Töihinpaluu ahdistaa - mistä työpaikka?!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Nyt on pakko vähän purkautua... Haluaisin aloittaa työt elokuun alusta, tähän asti olen ollut pojan kanssa kotona (nyt 1v 1kk). Mutta mistä töitä???! Tuntuu, että joka paikkaan on niin SAIRAASTI hakijoita, meitä akateemisia työttömiä tuntuu olevan pilvin pimein, toinen toistaan pätevämpiä. Olen alalla, jossa ei työpaikkoja ihan joka oksalla ole. Enkä haluaisi mennä mihin tahansa helposti saatavaan työhön, koska taloudellisesti en siinä kovin paljon voittaisi, kun miinustetaan päivähoitomaksut ym. (Toivottavasti kukaan kaupan kassa tai siivooja ei nyt loukkaannu, kun sanon näin.)

Tiedän, tiedän....että suurin osa työpaikoista on piilotyöpaikkoja, joita ei koskaan laiteta virallisesti auki, niitä pitää vain osata etsiä ja tarjota itseään tykö. Sitä olenkin tehnyt jo ihan kyllästymiseen asti. Mutta alkaa olla kohta paniikkki, kun joka paikassa sanotaan eioota! Ei ole nyt resursseja palkata... ei ole nyt tarvetta... Kesälomat alkavat firmoissa kohta ja silloin on ketään pomoa tai asioista tietävää turha yrittää saada kiinni. HALUAN töihin, sillä en jaksa olla kotona ja taloudellisesti meillä on aika tiukkaa, kinastelemme miehen kanssa jatkuvasti rahasta, en kestä sitä enää. Ehkä kaikkein eniten painaakin tuo jatkuva rahasta riitely, kotona olokin tuntuisi mukavammalta ilman sitä. Lapselle on jo löytynyt ihana hoitopaikka, että senkin puoleen asia olisi kunnossa.

Neuvoja, vinkkejä, lohdutusta, please...!!

Kommentit (2)

Vierailija

Mutta valitettavasti ei ole vinkkejä sun muuta. Itsellä se tilanne, että olen ollut kolme vuotta kotona (kaksi lasta alle 3 v.), olen akateeminen, lapset ovat saaneet hoitopaikat kotikadun päiväkodista (aika lottovoitto) elokuun alusta ja minulla ei ole töitä. Mutta haen kovasti, ja ole valmis menemään vaikka keikkatöihin vanhuspuolelle (ei ole oma ala), mutta töihin menen. Meillä ei ole taloudellista pakkoa, mutta minun pää ei kestä enää kotonaoloa.

Vierailija

usko pois!! Olin vastaavassa tilanteessa, kun olin ensimmäisellä äitiyslomallani. Edellinen työsuhde oli ollut määräaikainen ja päättyi äitiyslomalla, joten työnhaku oli väistämättä edessä, kun halusin palata takaisin työelämään. Kyllä minuakin töiden hakeminen ahdisti, sillä yhtä paikkaa saattoi hakea jopa 200 hakijaa. Minua pelotti, etten pääsisi edes haastatteluun, sillä yhden lapsen äitinä olisin potentiaalinen toisen lapsen tekijä. Mutta ahkeralla haulla tärppäsi! Loppujen lopuksi sain koulutustani vastaavan vakituisen työn juuri siinä vaiheessa, kun lapselle oli päivähoitopaikkakin järjestynyt. Eli hakemuksia vain sisään! Kannattaa tosin miettiä lapsen hoitokuviot valmiiksi etukäteen. Niitä saatetaan sinulta työhaastattelussa kysellä. Minulle tämän työn saamisen edellytyksenä oli mahdollisuus aloittaa heti, joten etunani oli, että lapsella oli jo hoitopaikka olemassa. Tätäkin puolta kannattaa etukäteen miettiä. Mitä tekisit, jos sinun pitäisi aloittaa heti ensi viikolla uudessa työpaikassa.

Tsemppiä työnhakuun!!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat