Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***HEINÄMASUT tiistaihin...***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huomenta!

Toista kertaa koskaan aloittelen pinoa, aamu-unisia kun olemme yleensä molemmat tytön kanssa. Viime aikoina olen vain itse alkanut heräilemään varhemmin...

Tyttö on edelleen tosi kipeä: kuumetta oli yli 38 vielä eilen, limaisesti yskii ja nenä vuotaa. Pikku raasu on niin säälittävä, kun haluaisi ulkoilemaan ja leikkimään, mutta kun on niin kovin väsynyt, että välillä meinaa nukahtaa toisillekin päikkäreille. Voi, kun tulisi terveeksi....pitää varmaan alkaa loppuviikosta kyselemään uutta aikaa lääkäriin, jos ei tauti lähde paranemaan päin.

Väsyttää hirveästi, mutta uni ei vaan tule enää silmään! Synnytys pyörii jo mielessä päivittäin ja välillä sekin tuntuu jännittävän. Täällä kaikki tomerat tädit odotettelevat " tositoimiin pääsyä.." Olenko minä ainoa raasu joka jännittää tulevaa ja sitä, että meneekö kaikki hyvin?:D

Kertaalleen kävin pelkopolilla ja tänään taidan soittaa uuden ajan sinne. Välillä on päiviä, jolloin oma olo tuntuu varmalta/rauhalliselta ja toisena päivänä jännittää hirmuisesti. Ensimmäinen ei ollut todellakaan mikään miellyttävä kokemus.

Minulla ei ole omassa ikäluokassani kovin paljoa ystäviä joilla olisi jo lapsia, pari kaveria joista toinen muutti jokin aika sitten toiselle paikkakunnalle. Suurin osa ystävistäni elelee vielä ilman perhettä. Siksi onkin mukavaa, että saan tänne purkaa tuntojani/ajatuksiani. Ystäväni pitävät minuun edelleen yhteyttä ja toki voin jutella heidän kanssaan mistä vain haluan, mutta itse koen että tietyn asteinen ymmärrys omaan tilanteeseeni heiltä ilman omia kokemuksia puuttuu ja se on ihan ymmärrettävääkin.

Tämä on varmaan tosi hölmö kysymys, mutta kysynpä nyt kuitenkin...te, joilla vauveli on jo laskeutunut, mistä tiedätte että näin on tapahtunut? Tarkoitetaanko tällä laskeutumisella sitä vauvan pään painumista lantion loukkoon, vai mites se menikään? Itselläni masu alkaa mielestäni alempaa kuin aiemmin ja potkut tuntuvat välillä, esim. tänä aamuna noin navan tienoilla, ehkä hieman sivulla ylempänä...voisikohan se olla merkkinä siitä? Milloin masu yleensä laskeutuu?Välillä taas liikkeitä tuntuu ylempänä, mutta rt:ssä pikku tytteli kuulemma on. Neuvolalääkärin kanssa ei viimeksi ollut tuosta mitään puhetta.

Seuraava neuvolakäynti olisi viikon päästä ja sitten parin päivän kuluttua siitä kasvukontrollin vuoksi ultra. Siksi pohdin tätä laskeutumisasiaa, kun viimeksi ei laskeutunut laisinkaan, eikä sitten kyllä mahtunut alateitse syntymäänkään yrityksestä huolimatta..

Itse olen vähän harkintalinjalla vielä noiden kaksosten rattaiden suhteen, kun pikku tyttö on aika ja vilkas ja pitää paljon kävelemisestä. esim. nykyisin emme käytä rattaita juuri lainkaan, kun ulkoilemme sillä hän ei viihdy niissä kovin kauaa kuitenkaan. Sellainen ikiliikkuja neitokainen terveenä ollessaan, ettei pian äiti enää tämän masun kanssa ehdi perässä pysyä. :D Pärjäisinköhän pelkällä liinalla ja yhdistelmävaunuilla..?

Tänään pitäisi siivota, kun mummi tulee iltapäivällä kylään katsomaan, että miten täällä jaksellaan. Onneksi tuo miehenköriläs on lomalla myös, eilen tarjoutui auliisti auttamaan siivouksessa. Eilen illalla pikku kinastelun jälkeen tarjoutui tilaisuus jopa petipuuhiin, kun tyttö viimein nukahti, mutta kuinka ollakaan...puhelin soi ja äitini soitti :D Siinä fiilikset sitten lopahti. Toisen kerran, paremmalla onnella...

Mukavaa päivää kaikille, jokainen päivä on lähempänä pikkuruisen ihanan nyytin tapaamista! :D

t.Saraida

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Kirjoitan minäkin pari riviä kuulumisia kun mies meni tytön kanssa päiväunille ja saan rauhassa istahtaa hetken. *onpa muuten hiljaista*

Neuvolan terkan suosittelema Hirudoid-voide on auttanut mun jalkasärkyihin. Ihanaa että nykyään herään öisin vaan käymään veskissä ja jos tyttö itkeskelee sängyssään. Noiden jälkeen nukahtaakin uudestaan kun ei ole niitä inhottavia särkyjä joiden takia pyörii ja hyörii sitten heräämisen jälkeen. Kummasti sitä päivälläkin jaksaa paremmin kun vetää yöt läpi vain 3 heräämiskerralla vaikka useasti olen tytön kanssa kaksin melkein koko päivän kun miehen työpäivät venyy 12 tuntisiksi.

Vauva tuntuu olevan vaan viikko viikolta alempana. Painaa jo todella alas ja vissiin käsien liikkeet osuu jonnekin hermoon kun alakerrassa vihlasee aina välillä liikkeiden aikana. Muutenkin hengittäminen on paljon helpompaa nyt.

Noista petipuuhista kun on ollut puhetta niin siinä mielessä tämä on ollut erilainen odotus kuin tytön odotusaika. Silloin halutti ihan loppuun asti ja nyt kiinnostus noihin puuhiin on hyvinkin vähäistä. Varmasti asiaan vaikuttaa myös se että meidän pirpana nukkuu samassa makuuhuoneessa kuin me ja ei sitä samanlailla jaksa kuin ennen lapsia. Ainakaan minä, tiedä sitten muista :)

Viikko vielä seuraavaan neuvolakäyntiin. Nyt siellä käydään sitten 2 viikon välein ja muistaakseni rv 36 eteenpäin viikon välein. Ehkäpä se heinäkuu sieltä vielä joskus tulee vaikka välillä meinaa usko mennä=)

Itse odotan kovasti pääsyä synnyttämään. En siis haluaisi nyt lähteä vaan sitten heinäkuussa. Nean synnytys oli kaikin puolin niin hyvä ja ihana kokemus joten ehkä siksi en osaa jännittää asiaa nytkään etukäteen.

Ainoa mikä tällä hetkellä mietityttää on se calmette-rokotus. Täytyy yrittää etsiä tietoa ja päättää että annetaanko pistää sitä vauvalle enää jos on kerran pois jäämässä. Meillä Nealla on kyseisestä rokotteesta muistona vieläkin turvonnut nivusrauhanen vasemmassa nivusessa.

Päätin sitten että laitan rintarepun kiertoon ja ostan tälle vauvalle liinan. Kun reppu menee kaupaksi niin sukellan kunnolla tuon liinailun saloihin, vaihtoehtoja kun riittää enemmän kuin tarpeeksi. Onneksi vaunuasia on ratkaistu jo. Meitä odottaa liikkeessä Emmaljungan Twin City Crossit. Haemme ne sitten heinäkuussa.

Taisi tulla tekstiä enemmän kuin pari riviä :) Heitän itseni vielä hetkeksi vaaka-asentoon ennen kuin tyttö kömpii uniltaan.

Terkuin Neppe rv 32 tasan ja Nea 1v 4kk

Vierailija

Vielä päädyin tänne koneelle kuitenkin,kun sattui päällä olemaan... Kävin YKSIN saunassa,kun mies laittoi pesän täyteen puita,että pyykeistä lähtevä kosteus poistuisi pesuhuoneesta,joka sijaitsee kellarissa...itse hän sitten nukahti takan eteen sohvalle,kun jäi sitä " vahtimaan" ,että saa sitten luukut kiinni. Olipas ihanaa,kun oli kerrankin hiljaista saunassa! Normaalisti siellä porisee kolme papupataa ja vesi lentää!

Tänään alkoi hieman ahdistaa,kun ajatteli sitä pyykkimäärää,mikä kohta on,kun syntyy tämä neljäs...ajattelin jo karsia vaatteiden määrää huimasti...

Siivoilin viimeviikolla vaatehuonetta ja sain 15 muovikassillista vaatetta,jotka laitoin Karjala-keräykseen. Muutaman juniorille sopivan otin sivuun,mutta tylysti pistin ylimääräiset kuteet kassiin...leluja lappasin puolitoista jätesäkillistä myöskin Karjalaan. Niin niitä vaan on seitsemässä vuodessa kertynyt....

Synnytyksestä: Löysin tuolta Babyidean sivuilta pienen akupainantaoppaan,jonka tulostin ja pistän miehen opiskelemaan...siinä on muutamia hyviä niksejä ja pisteitä,joita painelemalla pitäisi saada synnytystä etenemään paremmin:-) ja kivunlievitykseen myös. Juu toivon suht nopeaa synnytystä ja ammeeseen pääsyä...se on minulla ehkä se paras lievitys. En minäkään nyt niin innolla odota sitä synnytystä,mutta se olotila,joka on,kun vauva putkahtaa ulos ja äidin kainaloon on maailman paras ! Ja pääsisi näistä jalka ja selkäsäryistä jo...sekä närästyksestä,puuskuttamisesta,väsymisestä yms....

no niin,tulihan taas juttua...nyt nukkumaan,tai vessaan eka..taas..

-Satu-

Vierailija

Minä olen nyt toista viikkoa kesälomalla ja kyllä kelpaa! On ihanaa kääntää vaan kylkeä, kun mies aamulla kuuden kieppeillä nousee ylös. Kait siellä töissäkin olis vielä jaksanu olla jos olis ollu pakko, mutta kun tähän asennoitui et loma on ensin, niin ei olis yhtään päivää enempää huvittanu töissä käydä. Meillä on töissä vielä kurjat ajat nyt, kun siellä yhdistetään meidän osastoa naapuriosastoon. Tällä koitetaan saada määräaikaiset pois ja sitten kun eläkkeelle jäämisiä tulee niin ei varmaan oteta ketään enää tilalle. Jatkossa pitää meidän tehdä sit kahden ihmisen työt. Opeteltavaa olisi paljon ja vastuuta tulee roppakaupalla lisää. Toivoa sopii et se näkyisi myös palkassa... No nyt oli kumminkin hyvä hetki jäädä vähäksi aikaa syrjään tuolta hullunmyllystä. Täytyy vaan toivoa ,että sitten joskus puolentoista vuoden päästä, tai koska sitten menenkään takaisin olisi touhu vähän rauhoittunut ja hommat selkiytyneet.

Työkavereita tulee kyllä varmaan ikävä. Me ollaan käyty niin monet hyvät/henkevät keskustelut tuolla töitten lomassa. Kovasti koitin tytöille sanoa, että käymään saa/pitää tulla kunhan olen vaan tosta alkuhässäkästä selvinnyt, mitä tuo vauvelin tulo tuo varmaan tullessaan. Olen varmasti talventultua jo kovasti juttukaveria vailla.

Netta rv 31+6

Vierailija

Onpas ikävää, että Saraidan79 tyttö on kipeä =(

Meillä myös neiti oli tuossa nuhan kourissa ja hänellä aina alkaa henkeä ahdistaan, kun tulee nuha tms. Onneksi aletaan olla jo voiton puolella ja ei olla astmalääkettä tarvittu.

Itse ensin myös mietin nuita kaksostenrattaita, mutta tulin siihen tulokseen, että kun itse tykkään kävellä ja neiti ei varmaan jaksa niin pitkiä matkoja kävellä on rattaat ja istuma paikka tarpeen.

Päätimme ostaa ne ja jos ei ole tarpeeksi käyttöä niin myymme pois sitten, mutta luulen, että meillä niille on käyttöä.

Mahan laskeutumisesta sen verran, että minä olen huomannut yleensä silloin, kun on ollut huomattavasti helpompi hengittää niin maha on laskeutunut. Tahtoo palleaan painaa vauva ja siitä ahdistuksen tunne.

Kaikilla ei helpota hengitys sittenkään, kuten siskollani kävi.

Kai se vauva painautuu sinne " lähtökuoppiin" lantion koloon ja silloin puhutaan laskeutumisesta?!

Minulla tämä yskä ei hellitä. Kauhea tunne esim. yöllä, kun alkaa yskittämään ja tuntuu, että ei henkeä saa samalla.

Oikein röhäinen olo välillä ja kurkkua kutittaa jatkuvasti. Nuha alkaa jo helpottamaan.

Ei onneksi ole ollut kuumetta, joten jaksaa jotain touhutakkin.

Vauva potkii kivasti, mutta edelleen välillä on mielestäni liian hiljaista parinkin tunnin ajan...nlassa sanoivat, että on normaalia, mutta taidan huolehtia sitä ihan liikaa...hermopeikko taidan olla.?

Petihommista sen voisin sanoa, että minun halut on kadonneet jonneen kaaaaauuas...mies jo tuossa kysyi, että onko enää edes mahdollista ajatella asiaa? Nauratti, kun toinen oli raasun oloinen...ei ihan tosissaan pitää alkaa jotain kehittelemään, kun eihän nyt toisenkaan ole hyvä olla puutteessa?

Jos vain olette keksineet jonkin tekniikan millä halut voi houkutella esiin kertokaa ihmeessä!! Mieheni varmaan kumartaisi ja auliisti!! =)

Esikoisen hammaslääkäri olisi tuossa tunnin päästä ja en ole edes suihkussa käynyt...taas näitä aamuja jolloin en saa mitään aikaseksi.

Oli poika onnistunut saamaan yhden pienen reiän alatakahampaaseen ja nyt sitä mennään paikkaamaan, että ei ala isontumaan. Harmittaa, kun pojalla on nuo hampaat kuin isällään...tulee siis " helposti" reikiä. Minä olen taas onnekas ja en ole ikinä saanut reikiä...

Tuostapa tulikin mieleen, että onko raskaus aikana h-lääkäri tarkastus ilmainen? Esikoista odottaessani minut oikein kutsuttiin h-lääkäriin, mutta nyt ei ole kuulunut mitään.

Pitänee kysyä kun siellä tänään käyn.

No mutta nyt suihkuun ja puuron keittoon!!!

mutsi & 33+3

Vierailija

eilen kirjoitettua:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7345401&p=&mpage=2&tmode=1...

Moikka!

Saraidan kysymykseen vastaan oman tietoni mukaan, eli oma vauvani ei mielestäni ole vielä laskeutunut, mutta aiemmistani muistan nimenomaan sen että potkut rupesivat tuntumaan alempana kuin aikasemmin. Ulkoapäin saattoi myös huomata vatsani " valahtaneen" alemmas. Muistan tän tapahtuneen rv 35 jälkeen. Mutta nämä ovat yksilöllisiä juttuja..

Itse tunnen potkut edelleen aika korkealle, paljon yli navan..

Jaaha, nyt loppu Tuomas-veturi, pitänee viedä eskarilainen eskariin!!

Palailen myöhemmin..

(aika hurjaa että, Wekku, joudutte siellä viemään pyyhkeitäkin sairaalaan.. Niitähän menee ihan hirveesti...)

maryanne + poika 33+1

Vierailija

Eli tulee TAAS kotipäivä.. Kirjotin aamusella piiitkän viestin ja onnistuin hävittää sen taivaan tuuliin, tosi ärsyttävää!

Vaunuista.. Meidän oli pakko ostaa sisarusrattaat, kun vauvan, vilkkaan taaperon ja koiran ulkoiluttaminen käy vain, kun lapset on vaunuissa.. Varmaan tuleva isoveli kurkkii koko ajan taakseen nähdäkseen pikkusiskon ja istuu kiltisti;)

Oi, täällä on ihana herkkisdokumentti sarja odotuksesta ja synnytyksistä (ja täällä ei pahemmin ujostella näyttää telkkarissa vähän enemmän!). Tänäänkin tuli taas tippa linssiin, kun sitä katoin=) Kaveri sanoi, että Helsingissä ja sen lähistöllä telkasta näkyy muutamia saksan kanavia ja yks niistä on RTL, josta tää dokkari tulee (10:30 suomen aikaa), eli jos haluaa päästä herkistelemään ja kanava näkyy, niin suosittelen (eikä välttämäti tarvii edes kieltä osata..). Mutta nyt haiskahtaa vaipasta sulo aromat!

wekku+pikku tirpukka+poika1v8kk(miten voi näin pienen pojan kakka haista näin PAHALLE?!?)

Vierailija

Eipä ole tullut kirjoiteltua piiitkään aikaan.Teidän jutut olen kyllä sen verran ahkeraan käynyt lukemassa että kärryillä pysyn tapahtumista. Vielä olisi töissä kärvisteltävä reilun viikon verran ja sitten pääsisi ä-lomalle vihdoinkin.Jippii!! Minä kun jätin tämän vuoden kesäloman pitämättä ja siirsin sen ä-loman jatkeeksi.On kyllä moneen otteeseen kaduttanut..yhtään ei huvittaisi enää töissä käydä! No, saapahan olla vauvan ja esikoisen kanssa pidempään sitten kotona. Aikomuksena on muutenkin mennä sitten vasta syyskuun alusta töihin ja pitää siis hoitovapaata muutama kuukausi. Toivottavasti rahatilanne antaa myöten vielä silloinkin...

Masuasiaa sen verran että eilen oli taas kontrolliultra istukan takia. Minulla kun on istukassa joku nesteontelo/laguuni joka voi olla kystaa tai verisuonikasautumaa tms. tarkemmin sitä ei tietenkään vielä voi sanoa mikä se on, mutta sitä nyt seurataan loppuun asti. Toistaiseksi istukka on onneksi toiminut hyvin ja vauva kasvaa siis normaalisti. Eilen vauvalla oli painoarvio n.2.2kg ja syntymäpainoarvio tuon perusteella n.3.5kg, jos ei ota kasvuspurttia. Saapa nähdä nyt sitten. 4 viikon päästä onkin sitten jo synnytystapa-arvio. Siihen olisin päässyt muutenkin kun esikko syntyi lopulta sektiolla. Syynä avosuinen tarjonta.

Hieman on ruvennut minuakin tuo synnytys mietityttämään. Esikoinen kun syntyi nenä vinossa ja päässä pahka vaikkei edes alakautta tullut, niin mietityttää nyt että olenkohan sittenkään riittävän tilava lantioltani..lantioröntgenin tarpeellisuutta arvioidaan kuulemma seuraavalla kerralla. Riippuu tietysti siitä minkä kokoinen vauva on silloin ja toimiiko istukka vielä kunnolla jne.

Omat tuskat ei niinkään mietitytä vaan se ettei vauvalle vaan kävisi mitään. Vähän ehdittiin viimeksi miehen kanssa säikähtää kun sydänäänet kertaalleen laski kun yritin esikoista maailmaan ponnistaa, eikähän se sieltä siis syntymään suostunut.. pakko oli leikata. No, parin kuukauden päästä olemme taas viisaampia tässä asiassa... ;)

Kaksosten rattaita olen minäkin miettinyt ja onneksi siskoni lasten vanhat löytyy vielä vanhempien varastosta,joten sieltä ne kyllä saan mikäli tarpeelliseksi koen ne vielä silloin. Tod.näk. kyllä varmaan joskus tulen niitä tarvitsemaan koska poika on vauvan syntyessä vasta 1v8kk, enkä kyllä usko että jaksaa pahemmin kävellä vielä silloin. Ainakaan sinne suuntaan minne minä haluaisin..;)

Mutta eipä tässä sen kummempaa..katsotaan oliko tämä viimeinen kirjoitukseni ennen synnytystä tällä tahdilla vai saisinko sittenkin itsestäni sen verran irti että kirjoittelisin useammin..=)

Hyviä vointeja kaikille!

rapuliini rv 33+3

Vierailija

Pitäähän se kirjoittaa, kun en ole sellainen reipas, joka odottaa pääsevänsä synnyttämään. ;) Niin, en edes ajattele asiaa, kun se kipu ei oolu mitään kivaa viimeksikään.Eli ei sitä hommaa kyllä vielä oota. Saa nähä, jos se luonto tekis tehtävänsä ja lopussa alkais jo haluta synnyttämään. Ainakin aikaisempien pinoissa tuntuu, että kaikilla alkaa olla kiire synnyttämään, kun laskettu aika lähestyy ja viimeistään yliajalla.

Mutta siis en kyllä mitenkään erikoisesti pelkääkään, haluaisin vain hypätä sen synnyttämisen ohi siihen, kun vauva on syntynyt. :)

Oli tänään neuvola, hb tippunu 94, vaikka oon syöny jo kuukauden obsidania. Nyt pitää sitten syödä 2 päivässä. Toivottavasti se nyt alkais imeytyä sitten paremmin ja nopeampaa. Painoa oli tullu vain 250g/viikko ja täti oli tyytyväinen ja sanoi, että mun dieetti on purrut hyvin. Eli mun kärsii syödä levy suklaata viikossa ja joka päivä 3 pullaa... Siis mun dieetti ei ole mitenkään ankara ollu.

Mitäs muuta... Niin, mun seksihalut ei ole kadonneet... Mutta hankalapa se on mitään neuvoja keksiä toiselle. Ehkä se, että ajattelis sitä, tai jonkinlaiset fantasiat omasta miehestä. Tietty, jos ei haluta, ajatuskin tuntuu pöllöltä. :) Ite vaan olen raskausaikana herkempi kosketukselle ja ajatuksillekin. ;)

Vierailija

Tänään kun tulin töistä niin oli tullut Naikkarilta pyyntö sinne eli aika olisi kun olen viikolla 36 eli oli se terveydenhoitaja saanut lähetteen tehtyä pikaisesti vaikka välillä on hiukan omituinen...

No olen ihan tyytyväinen että se synntystapa-arvio jo tuolloin ja toivotaan että saan sektiopäätöksen ekalla käynnilla kun takan yksi sektio ja olen ajatellut ottaa samalla sen serilisaation.

Sitten toinen mukava yllätys tuli äsken eli ne saksasta tilaamani Teutonia nyt sitten tuli äsken kuljetuspalvelun tuomana.

Tuolla paketti on ulkona katoksessa, mutta en jaksa viellä rupee sitä avaimaan kun mies työmatkalla. Sain juuri nuorinmaisen nukkumaan ja mulla oli muutam ystävä kylässä niin olen hiukan poikki vaikka sormet kyllä syyhyävät...

öitä kaikille !!!

Vierailija

sataa sataa ropisee...jeejeejee...onneksi tule naapuri ja lapset kylään, niin saapi poju vähän leikkiseuraa (ja minä myös..)

Mullahan tuo massu on laskeutunut jo ainakin viikko, kaksi sitten eli vauva (vauvan pää) on työntynyt alas häpyluun alle eikä välttämättä tunnu enää esim. terkkarin käteen neuvolassa. Potkut tuntuvat tällöin nimenomaan navan tienoolla. Minulla vauva on myös kiinnittynyt ja usein siis näin käy, kun vauva laskeutuu. Vauva on siis käytännössä jo ' lähtökuopissaan' . Usien vauva laskeutuu vasta paljon myöhemmin, esikoisnen taisi tipahtaa vasta joskus rv 38..ja syntyi siis kuitenkin rv 39+3. Tätä vauvaa odotankin vielä aikaisemmaksi syntyvän. Mulla tosin oli jo ulkosuu auki ja paikat pehmenneet (johtuu kyllä lähinnä tuosta vauvan sijainnista alhaalla). Nyt ei saisi rehkiä ollenkaan, sillä topakat supparit saattavat alkaa tehdä työtään tuolla kohdunsuulla ja sitähän en vielä halua...

Kaikki sanovatkin mulle, että mun maha roikkuu tosi alhaalla. Tiedän ja näen sen itsekin. ja koen:). Yhtään ei ahdista eikä hengitys ole vaikeaa. Muista esikoisen kohdalla, etten saanut kunnolla henkeä, kun kohtu oli niin ylhäällä ja poika potki suoraan rintalastaan...huh!

Ja saralda! Minä kyllä pelkään/en odota synnytystä, jotne et ole ainoa:)

sitruska rv 33+2

Vierailija

Täälläkin sataa joten tyttösen kanssa tässä sisällä vain puuhasteltu. Nyt katselee hetken titi nallea joten pääsee itse vähän koneelle. Mulla vatsa roikkunut vähän koko ajan alhaalla, kuten neuvolassakin totesivat joten mitään suurempaa laskeutumista ei liene tiedossa. Edellinen laskeutui jo viikolla 31 ja sanottiin että varmaan tulee ennen laskettua aikaa, mutta niin neiti viihtyi yksiössään kuitenkin pitkään ja syntyi rv 40+6. Nyt neljännen kohdalla jo tieten paikat niin löysät, että siksikin maha rippuu. Eipä maha ainakaan ahdista.

Minä kanssa olen pohtinut tuota kärry asiaa, tarvitaanko kaksosten kärryt vai pärjättäisiinkö ilman. Tyttö on vauvan syntyessä 2,5v. Päädyin kuitenkin siihen, että ostan jonkinlaiset (en vielä tiedä mitkä) vaunut, kun kuitenkin asumme maalla ja kauppaankin tulee jo useamman kilometrin lenkki joten tyttö ei välttämättä joka päivä jaksa kävellä. Ja vielä kun on talossa noita isompia poikia ja etenkin heidän jalkapallo pelejä on yritetty käydä katsomassa, tuntuu että on kiva kun isommallekin sitten kuitenkin löytyy paikka missä levähtää jos ei jaksa koko ajan olla omilla jaloillaan. Saahan nuo tosiaan myytyä pois, ei meilläkään kuitenkaan varmaan mitään mahdottomia käytetä.

Mulla aina raskaudet menny hyvin, nyt vähän hirvittää kun alavatsassa ollut parina päivänä kipeää vihlontaa, ei mielestäni kuitenkaan supista, mutta sattuu niin että tekis mieli huutaa. menee sitten kuitenkin pian ohi ja vauva liikkuu hyvin. Tätä ennen oli niitä kouristavia kipuja. Valittelinkin yksi päivä täällä meidän neuvola tilannetta soitin sinnekin mutta taas sama voivottelu ja ihmettely. Mietinkin miten täällä ollenkaan pärjäävät ne jotka odottavat ensimmäistään ja tarvitsisivat paljon enemmän apua ja tukea kuin minä neljännen kanssa. Neuvolassa ei tosiaan muuta kuin punnitaan, mitataan verenpaina ja hb, kuunnellaan sydänäänet ja otetaan sf mitta. Eli rutiinit hoidetaan mitään ylimääräistä ei auta kysyä.

nyt pitäis viedä jo kovaa kyytiä neitiä vessaan hätä on kuulemma kova

Mikaido73 rv 30+5

Vierailija

Luulen, että kyseessä on jokin pieni pöpö, joka vähän ärsyttää sun suolta, mutta tuskinpa sentään mitään vakavampaa! Nythän on liikenteessä ennätysmäärä kaikenlaisia vatsapöpjä- aikuisille ne tulee juuri yleensä lievenpinä, kuten minulla on ollut koko viikon. Pahaa oloa, närästystä, vatsa sekaisin jne. Mutta ohi se menee, vaikka saattaa kestää viikonkin. Vauva pärjää kyllä- älä siitä huoli.

Toisinaan se vatsantoiminta saattaa kääntyä jopa ' positiiviseksi' eli jos onkin ennen kärsinyt ummetuksesta, niin nyt sitten onkin lopun ajan toisinpäin. Minulla on kyllä vatsa toiminut hyvinkin reippaasti koko raskauden ajan- ei siis tietoakaan ummetuksesta, joka usein mielletään raskausoireeksi. Ole siis onnellinen, että masu toimii:)

sitruska rv 33+2

Vierailija

Harvinaista herkkua minullekin istahtaa tähän koneelle heti aamusta. Nyt sen teki mahdolliseksi huomisen retkipäivän vuoksi tullut muutos lukujärjestykseen, jolloin tämä ensimmäinen tunti on minulla oppilaista vapaa. Sain tehtyä yhden rästihomman ja jäi vielä aikaa istahtaa tähän koneelle.

Minulla on tänään iltapäivällä lääkärineuvola ja tulen kirjoittelemaan kuulumisia sitten illan päälle. Vähän jännittää, mutta kiva kuitenkin päästä kurkkaamaan kohtulaista vielä ja kuulla, miten on kasvanut.

Seksiasioista, että meillä asia on taas toisinpäin. Mies on niin väsynyt, kun pakertaa palkkatyössä ja illat yläkerran raksalla, että suunnilleen kaatuu iltaisin sänkyyn ja minä taas haluaisin vaikka joka ilta. Tasan ei mene siis meilläkään, mutta ei viitsi toista hiillostaakaan. Ehtiihän tuota sekstailla sitten taas, kun on aikaa.

Mutta vinkkejä en kyllä keksi halujen syttymiselle antaa tähän hätään.

Iltapäivään Carelia ja Tiitiäinen 31+2

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat