Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1-vuotiskuva?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Pohdimme, viemmekö pian 1-vuotta täyttävää tyttöämme valokuvaamoon kuvaan vai otammeko kuvat kotona. Onko kenelläkään kokemusta itse otetuista kuvista, onnistuivatko? Säästä olisi tietysti aikamoinen, mutta epäilen, onnistuvatko ne... Itse kuvaan kyllä aika paljon ja minusta erilainen " lavastaminen" on hauskaa, joten motivaatiota kyllä on, mutta...

Nykyään kun tietokoneella saa käsiteltyä kuvia melkein miten vain, häivyttämällä reunoja yms. Ajatuksena olisi prinsessateema, tytölle nätti mekko ja taustalle ehkä jotain höyheniä. Mustavalkoisenakin olisi ehkä kiva. Ideoita ja kokemuksia kaipaan!

Kommentit (2)

Vierailija

Meillä nyt melkein 2v poika, jota on pari kertaa erityisesti kuvattu kotona (räpsittyjä kuvia onkin sitten enemmän). Parhaita kuvia on kuitenkin ne, joihin saa ' juuri sen ilmeen' eli vaatii enemmänkin sinnikkyyttä kuin mitään muuta. Ulkokuvat onnistuivat paremmin, koska ainakaan meillä ei ole sisällä kuvaamoluokan valaistusta. (ja sisällä parhaiten mahdollisimman ikkunaisessa huoneessa keskellä päivää). Tasapainoisen taustan etsimisessä kannattaa nähdä vaivaa.

Nyt alkukesästä suunnittelin vieväni pojan tasaiselle nurmikolle ja mukaan otetaan pari erilaista vaatekertaa ja esim. vanha onki, nalle tms. rekvisiittaa. Ja katsotaan mitä tulee. Eihän tuo kokeilu paljoa maksa ja aina voit kokeilla myös kuvaamoa, jos jää vaivaamaan. Minusta ' kuvauspäivät' ovat olleet myös hauskaa yhdessä tekemistä. Mukaanhan voi ottaa mummin tai kummin naurattajaksi/leikittäjäksi ja tehdä siitä yhteisen jutun.

Vierailija

Meillä otettiin 1-v kuvat itse. Meitä oli kolme aikuista, kahdella kamera (toinen digi ja toinen järkkäri) ja yksi viihdytti tyttöä. Otettiin varmaan 200 kuvaa ainakin (pelkästään järkkärillä kolme pari rullaa) ja onnistuneita otoksiakin tuli useita. Me kuvattiin tyttöä puutarhassa kukkien kanssa prinsessamekko päällä :)

Nyt kun 2-v kuvauspäivä lähestyy niin mietin että veisinkö kuvaamoon ja otettaisko taas samalla tyylillä. Luultavasti otetaan taas itse.

Uusimmat

Suosituimmat