Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko teidän mielestänne on maksaa halpa ruoka per ruokailija?

Vierailija

Meillä on nelihenkin perhe ja jos kahden euron pintaan syötän koko perheen, se on jo aika halpaa:

Mutta jos ostan broilerfileitä, se 2 euroa menee jo pelkkiin kanoihjin, joten se ei ole minusta halpaa ruokaa!

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Meillä myös 5-hengen perhe eikä tuolla 5€ saa ruokaa kuin joskus harvoin.

Ihan tavallinen ruoka vaikkapa jauhelihakastike + makaroni + salaatti maksaa reilusti enemmän.

Lainaus:

Pyrin tekemään arkiruuat siten, että ateria maksaa n. 5 e koko perheeltä. Tämä siis lämmin ruoka lisukkeineen. Mielestäni on kohtuusumma, kun lapsia on kolme ja aikuisia kaksi. Joskus (esim. hernekeittopäivänä, teen itse, rahaa menee paljon vähemmän. Puuroa meillä syödään aina aamulla ja illalla...ne ateriat tulee tosi halvoiksi...lisukkeena esim. marja-pilttiä, joka meillä maksaa 0,15/purkki.

Vierailija

80 sentin kalapuikot ovat varmaan tooosi terveellisiä (pelkkää kalatehtaan jätettä)...

En söisi itse, saatika syöttäisi lapsilleni. Meilläkin syödään joskus kalapuikkoja, mutta vain kunnollisia, mitkä on tehty oikeasta kalasta.

Vierailija

Lapsille kolme kalapuikkoa ja aikuisilleko 2 per nenä? En kyllä tajua miten noilla annoksilla elää! Ja tosiaankin vitamiinit, missä?

On meilläkin noita halpoja ruokapäiviä (puurot, kasvissosekeitot, ym), mutta muuten 2 €/hlö on kyllä musta edullista ruokaa. Tavallista ateriaa, jonka perheelle haluan tarjoilla en kyllä saa millään tehtyä hintaan 2 €/koko perhe.

Vierailija

Tiedän, koska tarkkailen kuluja koko ajan! Jauheliliha (paisti sellainen) ostetaan aina pakkaseen silloin, kun se on Lidlissä halpaa :). Maksaa n. 5,95/kg ja kiloa ei suinkaan tarvita yhteen ateriaan. Makaroonipussi maksaa sen 0,45 e ja se riittää kyllä koko perheelle (yleensä jää ylikin). Ruukkusalaatti 0,99 (riittää kahteen salaattiin), pala kurkkua ja muutama tomaatti. Ateria todellakin jää korkeintaan siihen 5 euroon!

Lainaus:

Meillä myös 5-hengen perhe eikä tuolla 5€ saa ruokaa kuin joskus harvoin.

Ihan tavallinen ruoka vaikkapa jauhelihakastike + makaroni + salaatti maksaa reilusti enemmän.

Lainaus:

Pyrin tekemään arkiruuat siten, että ateria maksaa n. 5 e koko perheeltä. Tämä siis lämmin ruoka lisukkeineen. Mielestäni on kohtuusumma, kun lapsia on kolme ja aikuisia kaksi. Joskus (esim. hernekeittopäivänä, teen itse, rahaa menee paljon vähemmän. Puuroa meillä syödään aina aamulla ja illalla...ne ateriat tulee tosi halvoiksi...lisukkeena esim. marja-pilttiä, joka meillä maksaa 0,15/purkki.

Vierailija

Vierailija

Älä viitsi olla noin tyhmä!

Ja marjakeitossa!

Ja en minä mistään vitammineista ole puhunut vaan yleensä siitä miten saan halvalla perheeni ruokittua.

Ja minusta nuo on ihan tavallista perusruokaa, terveellistäkin.

ap

Vierailija

Lainaus:

80 sentin kalapuikot ovat varmaan tooosi terveellisiä (pelkkää kalatehtaan jätettä)...

En söisi itse, saatika syöttäisi lapsilleni. Meilläkin syödään joskus kalapuikkoja, mutta vain kunnollisia, mitkä on tehty oikeasta kalasta.

Vierailija

ja sanoisin, että on parempi tehdä puolesta ruukkusalaatista salaatti kuin ei lainkaan....Pyrin tekemään sellaisen annoksen, että se tulee varmasti syödyksi ja salaatissa on toki muitakin vihanneksia kuin ne salaatinlehdet....Lisäksi ruualla saattaa olla niitä porkkanoita (jotka eivät maksa paljon...) tms. Yleensä sitä, mikä kulloinkin on edullista (esim. tällä hetkellä kesäkurpitsa).

Lainaus:

yhdestä ruukkusalaatista?

Meillä menee yksi per salaatti, lisäksi pari tomaattia ja kokonainen kurkku. Tai vaihtoehtoisesti kilo porkkanoita tms.

Lisäksi jauhelihaa 400 g, tomaattimurskaa ja täysjyväpastaa.

Ja ruokailijoita on 5.

Vierailija

Menee vähän aiheen vierestä.

Yleensä ostan vain tuoreita kasviksia ja melko paljon lihaa. Lihojen hintoja olen verrannut jo pitkään. Tiedän myös, että kasvikset ovat kalliita. Yleensä ostan mahdollisimman terveellistä ruokaa ja teen ruuan mahdollisimman pitkälle itse. En osta esim lihapullia valmiina.

Kerran satuin ostamaan kaikkea roskaa, puolivalmiita ruokia, pakasteita, siis kaikkea sellaista jota en yleensä osta. Sain kassillisen "ruokaa" samaan hintaa mitä terveellisiä ruokia puoli kassia. Lisäaineiden ja rasvan määrä oli älytön. Vitaamineja tuollainen ruoka ei juuri sisällä.

Vierailija

Lainaus:

Se maksaa alle kaksi euroa, marjat metsästä.

kalapuikot ja muusi ja porkkanaraaste ei maksa kuin sen kaksi euroa.

Hernekeitto on tosi halpaa!

ap

Aamulla just kävin kaupoilla ja järkytyin kalapuikkojen hinnasta. Aikoihin en ollut ostanut, ja nyt ostin. Yli eruon pikku paketti!!! Iso melkein 3 euroa. Eikä pikkupaketista riitä kun kahdelle. Muutenkin rupesin jostain syystä kattelemaan hintoja. Kyllä on ruoan hinta noussut pilviin:/

Vierailija

Tälläisiä ovat mm. makaronilaatikko, kalapuikot ja perunat jne. Normihintainen on 3-5 Euroa/ruokailija. Parempi sitten voi mennä kymppiin tai ylikin.

Vierailija

Lainaus:

ja sanoisin, että on parempi tehdä puolesta ruukkusalaatista salaatti kuin ei lainkaan....Pyrin tekemään sellaisen annoksen, että se tulee varmasti syödyksi ja salaatissa on toki muitakin vihanneksia kuin ne salaatinlehdet....Lisäksi ruualla saattaa olla niitä porkkanoita (jotka eivät maksa paljon...) tms. Yleensä sitä, mikä kulloinkin on edullista (esim. tällä hetkellä kesäkurpitsa).

Lainaus:

yhdestä ruukkusalaatista?

Meillä menee yksi per salaatti, lisäksi pari tomaattia ja kokonainen kurkku. Tai vaihtoehtoisesti kilo porkkanoita tms.

Lisäksi jauhelihaa 400 g, tomaattimurskaa ja täysjyväpastaa.

Ja ruokailijoita on 5.

Meillä lapset v ja 5v, teen salaatin joko puolikkaasta salaattiruukusta tai kolmasosasta kiinankaalia, parista tomaatista, puolikkaasta kurkusta ym. Ja yleensä jää tähteeksikin, syödään sitten rehuja leivän päällä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat