Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruokatorven umpeuma

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Täällä ovat muutamat (mm. Rooibos ja Matilda) kirjoitelleet ruokatorven umpeumasta. myös meidän tytöllämme (nyt 11kk) on esofagusatresia, mutta ruokatorvesta puuttuu niin pitkä pätkä (käytännössä ruokatorvea ei ole juuri lainkaan)että leikkausta ei ole vielä tehty, vaan se tehdään sitten kun neiti kävelee kunnolla (helpottaa ruokatorven toimintaa). Löytyykö kohtalotovereita näin vaikeasta ruokatorven umpeumasta?

Kommentit (1)

Vierailija

Meidän pojalla oli se yleisin atresian muoto, eli ruokatorven yläosa oli umpipussi ja alaosa yhteni henkitorveen. Mutta tuolloin 6v sitten etsin kaikkea mahdollista tietoa esofagusatresiasta ja mulla on tuolla jossain lehtijuttu joka kertoo tytöstä jolla ruokatorvi puuttui kokonaan ja 2v iässä sai jo syödä suun kautta ihan oikein. Oletkohan nähnyt juttua, oli muistaakseni joskus v 2000 apu-lehdessä?

Vaikka teillä onkin vaikeampi tapaus,niin voit toki mulle kirjoitella jos haluat. Itse vaihdan ja jaan mielelläni ajatuksia. Poikamme syntymän jälkeen kaipasin itse saman kokeneiden kanssa juttelua, mutten löytänyt mistään ketään samassa tilanteessa olevaa (paitsi myöhemmin sairaalassa yhtäaikaa oli perhe jossa oli melkein samanikäinen atresiapoika kuin meillä).

Tässä vielä osoitteni jos haluat kirjoitella: matilda77@dnainternet.net

matilda

Uusimmat

Suosituimmat