Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kannattaako lapselle hankkia diagnoosia

Vierailija

vai antaa asian olla? Lapsellani erinäisiä aspergeriin viittavia sekä touretten oireyhtymää epäilivät neurologisella puolella. (kohtaukset)

Lapsi nyt testattu psykologilla ja hänellä normaalin-yläkantissa älykkyys. Muutoinkin kehitys ok. Käyttäytymisessä eriasteisia ongelmia.

Olen kuitenkin miettinyt kannattaako lähteä lasten neuropsykologiselle ja siihen ruljanssiin vai ajatella vain lasta persoonallisena pikkukaverina?

Onko siitä diagnosoimisesta lopultakaan mitää hyötyä ja leimaako se vain lapsen? Mitä mieltä?

Kommentit (3)

Vierailija

ystäväperheissä on osa sitä mieltä, että lapsi vaan saa ikävän leiman otsaansa ja häntä kohdellaan sen jälkeen psykiatrisena tapauksena. Itselle nämä kaikki asiat ovat outoja.

Päiväkodissakin osa hoitajista on sitä mieltä, että persoonan piikkiin voi laittaa paljon..

Vierailija

jos viitsit niin vastaatko mulle tuohon (huonosti kasvatettu vai asperger 4v.) jutun alle minkälaiset oireet teillä joiden perusteella lapsellasi olisi aspergerin syndrooma. Kiitos!

Vierailija

tukevaa hoitoa eikä apuakaan. Sekö on lapsen parasta?

Vai maksatteko itse terapiaa/apua ym. ja teette sen ehkä turhaan..

Anna lääkäreiden tutkia niin tulee tarpeellinen apu. Diagnoosi on vain hyväksi. Näin lapsi saa paremmat tuet ja eväät elämän varrelle. Kun on diagnoosi, lapsesi on helpompi ymmärtää omaa käyttäytymistä aikuisena. Ei sitten lapsen tarvitse miettiä miksi hän on erilainen kuin muut jne..

Uusimmat

Suosituimmat