tämä av kiva paikka?? :D

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Mutta oletko avustanut sektioissa? Minä olen.

t.18

Vierailija

Miten muuten leikkaava lääkäri voi vaikuttaa siihen minkälainen haava tulee? Eiköhän se ole ihan potilaasta kiinni minkälainen haava jälkeen päin on (taipumus parantua, ihon laatu, oikeanlainen hoito)

Terv. sh

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Kyllä nuo tikkien jäljet vaalenee ihan kuule parissa kuukaudessa ja arpikin varmasti aikanaan. Minulla itelläni on vielä rumempi sektiohaava eikä se häiri yhtään... Se ei sieltä kenellekkään näy ja sitten on tuo ihana poika muistuttamassa minkä takia se arpi siinä on.

Eikä tarvitse ruveta vetistelemään ihanista lapsista, vaan nyt on kyse leikkaustyylistä. Miksi leikata noin rumasti kun on mahdollista leikata hyvinkin? Tuossa kohtaa haava on varmasti kipeämpikin kuin alempana.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Jos tehdään vaakasuoraan, niin silloin ei ole vielä hätä vaan ainoastaan kiire....

Mulle on ihan sama, mitä jotkut av:n " kätilöt" väittää. Jestas...

24

Vierailija

Mutta todella kiireellinen hätäsektio AINA pystyyn myös. Jos on tehty vaakaan, ei ole hätä, vaan kiireellinen. Haavan suunta liittyy määritelmään. Hätäsektiossa ei esim ehditä pesemään, eikä keplottelemaan lihaksia katkaisematta, vaan vatsa avataan noin vain, ja vatsalihakset katkaistaan. Hätäsektio tehdään myös AINA nukutuksessa, ei koskaan spinaalissa.

Vierailija

Kannattais ottaa selvää, ennen kuin puhuu. Mulla haava tehtiin pystyyn, vaikkei kyseessä ollut hätäsektio. Se vähän riippuu mistä roikkuu tuokin haavan suunta!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat