Kenellä on ollut ultra jo alkuraskaudessa??

Vierailija

Ihmettelen kun pk seudulla eka ultra oli tosi aikaisin ja täällä " maalla" eka neuvola on vasta rv 9

Kommentit (8)

Vierailija

En oo kyllä kuullut, että missään sitä ennen kunta/kaupunki mitään tarjoaa - omalls rahalla tietty pääsee vaikka kuinkas aikaisin.

Niin ja ekaa neuvolakäyntiä suositellaan yleisesti vkolle 10...

Vierailija

Minulle tehtiin ensimmäinen ultra todella aikaisin Kallion neuvolassa. Muistaakseni ekalla lääkärikäynnillä. Sitten myös myöhemmin kaksi kätilöopistolla ja vielä kerran neuvolassa.

Vierailija

jo viikolla 6 ultrassa toteamassa, ett raskaus on alkanut. Samalla myös tarkastettiin, millä viikoilla mennään, sillä menkkoja ei ed. raskauden jälkeen ollut ollut. Kunnan tarjoamat ultrat ovat aikaisintaan 12-14 viikoilla. Tuskin sen aiemmin.

Vierailija

Joo, itsekin olin todella hämmästynyt, kun ultra otettiin jo niin aikaisin. Olin 10vkolla raskaana. Tarkistin neuvolakortista. Terveydenhoitaja totesi vain, että heillä on oma ultralaite. Riskiraskaudesta ei ollut kyse.

Vierailija

En oo koskaan kuullut kenestäkään, ketä olisi ihan alkuraskaudessa käynyt lääkärineuvolassa, lukuunottamatta tietty riskiraskaudet tai jos jotain muuta häikkää.

Vierailija

Kyseessä neuvolantäti ja heillä oma ultra :) eli tuon tuostakin raskauden aikana ultrattiin.

Ennen kävin neuvolassa missä n. rv 8 oli eka käynti, nyt käyn neuvolassa jossa eka kerta n. rv 10.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat