Salaatteihin menee muuten pitkä penni!

Vierailija

Mä en nykyisin (kun on tiukkaa taloudellisesti) osta salaattiruukkuja juuri lainkaan. Juhliin teen salaatit viimeisen päälle, että on samassa salaatissa rucolaa, jäävuorisalaattia, tammenlehvää jne, mutta arkena kotona teen salaatit kiinankaalista. Ja raasteet on halpoja salaattien asemesta, kaiken lisäksi ainakin meidän lapset tykkää raakaraasteista enemmän kuin salaatinlehdistä.

Kommentit (6)

Vierailija

Saahan noista ruukkusalaateista toki hyviä salaatteja, sitä en kiellä, mutta ravitsemuksellisesti juuri niillä ei ole hirveästi merkitystä. Kun vaihtoehtoina on juuri mm. kiinankaali ja kaali. Näin kesällä tavallinen kaali on onneksi vielä halpaa ja hyvää.

Vierailija

(raakana), on pakko ostaa jotakin muuta. Me olemme ostaneet jäävuorisalaattia, vaikka sekin on usein tosi huonolaatuista ja kitkerää.

Mieluiten vetelisin just rucolaa ja muita noita pikkupurkeissa olevia tupsuja, mutta ne ovat oikeasti törkeän hintaisia!

Vierailija

Salaattien hinnat on ihan älyttömät, ja monesti ne on vielä aika surkealaatuisia. En mäkään osta salaatteja enää kuin ihan harvakseltaan.

Vierailija

rucola, ja hyvin kasvaakin. Se on tosi monikäyttöinen.

Myös versot laitan itse, mm. auringonkukanversot kasvaa vaikka ikkunalaudalla

Vierailija

Itse en tykkää kiinankaalista yhtään, mutta käytän jäävuorisalaattia sen sijaan. Eihän sekään ihan halpaa ole, mutta yhdestä kerästä tulee useampaan salaattiin pohja.

Salaatit on muuten äärettömän vaivattomia kasvattaa itse, jos vaan pystyy vaikka ruukun tai pienenkin kasvimaan laittaa..

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat