miksi kirpparihinnan on niin korkeita?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

ja erityisesti täällä vauva-netin osta&myy-palstalla samoin esim. huutonetissä!!!

Itse ajattelen, että housuista/puserosta tms. arkikamasta voi pyytää 0,50euroa-euron, 2 oikein hyvistä ja vähän paremmista vaatteista sit 2-5euroa kpl. Kengät samaten 1-5euroa. Mutta yleensä hinnat on ainakin tuplasti tämän ellei triplasti!!! Olisi kiva laittaa tavara kiertämään mieluummin kun hautoa niitä kotona... Kun tuntuu että sit kun laittaa hintaa vähän, ei tavara liiku kun ihmiset ajattelee, että tavara on huonoa kun on halpaa!

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Minä ostan paljon kirppiksiltä ja olen valmis siististä, hyväkuntoisesta vaatteesta tai tavarasta maksamaan. Kirppis on minun " harrastus" ja mielestäni olen tehnyt upeita löytöjä. Hyvinä hintoina pidän 1-6 euroa, jos puhutaan sisävaatteista. Jos ulkovaatteista, niin kyllä kaupat tulee hinnakkaammastakin, jos tuote on juuri sellainen kuin haluan sen olevan. Toinen kirppispointti vielä tähän. Kirppikseltä saa sellaisia hyväkuntoisia vaatteita, mitkä ovat jo poistuneet mallistosta. Esim. H&M:llä on aika ajoin ollut kivoja Paddington-teemaa, Maisa-hiiri, Disney jne. Näitä ei kaupoista täysihintaisena edes saa. Eli minä en pidä kalliina 3-4 euron trikoopaitaa (H&M) vaikka se olisi aikanaan maksanut H&M:ssä 7-10 e, jos sen paidan haluan ja se on vanhasta käytetystä vaatteesta omat kriteerini täyttävä. Kirpputorit ovat yleistyneet ja sitä mukaa asiakaskunta on kasvanut. Kyllä useinmiten tuotteille kuitenkin löytyy ostaja, vaikka hinta olisi sitten hiukan korkeampikin.

Vierailija

minua ärsyttää nämä live-kirpparien tinkaajatyypit, kerran olen ollut pöytäkirpparilla myymässä ja se oli tasan viimeinen kerta. siksi myyn nettikirppareilla ja siellä taas ei todellakaan kannata tehdä isoa työtä kuvaamisineen ja postituksineen jonkun 50 sentin takia. itse pyydän esim. hyväkuntoisesta henkkamaukan bodysta 2-3e jne. olen myös ostellut nettikirppareilta ja maksanut tuon verran ja pitänyt hintaa ihan kohtuullisena.

jos vaate ei mene kaupaksi pyytämääni hintaan niin lahjoitan sen hyväntekeväisyyteen ilmaiseksi. samoin teen käytetympien vaatteiden ja ei-merkkivaatteiden kanssa, nekin kun pitäisi myydä todella edullisesti enkä jaksa vaivautua...

Vierailija

Siinä pitää olla ja paljon hyväkuntoista vaatetta, että kannattaa lähteä viemään sellaiseen paikkaan. Jos myy eurolla kappaleen pitää myydä parikymmentä ennekuin saa itselleen ollenkaan katetta.

Vierailija

kohtuullisena. En myy puoli-ilmaiseksi muiden trokattaviksi, vaan ajattelen, että myymäni tavarat menevät todennäköisesti ostajalle käyttöön. Sen jälkeen hän voi minun puolestani tehdä niillä, mitä tykkää.

Vierailija

Esim. H&M-vaatteet ovat tosi haluttuja jostain syystä, vaikka firmalla on postimyyntiäkin. Kun itse myin yhden Nalle Puh -aiheisen bodyn, sain siitä euron enemmän kuin olin itse maksanut uutena. Vaate oli toki lähes uudenveroinen, ehkä kolmesti pidetty. Minun sille asettamani lähtöhinta oli joku pari euroa, mutta kun ihmiset huutavat, niin se saa maksaa, joka haluaa.

Hyllykirppiksillä ihmisillä taas saattaa olla paineita siitä paikan hinnasta - 30 e pitää saada jo kulut kattaakseen, siihen päälle vaivanpalkka ja mielellään tuottoakin. Ainakin Turussa joillain hyllykirppiksillä hinnat ovat ihan järjettömiä tyyliin tavalliset bodyt alkaen 3 e. Live-kirppiksillä, kun myyjä on paikalal (ja paikkamaksu pienempi), tekee mielestäni parempia löytöjä.

Vierailija

äsittämättömiä hintoja.Jostain tytön kesämekosta 10 euroa! Eikä mikään merkkivaate.En tiedä ostaako joku sitten tuohon hintaan. Uskon kuitenkin,että saan enemmän " voittoa" , kun pidän halvat hinnat ja myyn suhteessa enemmän.

Vierailija

että just H&M:ltä saa usein monta bodya 10 eurolla. Miksi siis ostaisi käytetyn Lindex-bodyn 2 eurolla.

3.x:

Lainaus:

Eli esim. jollekin Lindexin bodylle, joka maksanut uutena esim. 7,90 ¿, jäisi hintaa 2 ¿. (Usein maksavat vähän enemmänkin.)

Vierailija

Oli pakko kommentoida koska myyn itse käytettyjä lastenvaatteita varsinkin huuto.netissä. Itse laitan hinnan vaatteen kunnon mukaan sekä korotuksen aika pieneksi. Esim pitkähihainen trikoopaita kunnosta riippuen 0,50 e - 2,00 e.

Itse en tee tätä binesmielessä vaan sen takia, että saan vaatteet pois omista kaapeista ja ehkä jollakin on niistä vielä hyötyä.

Ostan myös itse käytettyjä vaatteita mutta en maksa niistä ylihintaa. Eli en huuda jos olen sitä mieltä, että hinta liian korkea.

" Huullu ei ole se joka pyytää vaan hullu on se joka maksaa" !

Vierailija

Itse olen miettinyt välillä samaa mutta mielestäni

kauppojen lasten vaatteet ovat todellakin kalliita.

Ennen EUROJA Esim.

- Sukkia sai n. 1 - 5 mk nyt ei mitkään sukat irtoa

normali hintaan alle 1,00e ja se on todellakin halpa =D

- Paitoja siis TPAITOJA sai 5 - 10 mk nyt ei yksikään

tpaita irtoa alle 5e, yleinen hinta taitaa olla n. 10e

- Housuja sai n. 20-50mk mutta nykyään melkein

kaikki housut (farkut, ulkohousut yms.) alkavat 20e

ylöspäin....

JOTEN ihmiset tahtovat kirpputoreillakin hinnoitella

vaatteet yläkanttiin emme ole tottuneet euroihin...

Ajattelen itsekkin että eihän se 1,00e ole paljoo... mutta

se on 5,95mk joten vanhaan aikaan se todellakin olisi

ollut PALJON... Kirppari hinnat ovat n. 2e - 5e eli markka

aikan 12,00mk - 30,00mk jollaisia summia itse en olisi

mistään hinnasta maksanut mutta nykyään ei 2,00e saa

kaupasta juuri mitään =D

Ennen kirpparilla sai jotain 50 pennillä, 20 pennillä tänä

päivänä ei edes noin pieniä rahoja juurikaan ole eivätkä

ne ihmisille enää merkitse juuri mitään....

Taitaa olla vähän sekavaa mutta KALLISTA ON ELÄMÄ

NYKYÄÄN =D

Vierailija

Eiköhän nuo huuto.netin hinnat ainakin ole turhan korkeita kirpparihinnoiksi. Palstalla kun myy moni yrittäjä kakkoslaatuista tai esittelyversioita, jotka eivät myymälässä mene yhtä korkealla hinnalla. Myyjänä tietysti kivakin, kun joskus huomaa saavansa käytetystä vaatteesta enemmän kuin itse on maksanut. Ostaminen on kyllä jäänyt tosi vähälle. Ihmetyttää vain kauanko homma voi toimia noin. Ei kai noille syrjäseuduillekaan niin paljoa vaatetta uppoa...

Vierailija

Mun mielestä - jos vaate ehjä ja tahraton ja ollut vain yhdellä lapsella - voi pyytää 25 % alkuperäisestä hinnasta.

(Joistain TOSI vähän käytetyistä enemmänkin. Esim. itse myin vauvan talvihaalarin, merkkituotteen, jonka ovh oli muistaakseni reilu 40 ¿ ja maksoin itse alessa 30 ¿, kymmenellä eurolla, koska sitä oli käytetty muutama viikko vaunuissa nukkuessa.)

Eli esim. jollekin Lindexin bodylle, joka maksanut uutena esim. 7,90 ¿, jäisi hintaa 2 ¿. (Usein maksavat vähän enemmänkin.)

Mutta tämän viestiketjun monista viesteistä ymmärsin, että tuollaiset bodytkin pitäisi myydä jollain 50 centillä.

Ei kyllä varmaan saa kirppispaikkaakaan maksettua noilla hinnoilla...

Nyt on kohta itselläkin ongelma edessä, mitä tehdä vanhoille vauvanvaatteille. Ajattelin huuto.nettiä hyödyntää... Toisaalta jos olisi joku hyvä tuttu tarpeessa, voisin antaakin.

Mutta en kyllä ihan 10-50 centtiä/vaate lähtisi niin suurta vaivaa näkemään, että niitä nettiin kuvaisin - paitsi vaatteista jotka jo itsellänikin olleet käytettynä hommattuja, ja ehkä johonkin pakettiin yhdistettynä.

Lisäksi olisi kiva itsekin ostaa vaatteita käytettynä, mutta näin pk-seudulla kun kauppoja on vieressä, tuntuu tyhmältä maksaa postikuluja. Jatkuvasti on hyviä tarjouksia/aleja kaupoissa, niin että saa uusiakin edullisesti. (Pitäisi saada nouto ihan lähialueelta, ettei menisi bensarahojakaan, mutta usein ihmiset mainitsee netti-ilmoituksissa vain kaupungin - ei kaupunginosaa.)

Kirppiksille ei tule oikein erikseen lähdettyä, kun ei lähistöllä ole.

Vierailija

Itse olen myynyt lastenvaatteita sekä itsepalvelukirppiksellä että Huuto.netissä. Ja ostanut olen molemmista paikoista.

Kirpparilla myydessä huomasin sen, että oli vaate mikä tahansa, jos hintaa oli yli 3e, myymättä jäi. Ihmettelen suuresti, että esim. vauvan ulkoilupuku, yhdellä lapsella ollut ja vähän käytetty eli mennyt 4eurolla kaupaksi tai Tutan collegehaalarit, joiden ovh on reilusti yli 20e ja olivat hyvässä kunnossa. Ehkä huono tuuri... Mutta itse kirppareita myös kiertäneenä ihmettelen joskus, millaisia vaatteita joku kehtaa myydä... Ulkoilupukuja, jotka on ollut monella lapsella, käytettyjä pikkuhousuja tai 5vuotta vanhoja, käytettyjä äitiiyspakkauksen vaatteita. Valitettavasti on sanottava, että montaa hyvää löytöä en ole kirpparilta tehnyt. Toki niitä tehdäkseen, pitäisi kirppareita kiertää aktiivisesti ja siitä en ole vieltä toistaiseksi innostunut.

Ja mitä Huuto.nettiin tulee, niin siellä vaatteita myyneenä olen havainnut, että pitää olla jotain erityistä myytävää, jos siellä lähtee myymään. Enkä toisaalta itse sielta ihan tavallisia H&M-vaatteita ostaisi. Postikulut, vaikka olivat 1euro, nostavat vaatteen hintaa. Marimekkoa olen ostanut ja L&B:ä myynyt. Vaatepaketteja olen myös huutanut, mutta hinta on noussut niissäkin liian korkeaksi.

Kyllä minun kirpparivaatteet ovat olleet hinnaltaan 0,5-2e pääsääntöisesti. Mutta vain siis tuon hintaluokan vaatteet menivät hyvin, kalliimmat jäivät myymättä. Eli ainakin oman kokemuksen mukaan hinta oli ratkaiseva tekijä ei se vaate, mikä oli myytävänä (siis " kalliimmissa" tuotteissa).

Vierailija

On ilmoitettava tilitiedot, valvottava maksu, pakattava, postitettava.

Tätä ei ole mitään järkeä tehdä saadakseen esim. 2 euroa!

Kotoa haettuna voisin myydä KAIKKI pikkuvauvavaatteet kerralla vaikka parilla kympillä. En vaan jaksa käydä niitä (ja etenkin niiden pikkuvikoja) luetteloimaan, kuvaamaan ja lähettelemään kuvia jne.

Vierailija

juuri sen takia,että en jaksa iänikuisia tinkijöitä tavallisella kirpparilla.Siellä kun ei uutta vastaava Reimatec pukukaan saa maksaa euroa enempää...

Laitan Huutonetissä hintavaraukseksi sen minkä vaatteesta oikeasti haluan.Jokaikisen vaatteen olen saanut myydyksi,usein tarjotaan pitkälti yli hintavarauksen.Itse olen myös valmis maksamaan Huutonetissä hyvästä tavarasta hyvän hinnan.

Ihmiset ovat erilaisia.Jotkut ovat valmiita luopumaan tavaroistaan pilkkahintaan,jotkut taas haluavat kohtuullisen hinnan.Ei ole pakko ostaa,jos hinta ei tunnu oikealta.

Vierailija

Ehkä se johtuu osittain juuri euroista, ihmiset eivät vieläkään oikein ole tottuneet niihin. Mutta mielestäni hinnat ovat nousseet tasaisesti euron tulon jälkeenkin. Muutama vuosi sitten löysin esikoiselle erittäin halvalla hyväkuntoista vauvanvaatetta mutta kun viime syksynä etsiskelin pikkukakkoselle vaatteita, niin aika laihaksi jäi saalis. Vaikutti siltä, että huonompikuntoisista vaatteista pyydettiin paljon enemmän kuin hyväkuntoisista silloin esikoisen aikaan. Pitäisi tietysti itsekin ahkerammin kierrellä ja etsiä, niin voisi löytyäkin, mutta kovin korkeitä hintoja en käytetystä vaatteesta maksa. Tulin monen vaatteen kohdalla siihen tulokseen, että saan uuden ja parempikuntoisen suunnilleen samaan hintaan alesta. Tarkoitan nyt siis sisävaatteita, enkä esim. haalareita tai kenkiä, kun niitä en halua käytettynä ostaa.

Ymmärrän kyllä myyjiäkin siinä suhteessa, että ei ole kiva myydä pilkkahintaan, jos joku toinen ostaa vaatteet tehdäkseen niillä voittoa. Ja eihän tietysti hyväkuntoisia vaatteita tarvitse ihan puoli-ilmaiseksi myydä, mutta kohtuus kaikessa. Ja kun se hyväkuntoinenkin on niin laaja käsite...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat