Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*TOUKOjen tiistai*

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huomenia kaikki, hereillä ollaan joten avataanpas pino.

Tänne ei muuta kuin ei enään tullut uni. Jatkan päivällä jos asiaa on.

t. Nasu ja Touko-masu 40+2

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Tervetuloa poju tänne meidän muiden tuskastuneiden seuraan!

j elli, toviottavasti lääkärintarkastus saisi viimeistään synnytyksen käyntiin!! Jos ei mitään sitä ennen tapahdu, niin käy sitten kertomassa mikä oli tilanne. Hauska anoppi sinulla =). Oma anoppini eilen iloisesti totesi, että positiivista mieltä vain, niin hänkin aina omissa raskauksissa ajatteli, että tulevat sitten, kun tulevat. Hyvää tietysti tarkoitti ja yritti piristää, mutta hän on kuitenkin synnyttänyt kaikki lapsensa hyvissä ajoin ennen laskettua-aikaa.

Seurailen nyt itse tässä tämän päivän tätä olotilaa, mutta jos tämä ei tästä muuksi muutu, niin vaadin minäkin päästä tarkastukseen. Huomenna pitää joka tapauksessa soittaa aika yliaikaiskontrolliin, vaikka senkin saa sitten vasta monen päivän päähän.

Jospa vihdoinkin pääsisin sinne kauppaan. En uskalla sittenkään lähteä kävellen, kun on taas tuota inhottavaa paineentunnetta ollut.

emmi-liini 40+5

Vierailija

Näistä vauvojen epäsäännöllisistä toimitusajoista siis :). Kun on 9 kk elänyt sen mukaan, että toinenkin varmaan tulee etuajassa ja samaa antaa lääkäritkin ymmärtää, niin ei voi käsittää miten nyt on jo 40 viikkoa täynnä eikä MITÄÄN tapahdu. Voin vaan kuvitella, minkälainen ihmishirviö mä oon kahden viikon päästä jos tilanne jatkuu tällaisena...

Meilläkin miehen loma loppuu kesäkuun alussa, joten nyt pitää stressata sitäkin, tuleeko vauva ennen sitä. Muutenkin eka yliaikaiskontrolli vasta 10 päivää la:n jälkeen kuulostaa jotenkin niin pelottavalta.

Juuri tuossa kotiuduin parin kilsan metsälenkiltä ja sitä ennen möyhin kasvimaalla (naapurit pitää varmaan pimahtaneena). Saa nähdä vaikuttaako mitenkään. Aamupäivällä lattiaa pestessä tuli parit supparit, mutta siinä kaikki.

Pampula, poika ja Sintti 40+0!

Vierailija

Anoppini (59v) soitti äsken ja ihan täpinöissään selitti, että " teidän pitää nyt ruveta harrastamaan seksiä, se kuulemma voi auttaa synnytyksen käynnistymistä!" Oli kuulemma juuri vasta kuullut asiasta.

Voi että mua nauratti! Vaikka me ollaan anopin kanssa hirveän hyvissä väleissä ja puhutaan lähes kaikesta, niin jotenkin tuo keskustelu oli koominen! ;)

Kuulemma siihen aikaan , kun hän on odottanut, niin seksiä ei olla enää suositeltu loppuraskausaikana (en tiedä sit miksi, kai sen on kuviteltu olevan vahingollista vauvalle/äidille??).

HIH, täytyy miehelle soittaa töihin ja käskeä kotiin, " äitis käski hommiin!"

elli 41+1

Vierailija

Tai tietysti toivon kovasti, että kaikki päästäisi pian synnyttämään!!! Masentavan sateinen ilmakin ulkona ja nyt olisi hyvä päivä olla synnärillä, mutta ei...

Tällä hektellä on sellainen tilanne, että välillä harkitsen jo ihan vakavasti sairaalaan lähtöä. Ei kai ne voi siellä oveltakaan pois käännyttää? Tai tietysti käskevät takaisin kotiin, mutta haluaisin tietää mikä kohdunsuulla on tilanne. Nyt on alkanut pelottaa, että tämä vauva syntyykin lopulta yhtäkkiä kotiin. No tuskin, mutta ainahan tuollaisista jutuista välillä lukee. Kärsin jo ties monettako viikkoa päivittäisistä (usein monta tuntia kestävistä) kipeistä suppareista ja kun lopulta ajattelee, että joko nyt olisi lähtö, ne loppuvat. Kamala paineen tunne on alhaalla myös monta kertaa päivässä ja silloin ei voi ollenkaan kävellä. Ja tulee tunne, että vauva syntyy just tähän paikkaan. Tämä on kyllä tosi hajottavaa. Issiaskin vaivaa ja silloin meinaa jalat pettää alta. Pelkään kaatuvani kotona portaissa pahasti, kun kipukohtaus iskee.

Tänään on tytöllä tarhassa kevätjuhlapäivä ja en olisi uskonut olevani siellä vielä tämän vatsan kanssa. Kohta mitkään vaatteetkaan ei mahdu päälle ja eilen olin jo melkein epätoivoissani menossa ostamaan isompia housuja. Oli tosiaan sellainen olo, että ei tästä masusta kuitenkaan koskaan pääse eroon.

Nyt tuli taas valitusviesti. Jospa lähtisin kävellen kauppaan, niin sateessa voisi vähän piristyä.

Jaksamista kaikille!!

emmi-liini rv 40+5

Vierailija

Tässä linkki vielä eiliseen pinoon:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7345550&p=&mpage=1&tmode=1...

Niinpä, niin, samaa virttä täällä kuin muillakin, mitta täys jo tätä viimeistä raskautta!!!! Mutta minkäs teet!! 9 kuukauden vuokrasopimus tuli täyteen eilen ja häätötoimenpiteistä huolimatta, ei mitään!!! Eilen vauva meinas vissiin tulla läpi navan, sillä niin julmetusti tunki itseään, jotta sanoinkin, että kyllä täällä tilaa olis ku vaan ulos tulisit!!

Tänään sitten jälleen äippäpolille ja katsotaan mikä tilanne ja valmistauduttava on jälleen että kenties käynnistellään. Tosi moni on kirjoittanut miten ei olla lainkaan otettu yliaikais kontrollissa huomioon äidin vointia!!! Kuulostaa uskomattomalta, kun onhan sillä todella suuri merkitys synnytyksessä miten äidillä on voimia ja kuinka jaksaa!!! Mulla se oli esikoisen käynnistyksen syyksi mainittu niukka lapsivesi, sekä se että äiti on lopen uupunut raskauteen ja näin ollen osastolle ja käynnistykseen. Ja niin multa kyllä viikko sittenkin jo kysyttiin, että kuinka itse jaksan, kun issias vaivaa, että miten saan yöt nukuttua.

Se on kumma että la jälkeen alkaa päiväkin tuntua viikolta ja v***tus käyrä senkun vain nousee!!! Ja sitä kun ei voi ymmärtää kukaan muu kuin samassa tilanteessa oleva kanssa sisar!!! Siksipä toivottelen kaikille, sateesta huolimatta, aurinkoista päivää ja paljon supistuksia!!!

H-R rv 40+1

Vierailija

.. terveiset naistenklinikalta. lähettiin yöllä käymään kun oli niin lupaavasti suppareita n. 5 min välein, mutta ei. sen verran sai aikaseksi että nyt on sormelle auki ja kohdunkaulaa 1 cm jäljellä joten matkaa vielä on. BLÄÄH! lähettivät kotiin... tai siis oishan sitä saanut jäädä osastolle oottele josko jotain tapahtuu, mut lopulta tulin siihen tulokseen että sama se on kotona kärvistellä.

sanoin toki vasta eilen kun kirjoittelin että hätäkö tässä, mutta siihen asti olinkin ollu lähes täysin ilman supistuksia. nyt ei kyllä mitenkään hotsittais ootella päivä tolkulla enää. varsinkaan kun en oo millään tapaa kivun ystävä (tosin kukapa ois). mun tuurilla tätä penskaa väännetään kun iisakin kirkkoa ja kivuliaasti.

neuvolakin meni ohi suun kun olin siellä naistenklinikalla. noh, sovin uuden ajan perjantaille taas sillä varauksella etten ole jakautunut.

noh, ei tässä voi muuta kuin ootella ja huokailla ja puhallella...

tsemppiä kaikille.

shendea + sähikäinen 39+6

Vierailija

...Täällä jälleen yksi " taustailija" liittyy keskusteluun.. Olenkin tänne kirjoitellut joskus kevään alussa pari kertaa, mutta en ole varma muistaako kukaan?

Mulla myös " Poju" n ja muiden mukaan ihan samanlaiset fiilikset. Päätä hajottaa joka ikinen päivä ja välillä tuntuu oikeesti että kohta sekoaa, kun kaikki paikat särkee ja mitään ei pysty tekemään sen takia. Ihan pienimmästäkin asiasta menee pinna. Lisäksi mulla on ainakin ihan älyttömän kömpelö olo. Mikään ei tahdo pysyä käsissä ja koko ajan törmäilee johonkin. Ihme etten ole vielä jäänyt auton alle kaupungilla liikkuessa :)

Mutta, toivottavasti me kaikki pystytään nauramaan näille jutuille kuukauden päästä, vaikka nyt yksikin päivä tuntuu viikolta. Mä luin jostain että raskauden jälkeen elimistö tuottais sellaista hormonia että raskaudenaikaiset mielen heittelyt ja kivut unohtuisi. Onko kukaan muu kuullut vastaavasta? Nyt ainakin tuntuu (odotan siis esikoistani) että jos tää raskaus on näin hankalaa aikaa henkisesti ja fyysisesti niin en aio hankkia kun tän yhden lapsen.. :)

Tsemppiä muille, ja varsinkin niille jotka ovat jo ylittäneet lasketun ajan..

-Jasmina_06- rv39+1

Vierailija

Vyöhyketerapian jälkeen lähdin uhkarohkeasti kävelemään kohti kotia, ja koko matka sujui hienosti! Ei kertaakaan edes meinannut pettää jalat.

Muutenkin tuli hyvä ja energinen olo terapiasta. Suppareita ei sen kummemmin ole vielä ilmaantunut, mutta luultavasti ja todennäköisesti vaikutus tyleekin viiveellä. Jospa saisi ens yönä nukuttua paremmin kuin viime yönä.

Terapeutti sanoi samaa kuin lääkäri: ihan kypsä. Voi kun tuo vauvakin tajuaisi olevansa ihan kypsä ja myös sen että äiti on ihan kypsä :(

Se on muuten prostaglandiinia eikä oksitosiinia se sperman hormoni. Oksitosiini on imetyshormonia.

(Taidan olla joka ilta viimeinen...)

peik 40+2

Vierailija

Tervetuloa uudetkin kärvistelijät mukaan!

Samaa fiilistä pukkaa kaikilla. Mulla meni tänään lopullisesti kuppi nurin, kun lähdin neuvolaan ja just ja just sain kumisaappaat mahtumaan jalkaan (että hieman turvottaa).. Painoa olikin sitten tullut viikossa VAIN 2,2kg!!! Ja terkka arvioi vauvan olevan nyt 3,8kg-4,2kg. Ja isoilta noi liikkeetkin tuntuu. Kiva pusata sitten pahimmillaan yli 4,5 kilosta vauvaa. Nyt viikkoja tasan 39, mutta aion vaatia käynnistystä pian LA:n jälkeen. Jään sitten vaikka naistenklinikan ovelle istumaan ja odottamaan synnytystä.

Itkuraivarit sain siten kotona. Joku totesi lapsen olevan ensimmäinen ja viimeinen, jos tuska jatkuu. Ja saman sanon minä. Ei tätä enää kestä.

Soffie ja iso poika 39+0

Vierailija

Tultiin just neuvola/kauppareissulta tytön kanssa ja ihanasti sataa kaatamalla vettä :). Onneksi oli kunnon sadevaatteet päällä. Neuvolassa ei mitään uutta. Painoa kertynyt nyt 12 kiloa ja rautaa pitää taas muistaa ottaa siltä varalta, että synnytyksessä menee paljon verta. Olen vaan unohtanut ottaa, varsinkin kun ei ole väsyttänyt niin paljon kuin talvella. Vauva on alhaalla, mutta ei kiinnittyneenä. Tänään vasta sain tietää, että yhdyntä voi vaikuttaa käynnistymiseen ihan kemiallisinkin perustein, eli sitä pitää varmaankin alkaa harjoittaa. Olen aiemmin kuvitellut, että vaikutus perustuu pelkästään rasitukseen, samoin kuin siivous ym., mutta spermassa on samaa ainetta kuin millä oikeastikin käynnistetään, joten hommiin sitten vaan. Kuten sanottua torstaista eteenpäin miehellä kaksi viikkoa lomaa ja olisi mukavaa, että sinä aikana vauva tulisi. Muuten jään heti yksin kahden pienen (tyttö 18kk) kanssa. No tämähän on tätä toiveajattelua. Eka meni 9 päivää pitkäksi...

Jaksamisia kaikille!

elli28 38+6

Vierailija

Meille syntyi vaaleanruskea-punasävytteis-hiuksinen tyttö perjantaina 19.5. klo 16.29. Mitat 3350g ja 47cm. rv:t silloin 38+6.

Suunniteltu sektio perätilan vuoksi oli varattu nyt tiistaiksi, mutta tyttö päätti että hänestä tulee härkä eikä kaksonen horoskooppi merkiltään, ja näin hän lähti syntymään perjantaina. Tehtiin sitten kiireellinen sektio.

Tänään päästiin kotiin. Tyttö syö hyvin, 3 tunnin välein. Oma vointi on hyvä, haava on parantunut upeasti eikä ole kipeä. Maito nousi kolmantena päivänä, ja sitä tuntuu riittävän. :)

Vielä lohdutukseksi teille odottajille. Tosiaan se synnytys voi alkaa aika odottamatta. Ei multakaan lähtenyt mitään limatulppia tms. etukäteen.

Red_Cat ja tyttö 4 vrk

Vierailija

my_selene; Minunki maha-asukki on ollu parisen päivää kovin vaisu, mulla vasta huomenna neuvola. Ja samoten tykkää näköjään aamulla koisia pitkään, vasta 9 jälkeen alkaa olla jotain elämää :) mulla on joka aamu sama huoli että ollaankohan sielä edes elossa kun ei mitään kuulu mut sit ku ite nousen ylös touhuilemaan niin sitpä se jylläys alkaakin. Mutta huomattavasti rauhallisemmat on liikkeet ollu! ei se taida mahtua enää oikein sirkustemppuja tekemään :)

Niin eipä tosiaankaan mitään uutta, viime yönä näin unta että tuli se limatulppa ja aamulla juoksentelin ekana vessaan(...niinku yleensäkkin...), mut oli vaan sit todettava että p******, unta se vaan oli...

Miehellä on kauheesti töitä,yrittää epätoivosesti saada kaiken tehtyä ennen lapsen tuloa...On ollu aika yksinäistä..No, tänään tulee sit veljen tyttö yötsyyn niin ompahan jotain iloa etes! Sotketaan vaikka koko talo niin sit mulla meneekin sujuvasti koko loppu viikko siivoillessa...Vituttaa ihan se neuvolan joka kertanen kommentti " nyt vaan nautit olostas ja luet vaikka hyvän romaanin" ...Ensinnäki en etes lue kirjoja( lehtiä vaan) ja toisex,miten tästä voi enää nauttia kun ei pysty muuta tekemään kun suunninpiirtein lepäämään? Hommiahan ois vaikka kuin mut ku ei ni ei!!!

Taitaa taas mennä samax valituksex...No ei ois enää pitkä aika kun pääsis omaa nupukkaa hoitamaan ja halimaan, sen voimalla jaksaa vielä vaikka sen kolmeki viikkoa odottaa :)

muzzukka ja masunen rv 38+6

Vierailija

Taitaa päivä mennä sisällä. tultiin just neuvolasta ja kaupasta ja sade on aika ilkeetä. lapset vaan kitisi ja itki kun vaatteet niin märät..hohhoijjaa..sokeri-prinsessat.

miehistä..ei munkaan mies tajuu että mua v*tuttaa, kyllästyttää, itkettää ja olen ihan loppu. la ei vielä ohi mutta olen niin loppu sekä fyysisesti että psyykisesti. tää kolmas odotus on todellakin vaatinu veronsa. =( mies sit aina kysyy että mitä kiirettä nyt on? ja jos on huono päivä ja vituttaa koska vuava ei vaan tuu niin mies vaan sanoo että entäs sitten? no, kokeilkaa miehet ite saman homman ja olkaa ilman tupakkaa 9 kk niin tulkaa ist kysyy multa mikä kiire mulla on!!

neuvolassa kaikki ok. sain uuden ajan ens viikoks ja uskon vahvasti että sinne joudun mennä. masentaa..

vauva vaan kasvaa ja kasvaa. ihana tunne tietty tuntea pientä masussa muta mielummin silittäisin sitä ihan iho ihoa vasten. tää vauvakuume on ihan hirvee. mun tuurilla tää todellakin menee yli. ja jos joku miettii miks stressaan jo nyt niin mun kaks edelliset ovat syntyneet rv 39+4 ja 38+3.

tsemppiä muille ja vaikka mulla onkin tosi huono olo ja masentaa niin teitty toivon että niillä jopilla la jo menny pääsis ensin. olette todella reippaita ja nostan hattuu!!!

my_selene ja neiti rv 39+1 (kohta ruuantekoon, mies tulee kohta kotiin)

Vierailija

Nyt oli kuitenkin pakko ne jostain etsiä, tänään viikkoja 39+6 ja olen täsmälleen samalla tuulella kuin 99 % muista toukotoiveiden odottajista! Mikään ei huvita, hirveä epäusko koko vauvan syntymiseen jne. Ja neuvolasta ei mitään iloa. Edelliset syntyneet 38+5 ja 36+5, joten en ikinä ennen ole ollut näin kauaa raskaana, vapusta asti ollut sellainen fiilis, että tulee hetkenä minä hyvänsä, mutta ei supparin supparia sitten sen jälkeen kun jäin äitiyslomalle, luonnollisesti 50 pv ennen la:ta, kun vauva syntyy kuitenkin hyvissä ajoin........ Ja todella, ketään ei kiinnosta äidin vointi ja tunnelmat, kun " vauvalla näyttäis kaikki olevan hyvin" . Onko tässä yksi syy synn.jälkeiseen masennukseen, kun äidistä revitään loppuraskaudessa ja synnytyksessä kaikki irti fiilareista piittaamatta????

Vierailija

Turha neuvolareissu taas takana:( Ei oo vauva kiinnittynyt, eikä ees laskeutunut. No, enpä kyllä sitä oottanutkaan, mut kyllä silti ärsyttää.

Red_Catille ja perheelle paljon onnea!!!

Elli, onhan siinä spermassa tosiaan oksitosiinia, sitä samaa hormonia, jolla synnytystä käynnistellään ja jota erittyy myös nännejä hieromalla.

Mut kumma juttu, kun ei auta meillä:( Eipä auttanut esikoisenkaan synnytyksen käynnistämisessä ,vaikka paikat oli ihan kypsät...

Neuvolassa ei mitään uutta, paitsi painoa oli kertynyt viikossa +1.5kg!!!

Eipä ihme, kun ihan hirveät turvotukset on paukahtaneet päälle ihan yht`äkkiä. Eipä mene kengätkään enää kunnolla jalkaan, joten loppu-odotuksen kävelen sitten varvastossuissa!

Joo, mut nyt syömään...

pricilla 38

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat