Osallistuitteko ns. veriseulaan raskauden alkuvaiheessa?

Vierailija

Minä en 2 ekassa raskaudessa, enkä aio nyt 3.ssakaan raskaudessa.

Ultrassa sen sijaan kävin, kun kunta tarjosi sen ilmaiseksi, ja np-ultra oli ihan normaali (1,3 mm)

terv. mamma -69 rv.12.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Oli mun mielestä epäluotettava kun se näyttää niin suurella todennäköisyydellä väärin.

Ja viimeisestä raskaudesta olis varmaan tullu ihan kummallinen tulos kun odotin kaksosia, eks sekin sotke vastauksen...?!

Vierailija

ultrissa kävin. Helppo tietysti nyt jälkeenpäin sanoa mutta luulen että jos niskaturvotus olisi mennyt yli " normaalin" vain hiukan en silloinkaan olisi mennyt lisätutkimuksiin. Ajattelin että jos turvotusta olisi paljon, menisin vasta silloin lisätutkimuksiin.

Vierailija

mulle on tehty veriseula ja np-ultra, rakenne ultra ja ylimääräsiä ultria. silti lapseni on luultavasti kehari ja hänellä autistisia piirteitä.

mikään tutkimus ei paljasta onko lapsella kehitysvamma tai autismi, jos sikiö on aivan normaalin näköinen.

lääkärit aina kehuivatkin, että erittäin hyvännäköinen sikiö. erittäin hyvännäköinen on poika nytkin.

se mitä sikiön aivoissa on tapahtunut ei näy missään tutkimuksissa.

Vierailija

Tuloksen kertoivat vain tyyliin ei syytä huoleen np-ultrassa sai sitten tarkan arvon. Yhteistuloksena riski oli jotain luokkaa 1:200 000 joten kakkosseulaa ei tarvittu :). Ehdottomati menen myös tulevissa raskauksissa, kiva tietää etukäteen jos tarvitsee varautua suurempitarpeiseen lapseen.

Mamma vm-73

Vierailija

olen alle 30v lähinnä mieheni haluaa tietää ja pelkkä ultra ei ole kovin varma. En tosin ole myöskään stressannut tuloksilla. Meilläkin oltaisiin päädytty aborttiin

Vierailija

En mennyt, ei ollut tarvetta tietää. Ei ollut np-ultraakaan. Rakenneultrassa vasta käytiin, että saisi selville jos vauva tarvitsee heti syntymän jälkeen toimenpiteitä. Keskeytys ei ole minun juttuni, siksi ei turhia tutkimuksia.

Vierailija

(en muista ihan tarkkaan että mitä tuolla " seulalla" oikein tarkoitettiin, kuuluiko tuo np siihen vai oliko ihan oma juttunsa...)

Harkitsin seulaan ilmoittautumista miehen kanssa noin sekunnin verran ja vasta jälkikäteen aloin maalailla piruja seinille että mitäs oltais tehty jos ja jos. En ole ihan varma menisinkö toista kertaa.

Vierailija

joskin esikoista odottaessa se tehtiin, antoi " hälyttävän" arvon, jonka perusteella kävin lapsivesipunktiossa. Täysin turha toimenpide, koska pelkän veriseulan tulos ei ole luotettava. Toisaalta lapsivesipunktiossa saatu " normaalit kromosomit" -tulos ei takaa tervettä lasta.

Nyt kolmatta odottaessa siis tehtiin vain np-ultra, jonka tulos oli 1,2mm. Tämä sinällään ei myöskään takaa tervettä lasta... Mutta, elämä on.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat