Liinna, mutta minkälainen?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen miettinyt liinan hankkimista. Helpottaisi askareita kotona jne.. kokemusta esikoisen ajalta on rintarepusta joka oli mielestäni tosi huono eikä lapsikaan viihtynyt siinä.

Mutta minkälainen liina on hyvä? Jokin tietty merkki? Malli`? kangas?

Apua kaipailen siis liinan hankintaan :)

Kommentit (3)

Vierailija

Olen ihan noviisi liinailija, hankin liinan vasta kolmannelle ja tuo Hugga on kyllä hyvä. Myös rintareppu hankittiin, mies tykkää pitää enemmän siinä, mutta itse olen käyttänyt vain kerran.

Lapsi viihtyy liinassa erinomaisesti, yleensä en saa nukkumaan päiväunia muuten kuin siinä. Mikä sekin tietty alkaa jo vähän käymään selälle kun painoa on 6,5 kg :). Mutta huomattavasti ergonomisempi tuo liina on kuin rintareppu.

Vierailija

Kudottua suositellaan isommalle. Mulla on kokemusta Hug a bub liinasta ja hyviä kokemuksia onkin. Kun sitomisen oppi niin liinan käyttö oli helppoa. Hug a bub pysyy myös kuosissaan, ei ala "rullaamaan" reunoilta.

5kk paikkeilla hankin ergo-repun, meillä oli iso vauva ja oli tuolloin jo hyvä kantaa siinä.

Kannattaa hyödyntää esim. huuto.nettiä tai muita, mistä voi käytettynä ostaa. Itse maksoin huggiksesta ja ergosta n. puolet normaalihinnasta ja hug a bubin möin taas helposti eteenpäin.

Vierailija

Itsellä meinasi liinailu loppua alkuunsa kun käytin Vauvan kudottua liinaa. Sitten hankin Mam Eco -hampputrikooliinan johon olin tosi tyytyväinen. Ostin liinan uutena kun tiesin että "tämä se on" ja myin uudenveroisessa kunnossa olevan ja kuitenkin joka päivä käytössä olleen liinan hyvillä mielin eteenpäin.

Mutta. Nykyään olen vannoutunut kantorepun ystävä. Siirryin Ergon käyttäjäksi tytön ollessa 5kk ikäinen ja reppu on yhä aktiivikäytössä (1v 5kk/reilu 10kg). Jos nyt olisin odottamassa pikkukakkosta, hankkisin kenties tuon Manduca-kantorepun josta on tällä palstalla ollut paljon juttua. Reppu on niin paljon helpompi käytössä kuin pitkä liina (vaikkei liinakaan nyt mahdoton ole...) ja ainakin Ergossa paino jakaantuu vieläkin tasaisemmin (ainakin omalla kohdallani). Kannattaa vilkaista Babyidean sivut, siellä on mielestäni aika kattavasti erilaisista kantovälineistä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat