Kivulias synnytys ja kiireinen anestesialääkäri - huh huh...

Vierailija

Enpä osannut omassa synnytyksessäni varautua siihen, että anestesialääkäri ei ehkä pääsekään paikalle silloin kun spinaalin tarvitsisin. Näin kävi. Oli ns suunniteltu kätilön kanssa että kun olen n 8 cm auki niin laitetaan spinaali, jotta ponnistaminen olisi mahdollisimman siedettävää (aiemmassa synnytyksessäni vaikea ponnistus josta traumat)... Kärvistelin 8 sentissä mielettömissä tuskissa niin sanottiin että anestesialääkäri on joutunut sektioon eikä tiedetä milloin tulee vai ehtiikö tulla ollenkaan... Voi taivas. Olin varma että kuolen. Kätilöt ilmoittivat tuon asian vieläpä erittäin töykeästi. Itkua väänsin. Mutta kuinka ollakaan, anestesialääkäri ehtikin sitten jonkin ajan päästä kuitenkin tulla laittamaan spinaalin (ja se laitettiin mulle vielä myöhemmin uudelleen...). Mutta todellakin, ei voi olla 100-varma että lääkäri ehtisi puudutuksia laittamaan!!! Tätä en osannut ottaa huomioon kun menin synnyttämään.

Kommentit (10)

Vierailija

ja voin sanoa että siinä on sellainen jännä tunto jäljellä, en osaa selittää tarkemmin..kipua ei tunne millään lailla, mutta ruumiinsa kyllä tuntee.. siitä synnyttämisestä en osaa sanoa mitään, mutta kyllä sitä käytetään.

Vierailija

Muistaakseni joku kätilö sanoi, että anestesialääkäriltä menee 10 min tulla, mutta sekin oli jo liian pitkä aika.

Ei näin jälkeenpäin haittaa lainkaan. Olen iloinen että synnytin täysin luonnollisesti.

Vierailija

en saanut epiduraalia kun anestesialääkäri ei sitä uskaltanutkaan sairauteni takia pistää. Kovasti oli pahoillaan tilanteesta, samoin kätilö. Minulle jäi ihan hyvä mieli heidän suhtautumisensa ansiosta vaikka kivut oli kovat eikä niihin lievitystä tullut.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat