Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olette tästä Omatalo-suosikista?

Vierailija

Siis omatalojen sivuilta suosikit ja malli 124-6.

Mielipiteitä kiitos!

Kommentit (13)

Vierailija

kun mun mielestä tän talon pohja on meidän tarpeisiin aika täydellinen? Iso keittö ja kohtuukokoinen olkkari sekä hyvän kokoiset makkarit plus muut sälät mitä nyt tarvitsee. Mietityttää vaan talon ulkonäkö, onko liian laatikkomainen?

Ap edelleen

Vierailija

yksikerroksinen matala laatikko, ei erillistä ruokailutilaa, ei keittiösaareketta (josta siis minä tykkäisin), liian pieni sauna, kuten usein valmistaloissa, ei takkahuonetta, vaan käynti pesutiloihin kodinhoitohuoneesta, mitä en käsitä, isosta makkarista ei käyntiä omaan kylppäriin, aika vähän neliöitä, no riippuu montako teitä on tietysti. Siis kaikenkaikkiaan aika tylsä minusta. Mutta tykkäänkin enemmän jämerän tapaisista..paljon ikkunoita, avaraa tilaa....

Vierailija

Suositan kaikille oman kodin haluaville arkkitehdin käyttöä. Ei oikeasti ole ollenkaan niin kallista, mitä äkkiseltään voisi kuvitella! Silloin saa tismalleen itselle sopivat neliöt tarpeellisiin huoneisiin eikä maksa turhista nurkista tmv. Lisäksi myös arkkitehtien talot saa talopaketteina monelta eri toimittajalta ja hinta on lähes sama kuin talotehtaiden omissa kirjoissa. Harkitkaa!

Vierailija

Minä kammoksun just Jämerän tyyppisiä linnoja, joissa askel kaikuu ja kalusteiden pitää olla tosi massiivisia, jotta eivät ihan huku valkoiseen seinään. En myöskään varmaan haluaisi keittiösaareketta vaan juuri tuollaisen " oikean" keittiön.

Erkkerin vielä pudottaisin pois, ihan turha uloke ja rumakin vielä.

Vierailija

Wc on olohuoneen seinää vasten eli äänieristykseen kanttaisi kiinnittää huomiota ettei lorise ;-)

Vanhempien makkari on melko pieni eikä kaappitilaa ole, mutta toiset kaksi makkaria on hyvän kokoisia. Puusauna on mun suosikki. Pönttö kylppärissä ei ole kiva.

Kodinhoitohuone on melko pieni.

Vierailija

Paras ratkaisu syntyy siten, että perhe miettii yhdessä mitä tiloja tarvitsee, kuinka isoja huoneiden pitäisi olla jne. Yhdessä käydään suunnittelijan kanssa tontilla katsomassa ilmansuuntia, maan muotoa jne. Siitä sitten suunnitellaan YKSILÖLLINEN talo. En oikein ymmärrä sitä, että jostakin talokirjasta valitaan talo miettimättä oikein perusteellisesti omia tarpeita ja tontin asettamia vaatimuksia.

Meille tulee yksilöllinen Jämerä-talo:)

Vierailija

Enempää neliöitä emme halua emmekä tarvitse, olen laiska siivoamaan. Onhan vanhempien makkarista käynti pesuhuoneeseen? En halua mitään ylimääräisiä täysin turhia huoneita kuten takkahuone, vaan juuri sen verran mitä nelihenkinen perhe tarvitsee.

Kiitos kuitenkin kommenteistasi:)!

Ap

Vierailija:

Lainaus:

yksikerroksinen matala laatikko, ei erillistä ruokailutilaa, ei keittiösaareketta (josta siis minä tykkäisin), liian pieni sauna, kuten usein valmistaloissa, ei takkahuonetta, vaan käynti pesutiloihin kodinhoitohuoneesta, mitä en käsitä, isosta makkarista ei käyntiä omaan kylppäriin, aika vähän neliöitä, no riippuu montako teitä on tietysti. Siis kaikenkaikkiaan aika tylsä minusta. Mutta tykkäänkin enemmän jämerän tapaisista..paljon ikkunoita, avaraa tilaa....

Vierailija

sä. En minäkään sieltä jämerältä mitään ubermodernia halua, ei kaikki niiden mallit ole kivoja ( viitaten tuohon linna kommenttiin, luulen mitä tarkoitetaan) mutta olohuone korkeaa tilaa kuitenkin jne.

Tarkoitin sillä pesuhuonejutulla sitä että vanhempien makkarista on käynti omaan pienempään kylppäriin...mutta se siis niin että jos on kaksi kerrosta niin vanhempien makkari eri kerroksessa kuin lasten..jne....ehkä yhteen kerrokseen ei tartte kuin yksi klph. Aikuisille oma rauha ja lapsille myös isommassa.

Vierailija

Minä en koskaan kuvittelisi maksavani " turhista" tai " väärässä paikassa" olevista nelilöistä...

Mutta jos ap:n perheelle sopii ko omatalo, joka vielä sopii tontille niin siitä vaan hommiin!! Onnea projektiin!

Uusimmat

Suosituimmat